Je mooiste meetapparatuur. Deel 6

Dit topic is gesloten

tis alleen jammer dat in de states die nieuwe wet aangenomen is , niet meer dan 5 hp /agilent meetapparaten in een huishouden op straf van een jaar gevangenisstraf. zo zonde van al dat verzamel werk maar wet is wet , ik zal m'n adres wel mailen dan ben je weer geholpen free :)

waar rook was, werkt nu iets niet meer
Tidak Ada

Golden Member

Ah, eindelijk de langverwachte tsunami in Californië ! Toch geen natte voeten gekregen op je heuvel, free ?

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †

welnee , de voorafgaande aardbeving schoof de hele heuvel zo in dat ravijn aldaar "the silicons are gone back to mother earth " :)

waar rook was, werkt nu iets niet meer
free_electron

Silicon Member

ik wil gerust al mijn speelgoed ( op een 5 tal geselecteerde toestellen na 1 scoop ,1 voedingen , 1 generator , 2 meters ) ruilen tegen een hutje (wel met electriciteit en snelle internetverbinding) op een strand in Fiji of de australische kust in de regio 'groot barriere rif'.

Professioneel ElectronenTemmer - siliconvalleygarage.com - De voltooid verleden tijd van 'halfgeleider' is 'zand' ... US 8,032,693 / US 7,714,746 / US 7,355,303 / US 7,098,557 / US 6,762,632 / EP 1804159 - Real programmers write Hex into ROM
Tidak Ada

Golden Member

OT
Ik denk dan dat je op de Bunaken (Bij Manado, Noord Sulawesi), comfortabeles zit); minder haaien en zo... Schijnt een hele mooie duikstek te zijn :)
/OT

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †
fred101

Golden Member

http://www.pa4tim.nl/wp-content/uploads/2013/01/USM223voor.jpg

Even back to basics. Een ex-us army mulimeter incl alle accessoires

http://www.pa4tim.nl/wp-content/uploads/2013/01/TS268open.jpg

Een diode tester, voor de diodes in wavemeters. Helaas past er alleen een 1N26 K band diode in. Ik heb een bakje vol dit soort diodes maar helaas net geen 1N26

www.pa4tim.nl, www.schneiderelectronicsrepair.nl, Reparatie van meet- en calibratie apparatuur, ook maritieme en industriele PCBs
Tidak Ada

Golden Member

Wel 1N21, 1N23 en 1N27 voorradig...

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †

die army multimeter lijkt wel splinternieuw :)

draadje los

Hi Tidak Ada,

Heb jij soms het zelfde doosje "rare" diodes als ik? :-)

Fred101
Als toevoeging heb ik hier ook een CV 291 en een MA-4600.
Zijn deze misschien geschikt om te testen?

Gegroet,
Blackdog

You have your way. I have my way. As for the right way, the correct way, and the only way, it does not exist.
Sine

Moderator

Te testen onderdelen bij een tester zoeken .... het moet niet gekker worden :P

Tidak Ada

Golden Member

Op 26 januari 2013 14:05:14 schreef blackdog:
Hi Tidak Ada,

Heb jij soms het zelfde doosje "rare" diodes als ik? :-)
[....]

Ik hèb toch bijna alleen maar rare dingen :+

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †
fred101

Golden Member

Sine, dat is toch de manier, of heb ik het dan verkeerd begrepen. Je koopt toch eerst een scoop en daara bouw je wat om die scoop te gebruiken ;-)

Ik heb een defecte diode, geen idee wat, die er in past. Daar ga ik het topcapje en eindcapje van gebruiken. Gewoon een stukje kunstof er tussen , gaatje in het bovendopjr en dan twee draadjes eruit met krokodil klemmetjes. Dan kan hij meer diodes aan. De meter kan het wel, er is ook een verie met meerdere diodehouders en die test wel de 21,23 ect. Volgens het manual zijn de meters verder gelijk,

www.pa4tim.nl, www.schneiderelectronicsrepair.nl, Reparatie van meet- en calibratie apparatuur, ook maritieme en industriele PCBs
free_electron

Silicon Member

Op 25 januari 2013 08:18:54 schreef Tidak Ada:
OT
Ik denk dan dat je op de Bunaken (Bij Manado, Noord Sulawesi), comfortabeles zit); minder haaien en zo... Schijnt een hele mooie duikstek te zijn :)
/OT

digikey levert daar niet ...

