Op 15 augustus 2009 02:01:35 schreef Daan Timmer:
Nu is mijn mening geen wet, maar ben wel benieuwd of er meerderen ditzelfde ervaren.
Ik ervaar het ook zo (met zelfde leeftijd), ik merk dat ik minder snel geneigd ben om even wat topics door te lezen. Naar mijn mening is het contrast te groot, de achtergrond te fel.
Maar buiten de genoemde puntjes heeft de nieuwe look wel wat 
idd, de layout is perfect maar aan de 'kleurenpallet' moet nog een beetje bij gestuurd worden.
Ik heb de neiging om 's morgens vroeg en 's avonds laat op de pc te gaan en dan pikt al dat wit toch wel een beetje 
Vooral als je nog niet tegoei wakker bent of niet meer... 
ik ben 18
Net zoals Daan heb ik met de instellingen van men monitor liggen spelen, ik heb het contrast verlaagd, voor mij is het nu perfect maar dit is de gezins pc en heb er dus niet alleen over te beslissen
Haha wat een onzin allemaal
Dan doe je je zonnebril op als CO bezoekt? 
Als je je telefoon rekening op een wit A4tje krijgt, begin je toch ook niet te zeuren dat het pijn aan je ogen doet?
Ik heb nergens last van, alle posts kan ik snel vinden
Adapt guys, adapt
Red-E
Gr. Red-E || There are only 10 types of people in the world. Those who understand binary, and those who don't ||
even een pva (puntje van aandacht):
in sommige artikelen (de meeste heb ik gevonden onder Schakelingen) word nog verwezen naar de (sinds kort) verwijderde IC-database.
miss de linkjes vervangen naar online datasheets of verwijderen??
als je er nu op klikt komt je op de Home van CO uit.
schept wat verwaring op deze manier.
verder moet ik zeggen dat ik het ook (na een paar dagen) begin te merken dat het idd wel een fel plaatje is en ligt ook hier niet aan de leeftijd
(21)
verder voel ik me steeds meer thuis op het "nieuwe" forum... ik kijk nu juist meer de posts door... vind het allemaal een stukje overzichtelijker geworden.
Ik mag wel zeggen dat ik inmiddels oude ogen heb. Toch ben ik nu al wel wat gewend aan de nieuwe layout.
Eerst heb ik nog even standaard Verdana aangezet, maar nu lijkt dat wel niet meer te hoeven.
Vreemd genoeg (in vergelijking met de laatste paar opmerkingen) vind ik juist dat heldere wel mooi. Ik lees ook liever gewoon donkere letters op licht papier dan andersom.
Nu is mijn monitor geen bureaulamp natuurlijk, dus de algemene helderheid van het ding staat niet zo hoog, als wanneer ik hoofdzakelijk avonturenspellen zou spelen. 
Lucky Luke
Eluke.nl | handgetypt | I'm a poor, lonesome cowboy, with a long, long way to go.
Misschien hebben de "oudjes" op het forum er juist minder last van?
Ik (19) vind het ook wat te felwit, maar dat heb ik geloof ik al 's gezegd
.
WouterJ1993
Mooi geleerd op CO, om TO-220 ic's geïsoleerd op metaal te plaatsen :) | Server Debian powered!
zet er een link op naar de oude dat deze er is en de oude nog maar precies hetzelfde netzoals een tweetalige site!
Na een paar dagen wennen aan het nieuwe design kan ik wel een redelijke mening naar voren brengen. Ik vind de nieuwe looks veel mooier dan de oude. De oude was saai, de nieuwe is modern en spannend.
Maar, het nieuwe ontwerp is wel veel vermoeiender dan het oude! Normaal las ik bijna alle nieuwe posts, elke dag weer. Dat doe ik nu niet meer, nee, dat kan ik nu niet meer: ik krijg letterlijk hoofdpijn van het lezen. Of dat nou aan het vele wit ligt, of aan het priegelige lettertype, geen idee.
De kleurverloopjes heb ik al uitgezet (dat was echt niet te doen). Kortom, ik kan niet precies de vinger leggen op wat er nu precies misgaat voor mij, maar feit is dat ik 'last' heb van de vernieuwing.
Op zich niet erg, dan lees ik maar wat minder, des te meer tijd heb ik over voor de soldeerbout. Het is nu mooier, fraaier, maar wat mij betreft echt geen verbetering.
flipflop
"We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them" - Albert Einstein
Op 15 augustus 2009 02:01:35 schreef Daan Timmer:
Als ik het vergelijk met *alle* (6) andere fora's die ik bezoek, dan zijn die, relatief gezien, allemaal een stuk donkerder en dus rustiger voor het oog.
Ik kan me vergissen, maar "vroeger" waren de posts toch ook wit, of erg licht van kleur?
