was vanmiddag alweer thuis, had weinig nodig dit jaar, ging vooral om eens wat mensen te zien buiten de virtuele wereld ;-)

Wat klein spul op de kop getikt. 2 grafische lcd'tjes van 1 euro p/s. leuk om eens mee te klooien.

Een schakelende voeding van de CO stand. input 9-36v DC. output 5.1v met zo te zien (letters zijn beschadigd) 12A.

10 4.7 Ohm 5W weerstanden, die had ik nog nodig

en een nieuwe schroevendraaier set. had ik vorig jaar ook al gehaald, nu nog een. Een geel met zwart doosje met zo'n beetje alle soorten kleine bitjes, een handvat waar ze in kunnen en een pincet (handig voor smd spul enzo). 5 euro.

Ik ben heel veel stands dit jaar voorbij gelopen, normaal gesproken kijk ik alleen even vluchtig bij de radio stands (ik ben geen zender), maar nu zo'n beetje alle apparatuur ook overgeslagen, kon het toch niet meenemen (was op de motor).

Zat nog wel even te kijken voor een 4x40 lcdtje, maar die heb ik zo snel niet gezien. maar eens op stage vragen of ze die van hun nog gebruiken (waarschijnlijk niet, ik heb ze gevonden in de la van een ongebruikt ladeblok, ze wisten niet eens dat ze ze nog hadden

Heb nog heel even getwijfeld bij een stand die fluke DMM's had liggen (oa een 110 en een 77III model), maar toch maar niet gedaan. Wil nog wel een keer een goede meter, maar die koop ik dan liever gewoon in een winkel (ze waren nieuw).

Het was wel even leuk bij de stand, maar volgend jaar hoop ik toch mee te kunnen helpen achter de stand, lijkt me toch leuker (wat meer contact enzo)

Doordat ik fout was gereden had ik een heel stuk van de file overgeslagen :) ( ik ben een afrit vroeger eraf gegaan , en verder door de bossen gereden XD)

dit is een foto van de buit :
http://i237.photobucket.com/albums/ff145/falaigai/th_P1030026.jpg

Voor ongeveer 40euro :)

Op 10 maart 2012 18:35:20 schreef (nog) amateur:
En, weet iemand toevallig of jullie nog van de door mij gedoneerde 2 Wintek display'tjes afkomen zijn? Gewoon uit nieuwsgierigheid, ik kan ook wel begrijpen dat dat voor jullie niet allemaal om bij te houden is, maar je weet maar nooit. En Jochem, ik ben nog steeds benieuwd wat je voor de thuisblijvers in petto had :)

Dat was de Live Webcam. Dan kon je hier op CO meekijken wat er op de CO stand gebeurde.

By the way, Zijn alle 100 adapters verkocht Jochem? :D :D

De buit:
- 7 rollen SMD weerstanden, E 2.50 per rol
- 4 trays DB15M connectoren (die gaan er rap doorheen in Wisp648's), E 2.50 per tray
- een topkwaliteit zijkniptangentje (E 20)
- een laserpointer (voor m'n zoon, die hem in Rome niet kreeg, hij was heel blij)
- 4 230V stekkerblokken met haakse stekkers (ook al E 2.50)
- een reflow-oven van eleshop, volgens mij het zelfde model dat Niels ooit aanbood. ter vervanging van m'n Tomado toaster oven met PIC profile control. iets duurder dan E 2.50

Ik had die Eleshoppers vorig jaar gevraagd of ze niet een oven konden aanbieden, blijkbaar werkt zo'n verzoek! Ik heb nu gevraag naar een SMD plaatsingsmachine, ik ben benieuwd of ze die volgend jaar hebben :)

Op 10 maart 2012 18:52:48 schreef Tinus016:
[...]By the way, Zijn alle 100 adapters verkocht Jochem? :D :D

Twee stuks zijn er in ieder geval verkocht! >:)

Als ik dit allemaal weer hoor/zie dan vindt ik het wel erg jammer dat ik er dit jaar (vanwege oververmoeidheid) niet kon zijn. Hopelijk volgende keer weer aanwezig !

Ik heb vanmorgen ook even in de file gestaan....ondanks dat ik eerst verkeerd was gereden :) Uiteindelijk was ik rond 10u binnen.

Eigenlijk weinig elektronicaspullen gekocht...

