daar ben ik nu ook mee bezig, werkt al beter. Laat de aanpassing aan de elektronica maar zitten. Waarschijnlijk heb ik toch geen tijd meer om zaken te wijzigen in de schakeling.
SparkyGSX
Een manager is iemand die denkt dat negen vrouwen in één maand een kind kunnen maken
Ok, daar heb je waarschijnlijk gelijk in, en na de presentatie is de analoge versie toch niet meer dan een relequi uit het verleden.
Misschien dat het helpt om een klein gewichtje (een moertje of zo) op de piezo te lijmen. Als deze dan tegen een hard oppervlak tikt, krijg je de scherpte tik die je nodig hebt voor een goede spanningspiek.
SparkyGSX
Een manager is iemand die denkt dat negen vrouwen in één maand een kind kunnen maken
net weer achter mijn pc
Gister een goede presentatie gehad. De vloer werkt naar behoren en ziet er mooi uit. Ik heb een 8 gekregen voor concept, werkwijze en model, super dus!
Ga deze week de vloer nog een keer opstellen en filmen/fotograferen, kunnen jullie ook zien hoe het geworden is.
Heel erg bedankt voor alle hulp. Zonder jullie had ik geen werkend model kunnen laten zien.
gr. Wouter
Lucky Luke
Eluke.nl | handgetypt | I'm a poor, lonesome cowboy, with a long, long way to go.
Lucky Luke
Eluke.nl | handgetypt | I'm a poor, lonesome cowboy, with a long, long way to go.
Hey, ik heb de gewoonte me volledig in een project te storten. Ben er daardoor nog steeds niet aan toegekomen een filmpje te maken.
Hij komt er aan!
Lucky Luke
*Topic lomp omhooggetrapt als vriendelijke reminder aan Scotch* Een maand is toch wel lang genoeg om een filmpje te posten? Ik heb vlak voor mijn examen nog een filmpje gepost van het eerste uC proefmodel van StampTegel...
keuninkske
!overload! to much information in this signature!
hier ben ik ook wel eens nieuwschierig naar, ik heb dit topic een beetje opgevolgd en weet dat sommige leden hier heel wat werk ingestopt hebben.
voor hen zal het dus zeker ook een voldoening zijn een glimp van het werkende model te kunnen opvangen.
SparkyGSX
Yup, vooral Lucky Luke en ondergetekende hebben er nogal wat uurtjes in zitten, geloof ik, en een paar andere mensen hebben ook een aanzienlijke bijdrage geleverd.
Eerlijk gezegd betwijfel ik ten zeerste of we ooit nog iets van Scotch gaan horen, aangezien hij behalve dit topic nog nooit iets gepost heeft, en dus waarschijnlijk het forum niet meer actief leest.
Het valt me ook wel erg tegen, na alle moeite die we er voor hebben gedaan. Op deze manier wordt het ook voor andere vraagstellers verpest, want ik bedenk me wel een keer voordat ik weer zoveel tijd en moeite in een dergelijk projectje ga steken.
Lucky Luke
Op 18 juli 2009 14:36:28 schreef Lucky luke:
Ik ga het alleen niet in een uC gooien, ik heb wat geleerd uit dat andere topic...
(en ik doel niet op "van printjes tekenen kun je last krijgen van je schouder" of "hoe maak ik een bus voor >veel< communicerende tegels")
Toch, als Scotch z'n e-mailnotificatie netjes aan heeft staan, kan 'ie best gewoon ff dat filmpje posten, hoeveel werk is dat nou?
Rest van het topic liet 'ie wel gewoon netjes van zich horen... Hij heeft ons verdorie zelfs uitgenodigd eens langs te komen in Dordrecht.
Laten we hopen dat 'ie 't gewoon vergeten is en alsnog dat filmpje post. Ik vind het wel erg jammer dat het zolang duurt...
Kom net terug van werktrip en moet eerlijk zeggen dat ik me ook diep schaam...
Heb het erg druk gehad maar dat is natuurlijk geen goede rede. Excuus 
Lucky Luke
Dat je het om 1 uur 's nachts niet doet kan ik me goed voorstellen, maarehm, vergeet nou niet wéér dat filmpje te posten hè. 
Lucky Luke
24 uur voorbij, dus topic maar eens een vriendelijke trap omhoog gegeven zodat Scotch niet zal vergeten het filmpje te posten.
