Ja als je de beschikking hebt over D1 en D2, wat zijn dat voor dingen joh? 3 diodes in 1 ofzo?

Verder is dit een leuk ding voor als je vast zit aan een asymmetrische voeding, liever iets meer effort en een balans eindtrap maken.

Op 22 juli 2009 08:55:25 schreef Jordi:
Ja als je de beschikking hebt over D1 en D2, wat zijn dat voor dingen joh? 3 diodes in 1 ofzo?

3 Gelijke diodes in serie, maak je met 3 diodes uit dezelfde batch (taper). Even tegen elkaar aan en een krimpkousje er omheen.

Hallo, ik heb weer wat gemeten.

Het grootste verschil vind ik toch wel onrustwekkend.

De tor waar het signaal eerst door moet komen Q2 en Q1 dat verschil is erg groot. De spanning op de basis is bij Q2 2,4V en bij Q1(het goede kanaal) 1,1V.

Kunnen jullie hier iets uit opmaken? Misschien is het dan een defecte weerstand?

Vervang die 100uF 50V elco eens, zou me niet verbazen als die lekt... Desnoods even omwisselen met het goede kanaal

Zou dat daar aan kunnen liggen?
Ik denk dat die elco bij een vorige herstelling ook al vervangen was, ziet er wat nieuwer uit. Maar dat is ondertussen ook al weer 17 jaar geleden dus ik zal dat straks even proberen.

Op 23 juli 2009 12:02:10 schreef bvbart:
De tor waar het signaal eerst door moet komen Q2 en Q1 dat verschil is erg groot. De spanning op de basis is bij Q2 2,4V en bij Q1(het goede kanaal) 1,1V.

Q1 zit in het foute kanaal.
Basisspanningen zijn mede afhankelijk van de collector- en emitterspanningen, let ook op de feedback weerstand R35/36.

C3 vervangen kan uitkomst bieden, maar kijk dan ook eens naar C5.
Zoals eerder gezegt wordt de drivertrap te ver uitgestuurd, daar kan Q1 alleen invloed op hebben als C3 DC doorlaat.
D1 en VR3 al vergeleken met D2 en RV4? C11 nog goed?
Instelling Q3 tov Q4?

Hallo terug.:D

Ik ga alle elco's vervangen en dan zien of het opgelost is.

Zal ik maar niet meer posten?

Jawel jawel!!!

:P Ik wil alleen maar zeggen dat ik zowiezo de elco's vervang. Anders zijn er binnen een jaar ofzo weer stuk. Dan kan de versterker er ineens een tijdje tegen.

Je uitleg is zeer nuttig hoor.

Hallo

Ik ben terug van vakantie, de elco's lagen al klaar en ik heb ze er dus net ingesoldeerd. Het probleem is wel niet opgelost. Wat ik wel opmerk is dat als ik aan VR1 draai dat de lamp harder of zachter gaat branden. Zou het deze potmeter zijn? (ik wil dus een werkende versterker en geen dimmer:P)

[offtopic]
Die nieuwe layout hier was wel even raar.
[/offtopic]