Philips codeletters productiecentra/vestigingen/fabrieken

Dit topic is gesloten

maartenbakker

Golden Member

Ah, de discontinuation notices waren inderdaad mijn volgende zoektocht geweest, je was me al een stap voor ;)

De omschrijving daar moet inderdaad als leidend worden beschouwd. Ik heb ondertussen nog wat in mijn vorige bericht zitten editen, zie mijn vraag daar. Mogelijk dat er nog meer informatie op de opdruk te vinden is.

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."

Dit staat er op:

PCA1318P
A60640MC
HSH9717 2 Y

Met de hand nog een 20 erop geschreven rechts onder (zilverkleur).

Het grappige is dat die drive zo'n 20 jaar oud is en het ic zit niet direct op de print maar met een piggyback constructie met 3 extra draadjes. Blijkbaar hebben ze al wat meer in die hoek zitten knutselen.

1-st law of Henri: De wet van behoud van ellende. 2-nd law of Henri: Ellende komt nooit alleen.

Maarten,

Eerder heb ik al eens wat gepost over 2 aluminium cilinders met een buisvoet eronder en het nummer 4022 884 22364 erop.

Ik heb nu de foto's gevonden van het rek waar deze uit kwamen. Helaas maar twee foto's kunnen maken omdat de accu leeg was. Het rek had een voeding, wat spoelbussen en een paar printen met weerstanden en een paar kamrelais. Verder geen buizen of transistoren, achterop zat een grote 37-polige connector en 3 din stekkerbussen. Geen idee wat het is.

R7 762 44
Type : PR1220P/21
Nr.: D-795

http://s21.postimg.org/ct20ah65j/P8260282.jpg

http://s8.postimg.org/kqsnvoesl/P8260281.jpg

De inhoud van de 4022 884 22364 bestaat uit twee BY-100 diodes in metalen uitvoering met datumcode 6622.

http://s13.postimg.org/rsp2rakz7/b8a.gif

En dan nog een kleine aanvulling. Philips Hamburg funkanlage (LO) bouwde ook industriële intercomsystemen in de jaren 60.

Nog een aanvulling van mijn kant.

Philips GM-3121 grid-dipper
Serienummer: D-1741 F

Tussen D-1741 en F staat een duidelijke spatie.

Tidak Ada

Golden Member

Heb je hier nog wat aan? Ik weer niet of het Philips is, maar het komt er wel vandaan:

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †
maartenbakker

Golden Member

Ha, aan het lassen geslagen las ik al :) En ik las ook dat het goed werkt *vind ik leuk*

De 12NC had ik al, volgens mij hebben we die pincet samen uit Heerlen opgehaald ;) Maar voor de compleetheid van het topic mag een foto natuurlijk niet ontbreken.

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."

Nog wat antiek spul. Een batterij condensatoren als compensatie van een serie zeer zware direct ingeschakelde elektromotoren (rolbaan). Installatie is uit 1964.

3 identieke condensatoren van 10x25x65cm (bxdxh) 220uF 380VAC 50Hz. Originele kleur is mat zwart overigens, ze zijn eens overgeschilderd.

http://s11.postimg.org/n97lmkg8j/DSC00351.jpg

http://s2.postimg.org/z66q38lg9/DSC00352.jpg

maartenbakker

Golden Member

Dat zijn nog eens zware jongens!

Als ik het goed transcribeer, typenummer: 82552V/20 klopt dat?

En interessant dat daar zo verdwaald PR staat. De vraag is dan of dat een productiecentrum aangeeft zoals wellicht bij de PLC het geval is.

[Bericht gewijzigd door maartenbakker op donderdag 30 april 2015 18:43:10 (42%)

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."

Op 30 april 2015 18:41:53 schreef maartenbakker:
Als ik het goed transcribeer, typenummer: 82552V/20 klopt dat?

Ik moet het ook maar met die foto doen, maar ik zou zeggen een W in plaats van een V.

