OM-halfgeleiders, 12NC nummering Philips plus aanverwante zaken en geschiedenis

Ik had een zak met electronica uit een recupelbak gevist en kwam deze philips ic tegen. hoogstwaarschijnlijk komt het uit een klok.

Ik zit in de napret Rosmalen radiobeurs modus.

Ik heb deze koppen al heeeel lang op zolder liggen. Is er iemand die er wat meer vanaf weet. Audio? Komen deze misschien uit de fabriek Heerlen?
Ik twijfel of mijn post hier thuis hoort of misschien hier:Philips codeletters productiecentra/vestigingen/fabrieken ?

[Bericht gewijzigd door wim-nl op 3 november 2019 10:40:23 (29%)]

maartenbakker

Golden Member

Op 3 november 2019 10:30:31 schreef wim-nl:
Ik heb deze koppen al heeeel lang op zolder liggen. Is er iemand die er wat meer vanaf weet. Audio? Komen deze misschien uit de fabriek Heerlen?
Ik twijfel of mijn post hier thuis hoort of misschien hier:Philips codeletters productiecentra/vestigingen/fabrieken ?

Er staat een 12NC op dus het hoort hier thuis ;)

De betreffende 12NC's zijn voor "bouwstenen voor electrische apparaten", modules die zowel intern als extern geproduceerd zouden kunnen zijn. Ik weet niet of er in dit geval een ontwikkellocatie in de 12NC verwerkt is; in elk geval geen productielocatie. Je zou daarvoor moeten zoeken naar fabriekstekens, misschien wel gestempeld of ingeslagen onder de typestickertjes. De letters KH zouden dan voor Heerlen staan.

"The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."