verlichtingsschakeling voor kunstwerk

Dit topic is gesloten

Hoi,

Ik ben zo goed als nieuw op het forum en heb (nog) niet heel veel kennis over electronica maar zal proberen mijn vraag zo duidelijk mogelijk te omschrijven.

Ik ben student aan de KABK (kunst academy) in denhaag. Op dit moment ben ik bezig met het ontwerpen van een verlichtings systeem.

Ik wil het volgende berijken:
Verlichting die aangaat dmv een schok. De schok wordt veroorzaakt door een gebruiker/passant welke er op gaat staan/springt.

De schok is zogezegd het inschakel moment voor de verlichting.

Na inschakeling worden twee processen in werking gezet:
1. een tijdklok telt af tot deze de verlichting weer uitschakeld.
2. een dimmer regelt de lichtsterkte van de verlichting.

De grote van de schok (Newton) bepaalt bij voorkeur de afstelling van de dimmer en de tijdsklok. Hoe groter de kracht des te sterker/langer is het licht.

Voor de lichtbron denk ik aan een SMD-LED strip. Voeding mag zowel laag als hoogspanning zijn. Met name de Newton sensor en zijn communicatie met de tijdsklok/dimmer lijkt mij lastig.

Ik hoop dat jullie mij een eindje in de goede richting kunnen helpen.

Gr. Wouter

jij zoekt dus een druksensor waarbij je de druk 'analoog' kan meten.

wanneer je meet en de druk wordt hoger, dan weet je dat er iemand op staat en kan het licht dus al aan. Je blijft meten en eerst steeds meer gewicht. wanneer het gewicht weer gaat afnemen omdat de persoon doorloopt heb je je zwaarste punt gehad en weet je waarop je de boel moet instellen(je vorige meetwaarde).

Voor de sensor kan je denken aan iets van een piezo element of iets dergelijks. Neem als voorbeeld een weegschaal die je niet in kan drukken maar die wel kan meten..

De constructie die je wilt gebruiken is ons onbekend en je zaal dus zelf naar een sensor moeten zoeken..

edit: dit is mogelijk iets waar je wat aan hebt. http://nl.farnell.com/jsp/search/productdetail.jsp?sku=1007374&_re…