Op 27 september 2012 16:54:17 schreef grotedikken:
De puntcontactdiodes waren extreem gevoelig voor ESD en zaten altijd in metaalfolie verpakt.
Dat geldt ook voor de paar 1N21E's die ik heb.
Op 28 september 2012 20:31:29 schreef Vaas:
Ondertussen heb ik het ding ook maar eens opengeschroeft:
[afbeelding]
Kom je een bekend PLL IC tegen, of ben je afhankelijk van de microcontroller?
maartenbakker
Golden Member
www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."
testman
waar rook was, werkt nu iets niet meer
een schakelaartje voor de demontage / koper. een 1977 vyncier hoofdschakelaar/automaat van 960amp . afkomstig uit een bakkeliet kast van 2m2 die eindelijk eens weg mocht:)
Jochem
If you want to succeed, double your failure rate.
Wow.
Wat schakelde dat ooit?
@maartenbakker: ja, dat zal ook wel, maar het ging er meer om dat ik dat apparaat had gereserveerd, maar dat hij vervolgens eerst aan guidob niks terug liet horen voor het ophalen, en Tidak zaterdag van hem te horen krijgt dat hij het ding (hij had 2 exemplaren) niet meer heeft. Maar op marktplaats dus nog steeds beschikbaar sinds zaterdagochtend.
Henri, ik kom een leuk bekend PLLtje tegen, de MC145151
Ik ben nog maar eens verder gaan schroeven en heb wat dekseltjes verwijderd. Toen kwam ik de eindtrap module M57710-AA tegen.
http://www.datasheetcatalog.org/datasheet/MitsubishiElectricCorporatio…
Leuk, maar veel kun je niet met zo'n ding denk ik...
henri62
1-st law of Henri: De wet van behoud van ellende. 2-nd law of Henri: Ellende komt nooit alleen.
De 1N23B van Tidak ben ik tegen gekomen in de volgradar van een luchtdoel PRTL tank (op een Leopard 1 chassis). Een nederlandse variant van de duitse gepard tank, die had een andere volgradar.
De nederlandse had een dual frequency radar in de Ku band en nog eentje.
Alleen die diodes die ik hier heb liggen zijn de 1N23WE.
Op 1 oktober 2012 20:57:54 schreef Vaas:
Marifoon zendertje mee bouwen?
[Bericht gewijzigd door henri62 op (22%)]
Tidak Ada
Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie.
Op 1 oktober 2012 20:14:15 schreef MNM(tm):
[...]
Betekent dat dat het ding tijdens een assemblage-proces aan de kant is gelegd en met een onafgemaakt elektronenkanon verkocht is? Als dat zo is, dan vind ik dat feit eigenlijk nog bizarder dan het ding zelf.
Inderdaad. dat soort dingen gebeurt meer, vooral als er curatoren aan te pas komen.
@Jochem :
Gewoon in dispaly zetten, net als m'n andere buizen.
maartenbakker wil er ook een, maar helaas zijn de gevulde op. Wel liggen er nog dozen vol met losse elektroden, maar ga die maar eens uitzoeken...
Verder heb ik nog wat halffabricaten kunnen scoren, deels vanwege de vorm om er iets van te maken, deels omdat het iets over het fabrikageproces laat zien.
Er ligt ook nog wat meetapparatuur, o.a. 2st 150V voedingen en bergen onderdelen van scoopbuizen, dus als je nog een lamp wilt maken.... 
Interesse in fosfor poeders om een beeldschermje te maken ?
Vacuümpompen en allerlei glasbewerkings spullen.
Henri, ik kom een leuk bekend PLLtje tegen, de MC145151Ik ben nog maar eens verder gaan schroeven en heb wat dekseltjes verwijderd. Toen kwam ik de eindtrap module M57710-AA tegen.
Jammer van de module, buiten hun band zakt het rendement behoorlijk in. Anders was er iets voor de 2m van te bouwen.
maartenbakker
Golden Member
www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."
Ik weet nog niet zeker of ik er eentje wil, eerst eens rondkijken wat er nog meer aan leuke souvenirs te scoren valt. En aan werkende instrumenten, als de prijs ernaar is.
Peter R.
duck-tape does miracles...so do I
Op 27 september 2012 21:37:34 schreef Tidak Ada:
Van die golfpijpen ..........Enig idee waarvoor die plastic staaf (massief) is, die in het uiteinde van de golfpijp zit ? Hij is gericht op een ronddraaiend schijfje met 3 gleuven in het bradpunt van de reflector.
dat staafje dient als verzwakking van het binnenkoment signaal en de diode's als downconverters die het RF signaal mixen met het LO voor conversie naar het MF.
Tidak Ada
Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie.
Shimansky gaf het goede antwoord : "dielectric load", zoals uit zijn link blijkt.
Ook als je verder op die pagina's kijkt
Anoniem
Henri, ik kom een leuk bekend PLLtje tegen, de MC145151Ik ben nog maar eens verder gaan schroeven en heb wat dekseltjes verwijderd. Toen kwam ik de eindtrap module M57710-AA tegen.
Die M57710 is een hybride VHFzender eindtrap voor marifoon.
Kost nieuw zo'n 120Eu. Is enkel in de maritieme band te gebruiken omdat een aantal filterelementen in de hybride zelf zitten.
Niet openprutsen, dergelijke componenten bevatten doorgaans BeO.
Misschien eens op marktplaats zetten. Je weet nooit wat iemand die in de branche zit zoekt. Kun je makkelijk enkele tientjes voor krijgen.