Op 1 juni 2014 18:33:02 schreef testman:
ik snap nu waarom free electron bijna nooit meer post, hij had een dubbelaccount. nu is alleen de hewlett account nog over :P
..

Wel vreemd dan dat Hewlett dan bij zich zelf een Jim Williams Pulse Generator koopt.... :D (Klik)

Mooie hokjes komen er weer voorbij! Ik heb de mijne vandaag maar eens opgeruimd Niet normaal wat een mens al niet wil bewaren volgende week het een en ander naar het stort brengen.... Uhe ja er staat nog te veel maar dan kan ik nog geen afscheid van nemen :D

http://www.fotoarchiefje.nl/Share/CO/Fotos/Hobbyruimte/Hobbyruimte%20%281%29.JPG

http://www.fotoarchiefje.nl/Share/CO/Fotos/Hobbyruimte/Hobbyruimte%20%284%29.JPG

Edit: @Kif hoe maak jij die stickertjes (of zijn dat het niet) zo mooi?

Leuke achtergrond op je pc :-)

Als het om electronica gaat, kan het lonen om het naar de oudijzerboer te brengen. Dan heb je toch al gauw de rit zelf er uit, dus da's meer dan wanneer je het bij de gemeente brengt.

Ik kan de plaatjes niet zijn bij je Tinus :?

Ik moet wel zeggen dat die mooie (nieuwe) werkplek er strak uitziet Monstervisje! Kan best wel zeggen dat
ik er een beetje jaloers van wordt. Zal dat vreemd worden wanneer ik op mezelf ga en de ruimte heb :p.

[Bericht gewijzigd door WouterJ1993 op (71%)]

Bij mij doen de plaatjes het ook niet Tinus.

Op 1 juni 2014 22:52:56 schreef Tinus016:

Het hoeven geen stickers te zijn, want die lades hebben plaats voor inschuif-kaartjes. Dus dan is het een kwestie van printen op gekleurd papier. (En met stickers eigenlijk hetzelfde verhaal.)

Sorry foutje nu doen ze het weer....

@Maarten, Geen slecht idee al is het "ijzer gehalte niet erg hoog maar zal het in mijn gedachten houden alle "Wintst" is in deze tijd mee genomen.

[Toch wel off-toppic]
@Gadget, Ja mooi he :) ze heeft vooraal ook mooie muziek! (Katie Melua)
[/Toch wel off-toppic]

Bij een laag ijzergehalte zijn het vaak de koper-, lood- en goudinhoud die de prijs per kilo toch wat omhooghalen.

Mooi hokje zo Tinus016, ook genoeg voorraad zo te zien. :)

Volgens mij grossiert Tinus016 in Delta voedingen en in rollen tin :-) Mooie ruimte, daar is het prima vol te houden.

Zie ik het goed Tinus016 dat een groot deel van uw toestellen zelfbouw is?
Zo ja knap gedaan ;)

ps Mooie prutshoek!!! :)

[Bericht gewijzigd door Seb-PCB80 op (13%)]

Naar de stort Tinus 016 ?
Da's toch eeuwig zonde, huur een stand op een vlooienmarkt.
'T zou zo maar eens veel meer op kunnen brengen.

Ik ging er even van uit dat het echt afval was, maar inderdaad als het half gesloopte of gewoon defecte apparatuur betreft vind je altijd wel een "gek" (zoals ik zei de gek) die er nog wat tussenuitplukt.

Nu de plaatjes het doen: Ziet er lekker knus uit! :D
Heerlijk om te zien dat het niet "klinisch steriel" is! Ik kan spullen helaas nog niet zo laten liggen en opstapelen,
omdat ik ook aan school moet kunnen werken
aan m'n bureau ;)

Op 1 juni 2014 22:52:56 schreef Tinus016:

Ik heb ze op 1 vel gekleurd papier uitgeprint en toen ingesealed. Daarna pas naar losse kaartjes gesneden. Ze steken er mooi strak in omdat ze net 0.2mm breder zijn dan het sleufje. Het inseal plastic geeft de stevigheid.

Mag ik vragen wat de verschillende kleuren aangeven? Het lijkt niet om de kop te gaan, is het een grove sortering in lengte?

Bedankt iedereen voor de goede tips Voorlopig kan ik nog wel uit de voeten. En mocht het te vol worden heb ik nog genoeg muurruimte om uit te breiden ;)

@Damic ''die voedings rail welk merk/type is dat?''

Zoals Tidak Ada aangeeft heb ik deze uit Deurne mee genomen. En er lag inderdaad ook nog een mooie ESD mat bij ;) Voor zover ik heb gezien waren er niet meer. Er staat niet een bepaald merk/type op.

@Tidak Ada ''P.S: Met dat behang heb je geen XTC meer nodig ;-)''
Dat zal de reden zijn dat de vorige bewoner er voor heeft gekozen, Bleek een wietplantgage in de woning te hebben gezeten, wellicht dat de plantjes er beter van gingen groeien.

@WouterJ1993 ''Zal dat vreemd worden wanneer ik op mezelf ga en de ruimte heb''

Valt erg mee. Je zal het te druk hebben met verbouwen verhuizen en werken. Pas over een paar weken als ik op de bank kan ploffen ga ik beseffen wat een ruimte ik heb.

Op 2 juni 2014 20:16:55 schreef MonsterVisje:
[....]
.... Bleek een wietplantgage in de woning te hebben gezeten, wellicht dat de plantjes er beter van gingen groeien.
[....]

Dan zit er vast al krachtstroom in je huis, of hadden ze vóór de meter afgetapt? ;)

Nee hij heeft een lantaarnpaal voor de deur. :-p

Op 2 juni 2014 18:45:52 schreef Jochem:
Mag ik vragen wat de verschillende kleuren aangeven? Het lijkt niet om de kop te gaan, is het een grove sortering in lengte?

