chuckie
Honourable Member
Ervaring is de naam voor de som der fouten die we gemaakt hebben--Oscar Wilde
Had eigenlijk ook willen gaan, maar ik lig al een aantal dagen in het ziekenhuis 
In Rosmalen had ik niet echt de kans gehad om rond te neuzen, dus wilde het nu in halen, helaas....
Meetings bij de patatkraam.
11:00
13:00
15:00 (misschien, markt loopt dan bijna teneinde).
En het wordt hartstikke mooi weer! 
Sterkte chuckie.
Fantomaz
Ik moet hier weer vaker komen... Wat kun je zo'n forum als deze gaan missen. :-)
Radioortje
PA3EY-- Mass is a physical interpretation of energie
Ach ,
een bakkie Vet of een zakkie eigen bammetjes , ik zie het nog wel ,
maar ik kom wel ...
Radioortje
Thuis, voetjes kunnen bakje water gebruiken en ik een potje bier.
MAH nog bedankt voor het meenemen van het Baco breadboard.
Lichte buit:
-Behuizing voor de Wisp628 (eindelijk
), past wel in de 90*50*30mm behuizing Hugo! 
-buis-pootjesrichter, niet meer de gok nemen met een punttangje met wisselend resultaat.
-setje kleine schoevendraaiers
-1 meter axiale 100uH spoeltjes
-1 meter axiale 820uH spoeltjes
-zakje (13st) 110*90mm dubbelzijdig printplaat, €2, voor SWHH projectjes
-10st 78T15 (3A versie)
-2st spantang knopjes
-2st 7905/7909/7912/7918
-2st KANK3333/3334 spoeltjes
-4st 2mm dik alu frontplaat 200*90mm met beschermfolie.
-Muiderkring boekje 'Versterkers van 1 tot 90 watt' K.Reichardt, iedereen die 35+ is kent dit boekje wel.
-2st alu koelprofiel
-bakje vet en 2 koffie 
Dit keer geen boat anchors of dingen met onbekende herkomst of onbekend gebruik.
Met gratis mooi weer een geslaagde dag, en bekenden... teveel om op te noemen.
Radioortje veel plezier met de nieuwe scoop.
Radioortje
PA3EY-- Mass is a physical interpretation of energie
Dank je Henry ,
Dat plezier zal nog moeten blijken , ik heb nog geen tijd gehad om hem helemaal uit te testen . Een beetje later thuis dan gepland , hier in Emmen ( eigenlijk onderweg dus ) een afhaalchineesje opgepikt , en zoals ik vanmiddag al zei gingen we vanavond op visite .
OK ,
Mijn buit :
-2 zakjes (13st) 110*90mm dubbelzijdig printplaat, €2, voor SWHH projectjes
-buis-pootjesrichter, niet meer de gok nemen met een punttangje met wisselend resultaat.
-1 zakje met diverse ringkernen ( met documentatie , maar die is op zijn minst onduidelijk ).
-1 printje met 6 7-segment-led-displays op een voetje voor de sloop
-5 spoeltjes op een keramisch lichaam ( om zelf eens een spoel met een hoge Q te maken
).
-1 scoop . Een Dynatec 8060 . Uitverkoren , mede dankzij de welwillende hulp , raad en daad , van medeCO'ers ( nogmaals bedankt , ik had waarschijnlijk weer met de verkeerde thuis gekomen ). Een 3 kanaals 60 MHz scoop met dubbele tijdbasis , met op één kanaal een delay .
Er zit ook een sweepfunctie op , al weet ik nog niet wat ik daar mee kan doen ( ook nog geen tijd gehad om er een handleiding van te downloaden , maar misschien dat een ander sowieso wel weet wat ik daar mee kan doen ).
Er zat op de markt nog een boel licht in de buis , en hij was ook nog heel goed te focussen . Dus als de tijdbasis niet erg verlopen is , hoop ik hier nog een aantal jaren plezier van te hebben .
-3 koffie en een broodje gebakken ei .
Mede dankzij het geweldige weer en een aantal nieuwe gezichten die ik heb leren kennen , een geweldige dag gehad .
En ja , ik heb op dat T-shirt wel eens eerder commentaar gehad , maar op deze markt was het wel erg uitbundig . Ik beloof dat ik het niet meer op een markt als deze zal dragen
.
Op een volgende beurs/markt ga ik voor een L/C meter en een fatsoenlijke frequentie counter .
Ik ga jullie , en hopelijk nog veel meer CO'ers , daar weer zien .
Radioortje
PS. : Achteraf een beetje spijt dat ik geen pet heb laten maken met mijn call , voor mijn zoontje .
Op 29 mei 2009 15:58:26 schreef chuckie:
Had eigenlijk ook willen gaan, maar ik lig al een aantal dagen in het ziekenhuis
Oeeh .. das niet zo mooi, beterschap Tom ...
En niet zoals een niet nader te noemen mede mod aan draadjes gaan rommelen !
Fantomaz
Ik moet hier weer vaker komen... Wat kun je zo'n forum als deze gaan missen. :-)
Dit maal eens een wat meer afwijkende buit door afwijkende projecten (die overigens ten koste gaan van mijn "levensproject".)
Buit:
Koptelefoon voor mijn zoontje
Grote kabelgoot
Wat ventilatortjes.
Erg kunnen genieten van het mooie weer.