If you want to succeed, double your failure rate.
Tidak Ada

Golden Member

Klopt! Even nog met FotoFop gespeeld en dat maakt het nog duidelijker.

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †
maartenbakker

Golden Member

Dankje TA en Jochem :) Fotofop maakt veel duidelijk en als ik nu nog eens naar het origineel kijk zie ik het ook meteen.

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."
Lucky Luke

Golden Member

Ik heb ook maar even een fototje geschoten van de stofzuigerfiltersetverpakking want er staat philips op:

http://www.uploadarchief.net/files/download/stofzuigerfiltersmaartenbakker.jpg

Eluke.nl | De mens onderscheid zich van (andere) dieren door o.a. complexe gereedschappen en bouwwerken te maken. Mens zijn is nerd zijn. Blijf Maken. (Of wordt, bijvoorbeeld, cultuurhistoricus)
maartenbakker

Golden Member

Weer eens een andere productcategorie, altijd leuk :) Het etiket ziet eruit alsof het niet van Philips is. Staan er elders op de verpakking toevallig codenummers die met 42, 43 of 88 beginnen of misschien nog wel wat anders?

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."
flash2b

Special Member

Vond deze op Marktplaats:
http://www.uploadarchief.net/files/download/philips-1.jpg
http://www.uploadarchief.net/files/download/philips-2.jpg
http://www.uploadarchief.net/files/download/philips-3.jpg

Volgens mij had je die code nog niet.

(PS. Ik ben niet de verkoper en heb verder ook geen interesse in dit apparaat)

maartenbakker

Golden Member

Dat is een leuke :) Veel codenummers van PTI begonnen kennelijk met een N, wat wellicht met NSF te maken zal hebben.

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."
flash2b

Special Member

Misschien is het bovenste label niet origineel omdat daar schroeven inzitten. Ook denk ik dat er boven het Philips plaatje een ander even brede label heeft gezeten.

maartenbakker

Golden Member

Het onderste plaatje lijkt nieuwer dan zowel het apparaat als het bovenste plaatje. Ben ook wel benieuwd wat er tussen gezeten zal hebben.

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."
Lucky Luke

Golden Member

Op 3 mei 2015 21:59:55 schreef maartenbakker:
Weer eens een andere productcategorie, altijd leuk :) Het etiket ziet eruit alsof het niet van Philips is. Staan er elders op de verpakking toevallig codenummers die met 42, 43 of 88 beginnen of misschien nog wel wat anders?

Bij mijn weten is het FC nummer van Philips, stofzuigerzakken en filters beginnen ook met FC (FC8070 bijvoorbeeld is een HEPA filter voor een easylife stofzuiger, FC832 een ASF microfilter voor de Impact Excel, en beiden gebruiken de S-bag FC8021 (of -22 -23))

Maar onderop de verpakking staat inderdaad nog 4322 007 5244.1

(Rechts naast de streepjescode die overiges 8 710103 147848 luidt) In hele kleine lettertjes tussen de niet-in-de-vuilnisbak, wel-in-de-vuilnisbak, CE, 2-jaar-garantie etc. logotjes. (Maf, maar beide vuilnisbaklogotjes staan er naast elkaar op. Misschien toch maar foto maken)

http://www.uploadarchief.net/files/download/stofzuigerfiltersmaartenbakker_2.jpg

Eluke.nl | De mens onderscheid zich van (andere) dieren door o.a. complexe gereedschappen en bouwwerken te maken. Mens zijn is nerd zijn. Blijf Maken. (Of wordt, bijvoorbeeld, cultuurhistoricus)
maartenbakker

Golden Member

Ja, FC is duidelijk een Philipstypenummer, ik bedoelde dat het etiket er door een groothandel op zal zijn geplakt. Stofzakken hebben kennelijk geen commercieele 12NC op de verpakking staan (die beginnen in dit geval met 88 en bevatten het typenummer - op het moment nog een van m'n speciale aandachtspunten). De 12NC van de doos zelf die met 4322 00 begint is van kleinhuishoudelijk, maar vanuit het oorspronkelijke systeem gezien mijnsinziens een mistoewijzing binnen een reeks die vermoedelijk voor componenten en materialen is omdat 4222 vol zal zijn geweest.