1x Gassoldeerbout 12.50
2x rails voor lades 2.50
1x handloepje met ledje 4.50
1x pwm-kitje van de circuitsonlinestand 7.50
1x setje (>300 stuks) zenerdiodes in verschillende waarden 3.00
1x setje smd-elco's 2.50 (?)
2 (grote) dozen vol met springveertjes 10.00
6x lagertjes 3.00
1x micrometer 10.00
2 x goldcap 5,5v 1F 2.00

Rond 15.00 weer naar buiten gewandeld... Het was een gezellige dag!

Ik ben vandaag ook maar weer een keer gegaan. Heb me maar een beetje ingehouden om de rommel enigsinds te beperken :).
De opbrengt van vandaag:
3x GPRS/GSM module 15,-
Zakje veertjes 1,-
Flinke stappenmotor 5,-
Paar mooie schakelaren 5,-
Rolletje teflon slang 0.25E

bij mij:
- 6 geschakelde voedingen 5 en 12V output -> 30 euro ofzo
- 1 usb to RS232 module -> 7,5 euro
- 2 motortjes die een blokje horizontaal laten bewegen -> prijs weet ik niet meer
- microswitches smd -> 1 euro

Niet al te veel maar had ook niets nodig :)
Ook even naar Kareltje zijn kunstwerk gaan zien :) echt mooi !!!

Link bij Navigatie is weg, maar de bestanden nog niet:
http://www.circuitsonline.net/rosmalen/

[Bericht gewijzigd door LEDfan op (23%)]

Ben weer terug,

De buit is dit jaar niet veel.

- 2x Uitgebreide RGB ledstrip controller 2x €8,50 p/s
- 1x Een groene pointer met kapotte sterrenlensje €10,00
- entree €7,00

En een hoop foto's gemaakt van CO stand, Tesla coil en Johnny.
De foto's komen binnenkort wel online op Co. Ik was diegene die foto's maakte van de Tesla

totale kosten €34,00

Terug van Rosmalen en weer in Oostende...

De buit:
Display LCD 2x16 char blue;
ZIF socket;
Voeding 12V 4.2A;
PCB lineair FM 10mW - 15W;
RD15VHF;
Profline modulator;

Het was fijn om de CO stand eens te ontmoeten..., na al die tijd dat ik al lid ben.

:-)

ON3TG, Tom

Vanaf 9:00 tot 14:00 in Rosmalen geweest. Mijn buit zag er zo uit:
http://www.uploadarchief.net/files/download/dsc03680_cleaned.jpg

• Printer Switch
  • Print trafos 3x10V (3 stuks)
  • ESD/Polsband checker (2 stuks) (na een grote schoonmaak thuis, zien ze er weer als nieuw uit)
  • Printje voor railmontage input/output
  • Kleine led displays (5 stuks)
  • Meerslagen potmeters (2 stuks)
  • Kleine Standen schakelaars (3 stuks)
  • Mooie sloop print met veel displays (van een weegschaal volgens mij) - Gekocht op de CO stand
  • Telefoon lijn meter (van Belgacom) - Gekocht op de CO stand
  • MOS Schuim (6 stuks) - gekregen van Kareltje
  • Print kroonsteentjes (2 soorten) - gekregen van Kareltje

Ik vind de Belgacom meter echt zeer mooi, en volgens mij is hij ook bijna niet gebruikt. Je kan (analoge) telefoon lijnen mee door 'fluiten', maar er zit ook een ohm en ac/dc voltmeter in. Hij is gemaakt in de USA.

Ik vond het leuk om met Chuckie, Fred101, Tidak Ada en Kareltje te praten. Ik heb Fred's bouwsels nu in het echt gezien, en ook Johnny6. Kareltje nogmaals bedankt voor het MOS schuim, ga morgen mijn op-amps sorteren.

Dit was mijn derde Rosmalen, en ik vond het minder druk (met bezoekers) als andere jaren. De geur en de troep was echter als vanouds. Ik heb gelachen wat sommige handelaars voor een stokoude scope of meter (vooral als er HP op staat) durven vragen, maar die verkochten dan ook niks.

De stand van CO was gezellig, en volgend jaar kom ik zeker weer langs.

ook terug thuis oef, rijden niet mijn ding, transfokes afgezet aan CO stand

weinig gekocht was mij te druk en wat ik nodig had niet gevonden of veel te duur (5 euro voor pic628)

en als klein ventje tussen al die hoge pieten pfff vermoeiend

Maar toch paar CO mensen live gezien, en dat was het waard

Ik ben al weer wat langer thuis, ik kreeg om 15:00 kraam visite.

