Op 20 juli 2012 07:52:25 schreef Jochem:
Ja, er wordt nogal eens geroepen dat je alleen wat aan dat spul van national hebt, maar ik ben wel benieuwd of je hier een beetje mee uit de voeten kunt.
Gaat over de GPIB clone. Na heel wat trial en error is het antwoord error...
Het ding werkt op zich wel, je kan ermee communiceren met de apparaten. En ook de Agilent IO software ziet het als een 82357B. Tot zover geen probleem.
Maar software die voor NI GPIB spul is gemaakt werkt niet 
Speciaal de KE5FX software, zoals de plotter emulator en timelabs werken niet of niet goed (met een 2430A en HP5371A, waarvoor die wel specifiek zijn gemaakt). Er zit iets niet goed met protocol of timing (heel soms werkt plotten b.v. wel).
De waardes die worden ingelezen van de HP kloppen vaak niet (negatieve frequentie, lol). Ik zoek nog even verder, maar ik denk dat het niet gaat werken. John probeert me te helpen (en ik heb al een bug uit timelabs kunnen rapporteren
).
Overigens denk ik dat de clone op zich wel werkt.
Bij het testen met de Kode time interval analyser (die hier al eens is langsgekomen) ging het overigens mis met de analyser.
Aardige plof/gesis en geen beeld meer. Wel veel magic smoke. Bleken de elco's in de schakelende voeding te lekken. 1 ervan is zowat leeg gesist, met een zwarte pcb als gevolg. Zelfs met een gat in de print, terwijl ik het idee heb dat de voedingspcb van degelijk spul is gemaakt. Restauratie poging is ongoing; even vervangen gaat lastig, want er zijn veel secundaire spanningen.
Verder valt er nog te rapporteren dat er een functie generator bij is gekomen. Velleman PCG10, nieuw in doos voor 20 euri. Die kon ik niet laten lopen. Werkt met printer poort en pc software, maar da's geen probleem. Best een geinig ding.
Kan ik de FG503 weer vervangen door iets anders 
[Bericht gewijzigd door
guidob
op 31 juli 2012 21:32:54
(27%)