OM-halfgeleiders, 12NC nummering Philips plus aanverwante zaken en geschiedenis

maartenbakker

Golden Member

Ziet er inderdaad uit als 324 uur. Dat is heel erg weinig voor een televisie. Afstandsbediening was zeker interessant om er ook bij te zien.

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."
dijkmane

Golden Member

heb er 2, nieuw in doos, erg oud maar NOS

als iemand wil, je mag ze zo hebben

In no Sense, Nonsense
maartenbakker

Golden Member

Het exemplaar op de foto is een UHF-tunerblikje voor o.a. het K7 chassis.

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."

Die heb je dus al, want die heb ik laatst in die doos meegegeven?

1-st law of Henri: De wet van behoud van ellende. 2-nd law of Henri: Ellende komt nooit alleen.
Lucky Luke

Golden Member

MaartenBakker, is een glazen kristal met een OC-nummer nog interessant voor (de lijst uit) dit topic?

Op 14 november 2020 14:19:38 schreef Aart:
En een mooi glazen kristal:

[bijlage]
OC nummer op de bovenzijde overigens: 172,0625

Eluke.nl | De mens onderscheid zich van (andere) dieren door o.a. complexe gereedschappen en bouwwerken te maken. Mens zijn is nerd zijn. Blijf Maken. (Of wordt, bijvoorbeeld, cultuurhistoricus)
maartenbakker

Golden Member

Dat is een nummer met een andere betekenis denk ik. Ik heb in mijn codenummerbestand ook wat van dat soort spul staan met dingen die misschien geen echte codenummers of typenummers zijn. Ik vertrouw erop dat ik deze later nog kan terugvinden als ik hem toch kan verwerken.

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."

Nieuw scheerapparaat voor mijn vader is vandaag binnengekomen.
Een Philips series 3000 (S3231)
Gemaakt is Drachten. Alleen de oplaadadapter is Chinees.

https://www.walagata.com/w/nightwalker/Philips_series_3000.jpg

Elke chaos kent zijn orde. Maar creër je orde, dan krijg je chaos.

Hier stond nog wat bijzonders van Philips.

If you want to succeed, double your failure rate.
Arco

Special Member

Nog 2 (hybride) nummertjes...

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com

Die TDA1001 module herken ik. IAC voor autoradio, ca. 1980. Ontwikkeld in Eindhoven, gebouw SK, tweede verdieping, de namen van de ontwikkelaars ken ik ook. De grotere is een stereo decoder en had ook toepassingen bij HiFi. Die modules kwamen uit Krefeld.

maartenbakker

Golden Member

In dit geval geprodcueerd in 1990. Leuk om wat achtergronden te weten! Werkte je toen zelf in Eindhoven?

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."

Ja. Onder meer aan dit soort spullen.

hobby luke

Honourable Member

Ik heb nog iets gevonden van Philips, geen idee voor welk toestel het bestemd was:

Het volgende heeft ook een nummer met evenveel karakters,maar of het ook Philips is?
Het zijn precies punten voor een tinzuiger:

MVG,
Luc.

maartenbakker

Golden Member

4822 395 waren gereedschappen en werkplaatsmaterialen, dus punten voor een tinzuiger lijkt me zeer waarschijnlijk. Leuke aanvullingen weer.

Die dingen op de eerste foto's lijken me aansluitklipjes voor de litze die contact maakt met de aquadaglaag van een beeldbuis, zie ik dat goed?

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."
hobby luke

Honourable Member

Ik heb een doosje geopend en een paar bijkomende foto's gemaakt:

MVG,
Luc

maartenbakker

Golden Member

Dat lijken me eerder veertjes uit een schakelaar of relais. Ik zal eens zoeken of ik de categorie of het exacte nummer verder kan duiden.

EDIT: Aswo zegt dat een 4822 404 40042 een KOOLBORSTEL is voor een HP1213 scheerapparaat. Ik zie het nog niet helemaal voor me, het zou een tweekops reisscheerapparaat zijn. Misschien kan iemand die die apparaten kent, het bevestigen.

[Bericht gewijzigd door maartenbakker op dinsdag 27 juli 2021 02:11:20 (24%)

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."
Tidak Ada

Golden Member

Daar zaten in ieder geval van dit soort koperborsteltjes in, maar of ze identiek zijn durf ik niet te zeggen.

Maarten, nebenbei:
Heb jij misschien iets aan een oude Vekano catalogus?

Ik heb overigens meer oude catalogi van bekende Nederlandse suppliers, die ik op V&A ga zetten....

Jij eerst, interesse? Ik stuur je desgewenst wel wat foto's ;)

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †
hobby luke

Honourable Member

Hier nog wat foto's van een Philips reais.
Vanwaar ze komen: geen idee, ik heb er 4 stuks.

rob040

Golden Member

Dat zijn T-51 relais van PTI.

Arco

Special Member

Komen uit telefooncentrales. De paarse versie is een nieuwe variant van de bruin-achtige uitvoering.

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com
hobby luke

Honourable Member

Nog enkele gelijkrichters van Philips, zonder 12NC nummer, maar misschien toch interessant voor Maarten:

maartenbakker

Golden Member

Op 11 maart 2018 16:02:36 schreef markce:
Ik kwam de OF815 tegen op een lijstje van niet langer geleverde producten (per 2003). Nog geen toepassing gezien.

Ik kwam de OF815 tegen in de schakelende converter (325VDC naar motorspanning 54VDC) in een Philishave Nudos HQ3445/A van jaargang 1997. In accugevoede Nudisten zit een zenerdiode OF217 over de motor om de stuurelektronica te beschermen.

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."

Hier heb ik een bordje, waarschijnlijk iets van een D2-MAC receiver prototype:

Er zitten wel wat leuke chippies op: Een PAL encoder, clock generator, audio processor (I2c), 2 DRAMs en wat andere speciale ITT chips die waarschijnlijk een D2MAC chipset zijn?
12NC = 3111 173 3556C ooit een prototype geweest denk ik?

Als iemand het ding wil hebben? Anders sloop ik er de pth chips af en gaat de rest de scrap bak in.

-edit-
Ik vind net nog onderin in een van de kisten dit:

Hoort er denk ik bij. Ik zal die ook in de doos erbij leggen.
12NC = 3111 173 35628 / 8211 248 40058

1-st law of Henri: De wet van behoud van ellende. 2-nd law of Henri: Ellende komt nooit alleen.