Anoniem
Toen ik de zolder weer eens opruimde vond ik dit rare ding terug. Het blijkt een elektriseerapparaat te zijn voor elektrotherapie. Je moet het opwinden met een hendel.
http://www.uploadarchief.net/files/download/dsc00022a.jpg
[Bericht gewijzigd door Anoniem op (11%)]
pros
Prosper, yop la boum, c'est le roi du macadam (aldus Maurice Chevalier)
Kijk op http://www.uploadarchief.net/files/download/dsc00025.jpg
Da's beter dan niets...
Anoniem
Op 10 augustus 2009 16:39:36 schreef elektrojean:
link werkt nietjean
Sorry, was een tijd geleden dat ik nog een foto op CO gezet heb. Een heel gedoe als je het niet gewoon bent.
Fantomaz
Ik moet hier weer vaker komen... Wat kun je zo'n forum als deze gaan missen. :-)
Op 10 augustus 2009 19:24:10 schreef grotedikken:
Een heel gedoe als je het niet gewoon bent.
Dat blijkt 

fred101
Golden Member
www.pa4tim.nl, www.schneiderelectronicsrepair.nl, Reparatie van meet- en calibratie apparatuur en maritieme en industriele PCBs
bizarre hobby hield je er blijkbaar op na maar het werkt wel als je dat vergeten bent 
Ik heb dit als bizar ding: een noise generator maar deze doet meer dan 1000V, schijnt iets van een radar te zijn.
http://www.hamforum.nl/viewtopic.php?f=86&t=863
Tidak Ada
Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie.
Bizar buisje uit de tijd dat symbolen nog moeilijk in videobeelden waren in te brengen:
Raytheon CK1414F Charactron
Target:
Characters:
Benadski
Kom eens langs bij RevSpace of één van de andere spaces!
Ik heb ook een schoktherapiemachine. Met een glazen batterij en een hout met koolstof "potmeter".
Edit: Het blijkt dat de "potmeter" een staaf is met daarin kleine metalen staafjes. In het kistje zit een spoel, daar schuift deze staaf in. Het is dus een variabele spoel, geen koolstof potmeter.
[Bericht gewijzigd door Benadski op (39%)]
Tommyboy
Zo goed als het vroeger was, is het nooit geweest.
Oscilleren, het is een oscillator zonder slijtende onderdelen.
Dit ding heeft dan ook sinds midden 50's zo goed als nonstop staan klapperen tot ergens midden jaren 90
Filmpje van een ander relais : http://www.gigawatts.nl/co/div/flakker/flakker.wmv
testman
waar rook was, werkt nu iets niet meer
ik denk zorgen voor langzaam lopen als je hem zo open in de gang hebt hangen .
als je dat ding op een openbare plek hangt , zal er wel een 100 man politie aan te pas komen , en een mediacircus .
Heh, no worries die hangt NIET op de gang, of ook maar op een plek waar hij afgestoten kan worden, daarnaast is de kast echt DICHT als de deksel er op zit.
Tidak Ada
Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie.
@Sine,
Enig idee mbt de toepassing?
De foto's zijn niet van mijn buis, maar ik heb er net zo een....
@Benadsky:
Da's een heel mooi kistje en vooral die batterij
!!
Tijdens mijn stage zo'n 20 jaar geleden bij het GEB Amsterdam het volgende mee naar huis gesleept:
Een gasdichte telefoon die in gasverdeelstations hing. Weegt zo'n 15 kilo.
Bij mijn ouders hangt nog een waterdichte telefoon die daar ook vandaan komt. Het belgeluid is 2 straten verderop nog te horen ...
testman
waar rook was, werkt nu iets niet meer
ja die heb ik ook een gehad van ericsson , was ook uit een zwembad en draaischijf en spatwaterdicht . een collega dacht dat het antiek was , maar ik zie dat duur nog even ( 1980 ) op het zwembad van mijn werk hingen er ook 3 van deze met toetsen en spatwaterdicht . werden nooit gebruikt , en daar was ik zo achter , en drukte de toetsen in , en vielen er zo af van de 20 jaar chloordampen . maar ja, de noodverl in het bad aldaar ging ook maar een 4 jaar mee .
Tidak Ada

een dikke kwikdamp gelijkrichter.
op school met de 30A labvoeding een keer weer laten werken, en hij staat nu op school voor demo's
heeft een gloei nodig van 1.9V bij 17A
kan wel 12 tot 24 volt gelijkrichten tot een ampere of 10, piek 15
en geeft erg mooi blauw licht
Anoniem
Op 10 augustus 2009 23:38:53 schreef Fantomaz:
[...]Dat blijkt
Bedankt voor de hulp
Als ik dat ding ooit aan de praat krijg, mag je langskomen voor een gratis behandeling!
Squant
A byte walks into a bar and orders a pint. Bartender asks him "What's wrong?" Byte says "Parity error." Bartender nods and says "Yeah, I thought you looked a bit off."
Op 11 augustus 2009 17:24:18 schreef Tidak Ada:
Hier nog een mysterie:
(Foto's zijn klikbaar)
Het ziet er uit als een soort CRT, maar wie kan mij iets zeggen over een eventuele functie>>
De foto's zijn niet van mijn buis, maar ik heb er net zo een....
Ik meen me te herrineren van een andere electronische glaswaren website dat dit een soort van buis werd gebruikt als een fotocel of emitter. Het venster is van een thallium verbinding (Giftig!) die lange golflengte infrarood doorlaat. Is het venster roodbruin?
Tidak Ada
Squant,
Je bedoelt de site van Mike's Electric Stuff? Dat ding is toch anders [ http://www.electricstuff.co.uk/myst1.jpg ]. Het venster is van glas, maar wel eniszins bruin-rood gekelurd, meer zoals röntgenbuizen en HV gelijkrichters verkleurd zijn, maar dan egaal. Dat kan je ook op de foto zien.
Er zijn meerdere van die buizen in omloop. Waarschijnlijk experimenteel. Een is er te zien op de site van Jeremy Harmer (Virtual Valve museum), waarvan ik een van de foto's heb geleend (heb ik goed contact mee).
Ik heb hier meer buizen met 'gevaarlijke stoffen', maar als je weet hoe te handelen en ze niet open maakt, kan er eigenlijk niets gebeuren.
De meeste zwaardere zendbuizen hebben gloeidraden, met thorium en dat is radioactief. Zelfs een eenvoudige TL starter kan met een RA isotoop gedoteerd zijjn evenals koude kathode buizen.
pa3gws
Ik ben gestopt met roken nu mijn schakelingen nog.
Dat geld volgens mij voor bijna alle componenten.
NIET openmaken, en als ze uitfikken de rook niet opsnuiven.
@Sine,
Enig idee mbt de toepassing?
Jawel, het ding heef samen met een 110V broertje voor alle knipperende signalen in een fabriek gezorgd ( denk aan controle lampen en zoemers van een meetkamer )
Tidak Ada