Ik heb twee filmpjes gemaakt, 1 is van een poosje geleden. Daarbij is de tegel nog in aanbouw. Twee is definitief met gemateerde vlakken. Het is niet al te beste kwaliteit (met mijn telefoon) maar wou niet nog een weekje nemen om een camera te lenen 
Ben benieuwd wat jullie ervan vinden?
ik heb geen server bij de hand dus hier een linkje om de rar te downloaden:
http://rcpt.yousendit.com/721112710/8ff1aca65e7f79da918d8630beccef63
[Bericht gewijzigd door Scotch op (15%)]
Lucky Luke
Ik ben blij dat ik iig een beetje kan zien wat ermee gebeurt is. Maar ehm, je hebt 2x exact hetzelfde filmpje erin gestopt... 
Ziet er best leuk uit so far, zou eigenlijk wat gevoeliger moeten zijn misschien? Of is dat verholpen bij het uiteindelijke proefmodel met matte tegels?.
En ik ben benieuwd naar het filmpje van het eindresultaat. Zie je ook echt een lichtspoor als er iemand over loopt?
En verdorie, post je 'm dus alsnog om 1 uur 's nachts 
SparkyGSX
Ik ben inderdaad ook wel erg benieuwd naar het uiteindelijke resultaat, met alle tegels werkend en zo.
Het lijkt alsof je er erg hard op moet slaan voordat ze reageren, ik zou denken dat ze niets doen als je normaal loopt.
Lucky Luke
Dat vraag ik me ook af... Misschien werkt het beter met de Piezo op de bovenkant, maar dan houdt 'ie weer licht tegen...
iig is er in die tegel genoeg ruimte voor een uC schakeling... (en daarbij is "gevoeliger maken" gewoon een kwestie van de ADC waarde met 2 vermenigvuldigen, en vervolgens indien groter dan 255 gelijk stellen aan 255 (8-bit PWM)
)
Maar misschien is dit in het definitieve model opgelost?
Ik zou ook wel zo'n vloertje willen, weet je dat
. Alleen liggen hier in huis natuurlijk al overal vloeren, denk niet dat mijn ouders er blij van worden als ik er eentje een beetje eruitsloop... Even afgezien van het feit dat het nogal een hoogteverschil wordt tenzij ik alles tussen de vloerbalken weet weg te werken, en het financiële aspect... Kort samengevat: Te moeilijk hier te plaatsen, boze ouders als ik het toch probeer (tenzij ik de vloer niet sloop, of iig eerst overleg), en überhaupt geen geld voor...
Hey, raar dat het twee keer hetzelfde is. Mijn telefoon ram kaartje heb ik weer geformatteerd dus moet het nog eens filmen.
In het uiteindelijke model is het allemaal redelijk goed opgelost. Als je er overeen loopt gaan de tegels mooi oplichten. Verschil tussen hard en zacht (impact) is minimaal.
Als je er op springt dan licht alles op.
Lucky Luke
Hmm, jammer dat je het filmpje kwijt bent... Zou je het dan op korte termijn, zeg een week ofzo, opnieuw willen filmen? Want
Op 4 augustus 2009 21:59:36 schreef Scotch:
In het uiteindelijke model is het allemaal redelijk goed opgelost. Als je er overeen loopt gaan de tegels mooi oplichten. Verschil tussen hard en zacht (impact) is minimaal.Als je er op springt dan licht alles op.
Klinkt goed en zou ik graag ook willen zien. En eigenlijk ook over lopen... (maar Dordrecht is niet echt dichtbij...)
Lucky Luke
Ik vrees dat ik dat kan vergeten
.
Maar ik vond dit bij sparkfun. Misschien ook leuk voor de anderen die flink wat tijd in dit project gestoken hebben (SparkyGSX, Roland v. Leusden, among others).
http://www.sparkfun.com/commerce/news.php?id=392
Bekijk ook het flimpje onderaan om er echt mensen op te zien lopen.
Jochem
If you want to succeed, double your failure rate.
Op 30 juli 2010 21:59:51 schreef Lucky luke:
Ik vrees dat ik dat kan vergeten
Werkelijk ongehoord, als je ziet hoeveel moeite er ingestoken is. Een beetje feedback was teveel gevraagd kennelijk.
weardguy
http://www.m-voorloop.nl --- Ik? Welnee! Ik zit nog lang niet achter de germaniums.
Misschien is de volgende keer eisen dat meneer een mail-adres invult dat voor iedereen zichtbaar is een optie... dan kan je tenminste nog een mailtje naar de betreffende persoon sturen dat hij nogal onbeschoft bezig is...
Jochem
If you want to succeed, double your failure rate.
Dit voegt helaas weinig toe... Mocht de TS nog willen reageren, dan graag even een emailtje. Zolang dat niet gebeurt gaat dit topic op slot ipv het te laten verzanden in een klaagtopic (hebben we al).
Jammer dat we na alle hulp weer rotte vis zijn.