[edit] Ik heb eea ook nog even op mn desktop met 24" scherm bekeken. Ook daar geen kleine letters, maar gewone normale letters. Zelfs wat aan de grote kant vergeleken met andere fora zoals tweakers en fok.
Wel een puntje van aandacht: Bij topics met meerdere paginas staan onderaan de pagina nummers en een << en >> knopje. Die laatste twee zijn nogal klein. Je moet goed mikken op erop te klikken. Aangezien je (ik) die knoppen nou juist het meest gebruikt zouden die wel een stuk groter mogen.
[Bericht gewijzigd door flipflop op (42%)]
Ik loop er nog steeds niet warm voor. Als fervent Firefox gebruiker constateer ik dat er een duidelijk verschil in leesbaarheid is met Internet Explorer. In FF zijn de letters absoluut kleiner dan in IE en nee, ik heb niet gestoeid met CTRL-muiswiel of aanverwante menu-instellingen. Met multifocale glazen waarin cylinders van 1,25 zitten blijft het constant accomoderen met je ogen. Heel vervelend en vermoeiend. Ik lees nauwelijks nog topics, volg op dit moment eigenlijk alleen dit topic. De leeftijd van 57 jaar lijkt me niet echt relevant, het gaat om de oogafwijking(en).
Mijn voorstel: kolommen aan weerzijde weer inkrimpen en dynamisch breder maken als de muispijl erboven hangt (zie Tweakers Net) en het tekstdeel overeenkomstig breder maken met gebruik van het oude lettertype. Het huidige font is te gedrongen om lekker te lezen.
Graag hoor ik van anderen hoe ik met FF add-ons een en ander naar eigen inzicht kan aanpassen. Ik ben niet zo erg goed op de hoogte van die materie. Graag via e-mail reageren om hier niet off-topic te gaan.
Carel.
Ik kan er ook nog steeds niet aan wennen.
Eerst was het leuk even rustig kijken op CO maar nu is het snel kijken en ook snel weer weg omdat het gewoon veel te vermoeiend is.
Hoe het er in IE uitziet weet ik eigenlijk niet gebruik IE maar 1 keer om FF op te halen en dan IE eraf.
benleentje
Golden Member
Jeroen Boere
IF you can't convince them, then confuse them!
Op 15 augustus 2009 22:09:30 schreef Carel M.:
Ik loop er nog steeds niet warm voor. Als fervent Firefox gebruiker constateer ik dat er een duidelijk verschil in leesbaarheid is met Internet Explorer. In FF zijn de letters absoluut kleiner dan in IE en nee, ik heb niet gestoeid met CTRL-muiswiel of aanverwante menu-instellingen.
Dat van die lettergrote kan ik niet echt verklaren...
Draai hier windows 7 met FF, IE8 32 bit en IE864bit en zie absoluur geen verschil.
enige verschil wat ik zie, en dat is dan ook een IE8 ding is dat de pagina vanaf de bovenkant van het scherm een aantal pixels lager begint, en dat is puur alleen omdat de GUI van IE er anders uitziet (lees meer rommel op je beeldscherm).
@benleentje:
okee, je wilt iets, kom dan met suggesties... met je opmerking zoals nu kunnen we totaal niets.
@rjmulder:
wat is er precies te vermoeiend? zelfde al de opmerking van benleentje: met je opmerking zoals nu kunnen we totaal niets.
@emperoronald:
Zoals je een aantal pagina's terug hebt kunnen lezen is dit technisch niet makkelijk en zullen we dat dus ook niet doen.
Wouter van Ooijen
Wouter van Ooijen: VOTI webwinkel, docent HvU (Technische Informatica); C++ on mictrocontrollers blog
Op 16 augustus 2009 09:44:04 schreef Jeroen Boere:
@rjmulder:
wat is er precies te vermoeiend? zelfde al de opmerking van benleentje: met je opmerking zoals nu kunnen we totaal niets.
Dat iemand het vermoeiend vindt (ik trouwens ook) is een feit, wat er dan anders zou moeten is een opvatting. Het lijkt me juist goed dat gebruikers aangeven dat het vermoeiend is (dat kunnen ze gewoon vaststellen), en het aan de beheerders overlaten wat daar de oorzaak van is en wat er eventueel aan gedaan moet worden.
Suggesties: meer contrast tussen letters en achtergrond, en geen verschil hierin over een bladzijde en tussen verschillende bladzijden.
pa3gws
Ik ben gestopt met roken nu mijn schakelingen nog.
Ik zit nu met de nieuwe look al weer een poosje te kijken.
Maar ik vind het niet vermoeiender dan andere site's.
Wel is de overgang tussen de verschillende posts wat moeilijk zichtbaar.