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."

4322 00 is Hoogeveen (DAP).

Jac

maartenbakker

Golden Member

Hoi Jac, wederom dank! Dat bevestigt in elk geval dat ze bij DAP niet zelf zomaar een reeks hebben lopen verzinnen die een beetje op hun vorige reeksen aansloot, maar dat het kennelijk wel centraal geregistreerd is.

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."

Op 5 mei 2015 18:05:09 schreef maartenbakker:
Hoi Jac, wederom dank! Dat bevestigt in elk geval dat ze bij DAP niet zelf zomaar een reeks hebben lopen verzinnen die een beetje op hun vorige reeksen aansloot, maar dat het kennelijk wel centraal geregistreerd is.

Jazeker, daar was in Eindhoven een "concern coderings commissie" mee bezig.
In Almelo (I&E) begonnen de 12NC's met 4022 ....
Het grappige is dat deze vestiging, allang geen Philips meer, nog steeds grotendeels aan die 4022... vast houdt.

Es wäre gut Bücher kaufen, wenn man die Zeit, sie zu lesen, mitkaufen könnte. (Arthur Schopenhauer)
maartenbakker

Golden Member

Dat is altijd wel prettig (sowieso handig omdat je niet meteen je hele voorraad- en andere bedrijfssystemen om hoeft te gooien omdat je toevallig niet meer bij Philips hoort). Je hebt ook ex-Philips-bedrijven die wel 12 posities aanhouden maar gewoon bij 0 beginnen te tellen of bij een willekeurig getal of met allerlei letters, dus duidelijk wel zelf iets verzonnen hebben.

Crosslee in Engeland heeft nummers die met 0101 beginnen naast oude nummers die wel netjes met 4213 beginnen (Crosslee is een witgoedfabriek die in 1986 al afgesplitst was, dus eerder dan de verkoop aan Whirlpool). Vishay gebruikt bijvoorbeeld MAL2 waar eerst 2222 stond. Famar Fueguina S.A. als autoradiofabriek die kennelijk niet meegegaan is naar VDO heeft codenummers die met C182 beginnen, waar iets als 3101 zou kunnen hebben gestaan.

De 4023 die ook wel eens langskwam is meer een beetje van dezelfde categorie als de 4322 00 denk ik; 1 cijfertje van het systeem afwijken om weer verder te kunnen. CRT deed dat geloof ik door na 3322 met 3422 verder te gaan. Ik zou zelf een ander cijfer hebben gekozen, maar dat ligt volledig aan mij ;)

Er is ook een ex-bedrijf dat gewoon de eerste 7 cijfers heeft weggelaten (ik moet nog eens zien uit te vissen wat die waren, misschien begon het met 4922 maar misschien ook niet), namelijk RMGI (voormalig PDM - Philips Dupont Magnetics).

Een ander ex-bedrijf dat zo te zien na al die jaren nog steeds heel netjes zijn codenummers door Philips laat uitdelen (al heb ik een keer een zelf verzonnen nummer gezien beginnend met 1111 inplaats van met 8204 als ze dat volgens de regels hadden willen doen) is PECB (Panasonic Energy Company Belgium).

Totdat er een apart topic alleen voor 12NC's komt is het misschien handig als een mod misschien "en 12NC's" aan de topicnaam wil toevoegen, die blijven toch in allebei de topics opduiken.

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."
maartenbakker

Golden Member

SM, en toch maar 2 tinten grijs in het display. Topic ziet er interessant uit.

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."

Dit topic is gesloten