bart112
Je kan altijd iets bijleren.
Ik heb in het schema de aansluitpennen neergezet kloppen deze want ik vind het nog steeds een meetje onduidelijk.
Op 1 augustus 2009 17:04:53 schreef bart112:
[afbeelding]Ik heb in het schema de aansluitpennen neergezet kloppen deze want ik vind het nog steeds een meetje onduidelijk.
die zijn juist.
bart112
bart112
Ik heb vandaag de versterker helemaal afgebouwd. Ik heb de er een toonregelaar met de tda1524a ervoor gezet. De versterker eraan en er komt een prachtig geluid. Todat ik het volume helemaal open zet en dan hoor ik een soort tik door de boxen dit lijkt de draden v/d boxen te zijn die tegen het doek geslagen word. Ligt dit aan de toonregelaar of aan de boxen die beide maar 10 watt zijn.
Fuzzbass
Mijn echte naam: Joris | Mijn elektronica website: Fuzzcraft.com
Ik denk dat je de versterker overstuurd (clipt). De trafo die je hebt gebruikt levert eigenlijk te weinig spanning om de versterker z'n maximum vermogen te laten leveren.
OF... je hebt een vergissing gemaakt en (één van) de eindtorren werken niet mee aan de versterking, waardoor de versterker ver beneden z'n maximum al clipt.
bart112
Ik denk zelf dat een v/d eindtorren niet mee werkt omdat ze ook helemaal niet heet worden en de tda2030 wel (kan hem nog net aanraken voor 10 sec)Er zit een redelijk grote koeling op.
Door de manier waarop deze schakeling werkt gaan de eindtorren pas meedoen wanneer de uitgang meer dan ca (+ of -) 1 Ampere vraagt. Dus alleen bij hogere volumes, en dan alleen in de pieken van het signaal.
Het lijkt mij daarom normaal dat de TDA2030 heter wordt dan de eindtorren.
bart112