In sommige gevallen is het net of er een paar lege regels in een bericht staan.
Als ik goed kijk zit er kleurverschil tussen.
Dat kleurverschil zou iets groter mogen zijn.
Verder zoals ik al eerder melde prima look.
Jeroen Boere
Op 16 augustus 2009 09:50:16 schreef Wouter van Ooijen:
[...]Dat iemand het vermoeiend vindt (ik trouwens ook) is een feit, wat er dan anders zou moeten is een opvatting. Het lijkt me juist goed dat gebruikers aangeven dat het vermoeiend is (dat kunnen ze gewoon vaststellen), en het aan de beheerders overlaten wat daar de oorzaak van is en wat er eventueel aan gedaan moet worden.
Suggesties: meer contrast tussen letters en achtergrond, en geen verschil hierin over een bladzijde en tussen verschillende bladzijden.
Waar precies zeg ik dan dat het niet goed is dat gebruikers dat zeggen?
En je opmerking over "het is het probleem van de beheerders om het maar uit te zoeken" is ook wat kortzichtig.
maargoed, gelukkig geef je zelf wel een suggestie.
Wouter van Ooijen
Wouter van Ooijen: VOTI webwinkel, docent HvU (Technische Informatica); C++ on mictrocontrollers blog
Op 16 augustus 2009 10:09:01 schreef Jeroen Boere:
Waar precies zeg ik dan dat het niet goed is dat gebruikers dat zeggen?
Op 16 augustus 2009 09:44:04 schreef Jeroen Boere:
[...]
met je opmerking zoals nu kunnen we totaal niets.
Appiers50
Tja......
Op 15 augustus 2009 22:09:30 schreef Carel M.:
Ik lees nauwelijks nog topics, volg op dit moment eigenlijk alleen dit topic.
Idem hier!! Naast dit topic en show your project ga ik niet meer voor de fun even de andere topic`s doorlezen. Gewoon omdat het te "vermoeiend" is. Mijn suggestie aan de mods is dan een functie waarmee je de achtergrond van de posts kan veranderen naar de oude situatie plus een ander lettertype. Welke precies geen idee maar het oude heeft zich natuurlijk al eens bewezen. Gegarandeerd succes:P
flipflop
"We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them" - Albert Einstein
Op 16 augustus 2009 09:50:16 schreef Wouter van Ooijen:
Hoe kun je het contrast nou vergroten als de letters zwart zijn en de achtergrond wit? Da's toch maximaal of mis ik iets?
Het lijkt wel dat de ogen continu aan het corrigeren zijn, ben wel brildragend en er zit een cilinder in maar dat mag volgens mij het probleem niet zijn, de monitoren zijn 19" en plat.
Ik verwacht dat het onrustige komt door de de achtergrond en het soort letter wat er gebruikt wordt en de overgang onder aan elke post.
Ja dit soort dingen omschrijven vind ik altijd lastig. Je ziet een site en die is dan fijn om naar te kijken of niet.
CO was een fijne site om lekker rond te neuzen en nu helaas niet meer.
Is er trouwens nog verschil te zien tussen het aantal bezoekers tussen de oude en de nieuwe vormgeving?
Jeroen Boere
Op 16 augustus 2009 10:16:06 schreef Wouter van Ooijen:
[...][...]
er niets mee kunnen is iets anders dan zeggen dat het goed vinden dat iemand een opmerking maakt...
Sparks
mijn werk is zo geheim dat zelfs ik niet weet waar ik mee bezig ben....
Ik zit nu een dag of wat zo nu en dan wat door de topics te bladeren.
En als ik eerlijk ben weet ik al geeneens meer hoe het oude co eruit zag 
Kwestie van wennen dus. De eerste keer dacht ik ook waar ben ik nu weer beland.
Enige sugestie die ik heb is de berichten om en om een kleur achtergrond geven in plaats van de fading onderaan een bericht.
Maar ik denk eigenlijk dat het dan nog veel drukker wordt bij het scrollen.
Wouter van Ooijen
Op 16 augustus 2009 11:18:13 schreef Jeroen Boere:
er niets mee kunnen is iets anders dan zeggen dat het goed vinden dat iemand een opmerking maakt...
Je zegt dat je er niets mee kan, ik interpreteer dat als dat de opmerking niet nuttig is. Dus niet "goed" in de zin van nuttig.
flipflop
Ik interpreteer het als "het is niet concreet genoeg, wees duidelijker".
Als het nou neerkomt op de fade die het onrustig maakt, dan zou het misschien een oplossing kunnen zijn om een soort header te maken in een andere kleur. Zo heb je toch een duidelijke grens van de afzonderlijke berichten. Ipv de fade dus.
Het lettertype dat onduidelijk is wil er bij mij niet in.