De buit, 10 displaytjes bij Kareltje:)
paar opamps, wat led-displays
1 19inch glaspatch rack. 2 euro
1 shipmate apparaat voor de nieuwsgierigheid 2 euro

1 logic analyzer bij eleshop mee genomen.

Kort geweest, maar wel geslaagd :)

Dit was ook mijn 3de keer Rosmalen, het was weer een hele leuke dag. Ik was al om 8u45 geparkeerd en was dus vroeg binnen. Stond ook dicht bij het gebouw wat wel handig was met de vele regen.

Ben gelijk naar de CO stand geweest (had het een en ander te doneren). Zo heb ik ook eens kennis gemaakt met de mensen achter de nicknames.

Ik heb ook kennis gemaakt met Kareltje en de robot Johnny 6. Prachtig gemaakt was echt onder de indruk.

De buit van vandaag:
http://dptechnics.com/foto_thumb.jpg

• De LA4800 Logic Analyser (van fred101)
  • Een desoldeerpomp
  • Een Bose geselecteerde PD-604-III
  • Een vertragingsmotor (voor autoramen)
  • 8 zware relais
  • Heel wat condensatoren en weerstandjes
  • Broodje Unox :)

Heb dus weer een fantastische dag gehad.

Mvg,
Daan

Zo'n CAN-ethernet converter heb ik ook meegenomen, en hij doet het al. Na een factory reset zit hij op 192.168.1.254, router even op dat subnet gezet, met http naar de settings van de converter, DHCP aangezet, router terug op de normale instellingen. Software van Analytic geïnstalleerd, kabeltje met terminator eraan naar een andere CAN bus dongle, en het liep direct.

Het was weer superleuk! Ben niet heel lang bij de CO stand geweest, ik heb nog wel even met fred101 staan praten, en de tesla coil en de robot bewonderd.

Mijn buit:

• Het boek "principles of transistor circuits (8th edition) - S.W.Amos" - €5
  • Krimpkous assorti. - €3,95
  • Ferrietstaaf - €1?
  • 10x J310 - €3
  • JTOS-300 mini circuits 100-300MHz VCO - €1
  • 2x 2x16 lcd - 2x€3,95
  • 10,7MHz toko spoeltjes - €1
  • Een weller WP80 bout van 80W met zo'n blauwe houder - €35
  • Philips PM5190 LF synthesizer - €150

De Philips heeft al een kleine operatie achter de rug. De voeding voor het analoge deel werkte niet meer goed, maar dit bleek gewoon een rotte potmeter te zijn. Verder is de TTL uitgang opgeblazen, maar ik heb het defecte ICtje al gelokaliseerd en besteld. Ook moet ik de offset van de blokgolf bijstellen, deze is niet helemaal symmetrisch. De sinus/driehoek werkt nu wel weer gewoon zoals het hoort, dus de frequentie, de spanning en de offset zijn goed.

De weller bout doet het prima als ik hem op mijn gewone PU81 aansluit. Kijken of ik nog ergens een extra station kan krijgen, anders is hij gewoon reserve.

Pfffff, ik ben nu ook weer thuis, en dan heb ik nog niet eens hoeven sjouwen. De rest van het team heeft weer een enorme berg werk verzet. ( we zijn daarna nog met zijn allen gaan eten)

Ik ben niet van de stand af geweest maar op de een af andere manier heb ik een ingebouwde meet apparatuurmagneet.

Natuurlijk had ik voor onderdeeltjes de eerste keus bij uitpakken dus weer wat schakelaars, potmeters, knoppen en ander klein spul. Ik had van sine een mooi doosje neonlampjes gehad. Dat werd later als demo bij de tesla gebruikt maar ik ben bang dat het nog bij de tesla staat. Van Sine ook een plasmabol voor mijn zoontje.
Leuk ding die Tesla, dat ding stond aan, we pluggen een TM504 in en kreeg een flinkt tik toen ik de bnc aan raakte. Er stond 150V op de kast. Die tesla uit en weg was de spanning. Koppelt aardig in.

Van Schimansky een WW2 demolition test set gehad. Een mOhm meetbrug om de weerstand van ontstekingsdraden voor springladingen te kunnen meten. Dan wisten ze hoeveel stroom er door moest voor een goede onsteking. Ook van hem een paar TM500 plugins (pulser en diff amp), een Unigor en een japans multimetertje in houten kistje uit 1965. ( geruild tegen wat leger radio spul)

Van GerardMonique een heel mooi mirror galvanometertje in ruil voor wat ontwerp/bouw werk. Nu nog een statiefje met schaalverdeling en lampje vinden.