Geel is staal, groen is RVS

Ze hebben vermoedelijk voor de meter afgetapt. Er zit wel een nieuwe gas en elektriciteitsmeter in en een foeilelijke stoppenkast zonder aardlek. Volgens de energieleverancier zou er 3x25A de meterkast in moeten komen.

Dat laatste is natuurlijk heel prettig voor je werkplek!

@Maarten, Pietplof, het zijn voornamelijk oude printen van toestellen die aal leeg geplukt zijn voor onderdelen. dit heeft niet echt waarde meer voor op een markt. Heb wel even deinformeerd priten met nog redelijk wat onderdelen schijnen inderdaad geld op te leveren wist ik niet! Dus als het even mee zit eerdaags even naar de oud ijzer boer ipv stort. nogmaals dank voor de tip anders had ik het nooit geweten.

@Lambiek, Thanks! Ja ik heb er nog al een hekel aan om "mis te grijpen". :) Als ik iets nodig heb dan bestel ik er gelijkt meer, behalve als iets zeer zelden voor komt. Verder werkt het ook makkelijk. Ik kan vaak alles zo van de plak pakken als ik wil bouwen. Dit alles heeft ook weer een nadeel, vaak heb je alles en een ding net niet......

@Hewlett, Ja, je kan niet genoeg Delta's hebben :) En die tin rollen ja wat moet ik zeggen, :) ik heb zowel loodhoudend als lood vrij en verschillen de diktes, ooit eens gekocht van MP voor een habbekrats.

@Seb-PCB80, Klopt, maar niet alles is van eigen ontwerp, uhm grotendeels is na bouw van andere CO'ers. O.a. Emilien, Willis, Pros, Flash2b, .. van een aantal dan weer wel met eigen toevoegingen/aanpassingen.

@Wouter, Thanks! Het opstapelen komt vast nog wel :)

@Kif, Bedankt voor de uitleg! Ook wel slim overigens dat je verschillende kleuren gebruikt voor staal en RVS!

Op 3 juni 2014 15:12:57 schreef Tinus016:[....]@Kif, Bedankt voor de uitleg! Ook wel slim overigens dat je verschillende kleuren gebruikt voor staat en RVS!

Die kleuren staan vaak ook op de kopeinden van stafmateriaal. Het zijn, als ik het goed heb, standaard kleuren.

Hier bijvoorbeeld voor RVS

4.8           Geen codering
8.8           Geel (RAL 1021)
RVS 304-A2    Groen (RAL 6018)
RVS 316-A4    Rood (RAL 3000)
10.9          Wit (RAL 1013)[/code

Ik heb m'n werkplek uitgebreid met twee 10-voudige stekkerdozen van de radiomarkt.

Eentje voor laders, (de)soldeerstations, en ander klein spul:
http://www.uploadarchief.net/files/download/zolder2014-1.jpg

Eentje voor tests en dergelijke:
http://www.uploadarchief.net/files/download/zolder2014-2.jpg

Ik had ook nog een afgekeurd stuk Stago liggen, compleet met WCD's en deksels (die waren niet afgekeurd maar 'over'. Het lag al meer dan 10 jaar te verstoffen.

En voor grotere weerstanden en condensators gebruik ik al een tijdje kantelbakjes.

http://www.uploadarchief.net/files/download/zolder2014-3.jpg

Op 1 juni 2014 11:32:32 schreef Hewlett:
Werkblad had ik ook wat dieper gemaakt, een werkblad van 70cm diepte werkt naar mijn mening het prettigst en is niet te diep (bureaus zijn vaak 80cm) zodat je nog bij je apparatuur op de plank kunt komen zonder op te moeten staan.

M'n tafel is een meter diep (10cm dieper dan Elquip tafels), leeg leek dat eerst wat overdreven. Na het plaatsen van wat apparatuur en twee scoops bleek het reuze mee te vallen, en heb ik geen spijt van gehad.

Jouw oplossing met racks is wel erg mooi, maar ik kan dat ivm het schuine dak helaas niet toepassen.

Op 1 juni 2014 12:55:38 schreef MonsterVisje:
80 cm diep heb ik niet kunnen vinden in de bouwmarkt. Alleen in een Witte kleur. Dit leek mij te besmettelijk. Ook heb ik een beetje naar de prijzen moeten kijken. Er komen toch veel kosten bij kijken als je een hele woning in moet richten.

Dan was multiplex een betere optie geweest dan het dure bouwmarkt fineer. Mijn tafel is gemaakt van een balkenframe en een plaat multiplex.

[Bericht gewijzigd door Henry S. op (48%)]

Henry, wat heb jij een heerlijke beenruimte. Ik kan me er gelijk thuis voelen ;)

Laat eens wat zien hoe je een en ander hebt opgelost met die schuine kanten. Ik kan ook nergens een wandje vinden om behoorlijk onderdelen op te bergen. De schuine kant is alleen maar makkelijk om een spiegel aan te hangen om achter het werkstuk te kunenne kijken.

Mijn werktafel is een stalen kantoorbureau (voor HfL 10 uit het ziekenhuis waar mijn vrouw werkte) Heb inderdaad ook last dat die te ondiep is en ben van plan het bureau naar voren te schuiven en er dan een blad achteraan te zetten. Dan krijg ik geen stijve nek meer. Nu moet ik steeds naar rechts kijken om wat op m'n soop te zien.
Verder wil ik een uitschuifbaar blad tussen de ladenblokken om op te kunnen solderen. Nu ligt er een plank op één van de laden, zodat ik hem steeds moet weghalen als ik gereedschap wil pakken. werkt echt niet prettig.

'k Ga nu pitten...