De nodige (ex-)collega's, oude buren, aangetrouwde ooms, vaders van vriendinnen, en de nodige CO-ers gesproken.
Een aangesproken, vermeende oude Dienstmaat bleek dit níet te zijn, waarbij ik de flater verzachtte door me te verschuilen achter mijn leeftijd. 
Geen vette bek voor mij omdat ik de rij wel érg lang vond.
Dit jaar was ik ook weer vroeg weg. Dat het me dit jaar tegen viel, was dan ook niet het aanbod in zijn geheel, wat dat was als vanouds veel!
Maar wel mijn verlanglijstje dat maar niet wilde matchen met het aanbod. 
De sjeu is er in ieder geval nog niet af en ik ben ook gewoon weer aanwezig bij de Lichtmis, over 4 maanden.
NB
Ik voel me een beetje een 3 fasenmotor die 1 fase mist.
Met ca 4 maanden tussen Beetsterzwaag en de Lichtmis, mis ik nog een beurs ergens in januari. 4 maanden na en voor respectievelijk lichtmis en Beetsterzwaag.
Iemand een optie om mijn 4 maandige behoefte te bevredigen?
Nee, Henry, niet de Weaze 
Het was zeker een geslaagde dag. Weer veel bekenden gezien en gezellig bijgepraat met een bakje vet en twee koffie.
Buit:
-Een origineel nieuw Amroh Fidelio chassis. De opzet voor de potmeters en schakelaars mist helaas.
-10 printboortjes 0,6 t/m 1,3mm
-2 C-tjes 16pf 5kV voor een antennefilterproject
-teflon coax
-kastje voor de WISP. Henry, het grotere kastje past voor mij wat makkelijker omdat er een TEXTOOL bovenop komt.
-Optibox 5000 desktop behuizing van Knürr. Hele mooie kast.
-wat ander klein grut
Het voornaamste was de gezellig dag, op een hele gezellig beurs.
N.B.
De Fidelio was een versterker bouwontwerp met buizen uit de jaren 60. Uiteraard mono.
Foto's met dank aan Rob Hooft. KLIK
Beetsterzwaag was weer een succes, net als vorig jaar met veel aanbod en ik heb deze keer heel wat gekocht:
Een tijdbasis module 7B53A voor een Tektronix 7000 serie scope. De 7633 scope stond er ook maar was erg "uitgewoond".
Een heel stel printboortjes, 0,7 mm en wat groter (opdruk klopt niet).
Twee kleine 2 x 16 lcd displays met led backlight voor mijn eerste PIC experimenten.
Een flinke zak met onderdelen (elco's, C'tjes, torren, knoppen etc.)
Veel ontkoppel C'tjes bij een stand van een Engelsman. Ik kreeg daar gratis een stuk of 50 11W weerstanden bij.
Een setje soepele meetsnoeren en meetpennen en wat voedings (print-)connectors.
Wat zakjes met torren, brugcelletjes e.d. (2x TIP36A voor 1 euro is toch niet duur).
Zelfs mijn vrouw heeft iets gekocht, van die schud zaklantaarns, leuk om kado te geven 
Al met al weer een geslaagde dag en het was me de lange rit echt wel waard. Dit is, samen met de lichtmis, toch wel een van de leukste markten.
@Chuckie: Beterschap en hopelijk volgende beurs weer van de partij !!!
Zoals velen hier heb ik ook een leuke dag gehad.
de buit:
- dummyload 50 Ohm / 60W / 4Ghz
- twee originele knopjes voor de Delta voeding
- bouwpakketje FA-SY-1 een 1-160 Mhz synthesizer met een SI570 chip. Bestuurbaar via I2C en met het adapterbordje wat erbij zit ook via USB. Ik wil hem gebruiken als VFO voor een SDR ontvanger met quadratuurdetector (Tayloe).
- Microfoonplug
- boekje "Kanaal 3700" over de inzet van radioamateurs bij de watersnoodramp 1953.
Fantomaz
Op 31 mei 2009 14:48:53 schreef Schimanski:
boekje "Kanaal 3700" over de inzet van radioamateurs bij de watersnoodramp 1953.
Jij wilt je inlezen mocht Al Gore toch gelijk krijgen? 
Leuke dag gehad, veel bekenden, nog wat CO gezichten gezien.
setje potmeterknoppen gekocht, print-trafootje, meetsnoeren, rolletje tin, wikkeldraad, wat 10 ohm/5W weerstanden en een jackplug om een hoek verloopje voor de laptop.
Mijn oude man was ook mee en hij als 27 mc'er nog wat zogenaamde PL pluggen gekocht voor zijn antenne + nog een koppelstuk, kan ie de kabel verlengen en in de tuin zitten met zijn bakkie!!
Jochem
If you want to succeed, double your failure rate.
Op 31 mei 2009 14:48:53 schreef Schimanski:
- twee originele knopjes voor de Delta voeding
Ha, wat een geluk dat je daar tegen aan loopt!
Op 31 mei 2009 21:07:29 schreef Fantomaz:
[...]Jij wilt je inlezen mocht Al Gore toch gelijk krijgen?
Tegenwoordig hebben we DARES. http://www.dares.nl/
en dan maak je een mooie DARES noodkoffer
Jochem
If you want to succeed, double your failure rate.
Op 1 juni 2009 22:08:20 schreef shiptronic:
ik mis nog een hele grote accu, of een aggregaat.
Auto?