Professioneel ElectronenTemmer - siliconvalleygarage.com - De voltooid verleden tijd van 'halfgeleider' is 'zand' ... US 8,032,693 / US 7,714,746 / US 7,355,303 / US 7,098,557 / US 6,762,632 / EP 1804159 - Real programmers write Hex into ROM
RAAF12

Golden Member

Op 26 januari 2013 15:05:37 schreef fred101:
Sine, dat is toch de manier, of heb ik het dan verkeerd begrepen. Je koopt toch eerst een scoop en daara bouw je wat om die scoop te gebruiken ;-)

Echte amateurs bouwen een scope, kopen is voor watjes ;-)

fred101

Golden Member

Ja, amateurs wel >:-) ( staat nog op mijn lijstje om eens te maken, niet helemaal een scoop maar die 555 spectrum analyser met een mini crt dispay, dus een XY display)

www.pa4tim.nl, www.schneiderelectronicsrepair.nl, Reparatie van meet- en calibratie apparatuur, ook maritieme en industriele PCBs
Sine

Moderator

Been there, done that! toen mijn budget echt rond 10 gulden / maand niveau lag. ( lees: lagere school )

Een veel te grote buizen gevulde bak, met een versleten kijkpijp, maar je kon er golfvormen op bekijken :)

http://www.gigawatts.nl/co/div/Scope_DG7/IMG_0990.JPG

Helaas geen foto's van ... ook geen analoge. Maar de zaagtand generator heb ik nog ooit opgebouwd ( sterker nog, alle onderdelen liggen hier in een doosje .... ooit wil ik hem nog wel eens bouwen, puur omdat het kan )

http://www.gigawatts.nl/co/div/Scope_DG7/IMG_1478.JPG
http://www.gigawatts.nl/co/div/Scope_DG7/IMG_1484.JPG

@RAAF, check, met een 7-32 van opa's zolder ... maar daar zat niet veel licht meer in. De straalonderdrukking van dit ding was niet super ( of ik had toch een foutje gemaakt ... niet ondenkbaar ) dus je had een mooie terugslaglijn er gratis bij

RAAF12

Golden Member

Die ken ik maar dan met een 15 gulden dumpbuisje van Quakkelstein de DG7-6 en pas veel later een echte (nieuwe) DG7-32 erin.
De aanblik van de eerste, echte sinus op een scope vergeet ik niet.
Had de theorie toch gelijk ;-)

Tidak Ada

Golden Member

Soms ook nog een zaagtandgenerator met een PL2D21, zoals ik ?
En een halve-liter groentenblik als afscherming rond de DG7-6 als afscherming ? ;( :)

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †
Sine

Moderator

Nop, ECL80 / ECF80, versterker buisjes waren ECC40's, maar die waren nergens meer uit te halen dus daar zijn toen ECC85's in gekomen, en de afschermhuls zat al om de buis, dus die had ik. (hoewel een beetje roestig)

RAAF12

Golden Member

@Tidak Ada

Een naadloze stuk stalen pijp rondom de DG7-6 en voor de DG7-32 een echt mu metalen scherm en een originele buisvoet.
Dat buisje is iets langer en gevoeliger. Er was ook nog iets met symmetrische en a-symmetrische afbuiging van de X en Y platen.
De aansturing moest gewijzigd worden.

Hi,

Nu even wat nieuws...
Ik was op zoek naar een tweede tafel/hand multimeter die een logging functie heeft als broertje of zusje voor mijn Fluke 287.
De software voor de 287 is belachelijk duur :-(
Dus kwam ik na wat zoekwerk uit bij de U1272A.

Nu wist ik dat Agilent regelmatig aanbiedingen heeft.
Maar dit slaat toch alles...
Koop een voeding uit de E3600 series en je krijgt er een U1272A bij!!!

Ik begin me nu toch echt af te vragen wat voor winstmarge er op de Agilent meetinstrumenten zit!
Ik heb nu dus een gratis voeding er bij :-)

Hieronder het plaatje van de twee.
http://www.bramcam.nl/Agilent-twee-voor-een.jpg

Ik was er net optijd bij, de actie is bijna afgelopen.
Nu nog de Bluetooth moduul bestellen om te kunnen loggen via een pc.

Gegroet,
Blackdog

You have your way. I have my way. As for the right way, the correct way, and the only way, it does not exist.

Mooi!

En welke aanduiding is nu onjuist?

If you want to succeed, double your failure rate.

Hi Jochem,

Ik wist het, hier gaat iemand het over hebben... ;-)

De voeding stond net aan toen ik de foto maakte.
Ik heb de Agilent alleen nog maar vergeleken met de Fluke 287
En op DC gebied zit bijna overal niet meer dan 1 digit verschil tussen.
De Agilent is pas uit de fabriek en gecalibireerd.
Dus petje of voor de Fluke die een jaar of 4 is :-)

De meters in de voeding zijn ongeveer 0.5%
Deze voeding heeft een hoge spanning max 135V, voedingen met lage spanning heb ik hier voldoende.

Ben nog even naar de voeding en de multimeter van Agilent toegelopen,
Ze zijn het nu opgewarmt binnen 1 digit eens, mooi genooeg voor je?

Gegroet,
Blackdog

You have your way. I have my way. As for the right way, the correct way, and the only way, it does not exist.

zou je me ook kunnen vertellen waar je dit setje aangeschaft hebt,
zoek namelijk nog een fatsoenlijke voeding tot 50volt en een goede meter is nooit weg.

Dit topic is gesloten