Amateur19

Overleden

Eens een CO'er, altijd een CO'er. 27MC, 3M-FM en nog meer Schema's en DataSheets

Dat ziet er zeker beter uit.

Op 20 mei 2013 16:52:33 schreef Amateur19:
..........
En nogmaals, GEBRUIK COAX voor het inkopellen vanaf de modulator.
..........

fred101

Golden Member

www.pa4tim.nl, www.schneiderelectronicsrepair.nl, Reparatie van meet- en calibratie apparatuur en maritieme en industriele PCBs

Zit ik verkeerd te kijken, bij die nieuwe zit aan de modulator toch maar iets van 2 cm draad ? Dat hoeft echt geen coax te zijn. Ik zou zelf een compartiment meer hebben gemaakt en daar de modulator in.
Dit ziet er best netjes uit.
Maar netjes is bij RF niet altijd gelijk aan goed. Het belangrijkste is het ontwerp. Een filter moet bv goed werken. Beter een " lelijk" filter wat perfect is afgeregeld dan een mooi filter wat niks doet.

Je hebt je eind filter mooi in compartimenten gezet, dat is bv goed maar de spoelen staan mogelijk te dicht bij de wand. Dat voegt gedistribueerde parcitaire capaciteit toe.

Een FFT heeft niet veel zin ls je daar de FFT van een scoop mee bedoeld. Deze kunnen vaak niet zo diep kijken maar nog belangrijker, voor jou zender moet die scoop dan toch minimaal iets van 400 MHz zijn.

(ik durf het haast niet meer te zeggen maar ik blijf het doen, wil je zenders bouwen dan heb je een spectrum analyser nodig ( of bruikbaar alternatief als gevoelige (meet) ontvanger, frequentiemeter, etc) )

paulp

I thought, I thought of everything

(ik durf het haast niet meer te zeggen maar ik blijf het doen, wil je zenders bouwen dan heb je een spectrum analyser nodig ( of bruikbaar alternatief als gevoelige (meet) ontvanger, frequentiemeter, etc) )

Wat mij aangaat mag je het iedere keer opnieuw roepen, hoe vaker hoe beter.

En dan nog moet je weten hoe je met dat soort meetapparatuur omgaat.

rob007

Ratel Piraat

Als ik je erger, lees en schrijf hier dan niet?

Nou kijk eens aan zeg!(19 schrijft het ook al!) Mooi hoor!
Lees henry zijn schrijven, zijn raad opvolgen meer hoef ik niet veel te tikken.
Misschien wat meer smoorspoeltjes in de plus en nog wat ontkoppelen,
Henry kijk jij daar ook eens naar?
En als ik vragen mag? Nog niet er aan gedacht om amateur te worden?
Of .............was je misschien al bezig?

VrGr RRob.