Van Kees wat mooie GR connectors/kabels, een TM500 pulser plugin en keramsche Tek standoffs.

Van sparky een TM504 unit met 2 functiegenerators.( geruild)

Van GuidoB, een TM500 pulser ( geruild)

Van Kareltje , met zijn vreselijk mooi gemaakte robot, wat mooie onderdeeltjes ( oa spoel vormpjes) en een hele mooie keramische trimsleutel gehad.

Op de stand tegenover onze stand een hele mooie anritsu stappenverzwakker gevonden en een GR 5 decade weerstand bank, nok vol met draadgewonden precisie weerstanden en zware koperen schakelaars.

Van Tidak ada een mooi 1,6 KV regelbare spanningsbron.

Van Chucky een mooie nieuwe leader capacitive probe.

En op het laatst kwam Elmow nog met een hele mooie Tektronix 50 ohm calibration fixture. Erg leuk, bedankt.

Ik ben zo gaar nu dat ik vast nog het nodige vergeten ben, connectortjes ect, maar de gevers, heel erg bedankt.
Het was een leuke dag, ook weer de nodige leden gezien die ik nog nooit ontmoet had.

Dus jullie hebben al die nixies gekaapt.
Heb blijkbaar ook MAH met HMH verward X). Sorry MAH.

Ik ben ondertussen al weer een flinke poos terug van een prima geslaagde dag, een flinke buit binnengehaald,

- Twee stuks pe1540 Philips voedingen,voor het grove werk (passen mooi bij mn pe142).
- Een heteluchtstation van de Eleshop.
- adereindhuls en faston krimptang (die eerst kwam mooi van pas bij het vervangen van de deense stekkers aan de voedingen).
- een setje "hemostats" en sondes.
- Een paar draaischakelaars om een xlr kanaalschakelaar mee te maken.
en nog wat onderdeeltjes.

mn Pa (die ik ook aan de elektronica heb gekregen) heeft een Avo 8 meegenomen (in werkende staat) twee voedinkjes van de eleshop en kleine draaischakelaars die hun weg in een weerstandsdecade moeten gaan vinden.

Verder ben ik nog een flinke poos met fred101 bezig geweest met het kalibreren van mn meters, toch leuk om te weten dat wat je meet ook klopt, als je rekening houdt met alle factoren.

Voor de rest heb ik weer genoten van alle oude "meuk" en de beurs in het algemeen. Wat ik wel typisch vond is dat ik nergens "kleine" feedtrough terminators en attenuators heb kunnen vinden, voornamelijk dingen die 10 watt konden verstoken en tot 6Ghz bruikbaar waren.

Op de CO stand ook Johhny aanschouwd, een serieus mooi stukje engineering, en mezelf voorgenomen projecten en ideeën wat vaker uit het prototype stadium te laten komen. :P

Op 10 maart 2012 21:55:52 schreef SparkyGSX:
Zo'n CAN-ethernet converter heb ik ook meegenomen, en hij doet het al. ...

Goed dat ik het weet, goede koop dus.

@henri62: voor 5 hele euries is het wel een leuk ding. De monitoring software is wel wat beperkt, maar je kunt ook een library, headers, etc. downloaden om er in C of VB of zo zelf iets mee te maken. Ik heb nog niet echt bekeken hoe ingewikkeld dat is, er zit geen voorbeeld bij, geloof ik.

@fred101: ik ben ook erg blij met de LCR meter! Ik heb net het eten koud laten worden (en ik moest het nota bene zelf koken) om ermee te spelen. Wat verschillende spoeltjes en trafo's gemeten, erg leerzaam! Ik had geen flauw idee wat de orde van grootte van de inductie van de primaire wikkeling van een trafo was; blijkt dat een middelmaatje al tegen de 2H zit. Het effect van een kortgesloten wikkeling op een gesloten kern is wel heel dramatisch, terwijl het bij een open kern veel minder doet.

@flash2b: als we die aasgieren negeren, gaan ze vanzelf weg omdat ze te weinig verdienen.

Poe, poe... ook weer thuis. Vanochtend 5:30 de deur uit en 22:30 weer binnen.

't was als vanouds weer erg leuk en lekker druk. Naast de CO stand ook nog tijd gehad om rond te lopen. Buit een RAF R1475 ontvanger en een Indicator type 230 die hoort bij de R1622 uit de Vickers Wellington Bombers (nachtjagers).

Lekker wezen wokken en daarna nog bij Fred101 langs om een AN/ARN6 Radio Compass op te halen.