hierdoor(?):
Op 7 april 2015 18:57:16 schreef guidob:Edit:
Kuch. Even opengemaakt om te zien of ik snel de Vref output kon terugvolgen. Kijk ik tegen de zijkant aan van dat BB ding. REF101. Kuch.

Hier zit een Efratom FRK rubidium in, die al is uitgerust met een VCXO. Er zat een frequentie doubler in, die heb ik nu ontkoppeld. Achterop zit een BNC met nu 10MHz en een XLR stekker voor de voeding.
Aan de voorkant een meter voor de control voltage van de ingebouwde VCXO. Die zwaait wat op en neer totdat de zaak locked. Wordt ook met een LED aangegeven. Op de banaan bussen staat de lamp voltage van de rubidium. Die is dus zo'n 8.2V, tussen 4 en 12V is ok (hoe hoger hoe beter. Deze is dus nog niet aan zijn einde.
De output is een sinus van 1.75V top-top in 50Ohm. De frequentie kan van buitenaf worden bijgeregeld door een gat in de behuizing.
Ik heb nog een tweede losse module. Die werkt niet, geen lock. Ik ga een keer een reparatiepoging wagen. Komen er ook foto's van de hele binnenkant. De volgende stap is een distributie versterker.
[Bericht gewijzigd door
guidob
op 18 april 2015 21:17:13
(68%)