Dat is altijd wel prettig (sowieso handig omdat je niet meteen je hele voorraad- en andere bedrijfssystemen om hoeft te gooien omdat je toevallig niet meer bij Philips hoort). Je hebt ook ex-Philips-bedrijven die wel 12 posities aanhouden maar gewoon bij 0 beginnen te tellen of bij een willekeurig getal of met allerlei letters, dus duidelijk wel zelf iets verzonnen hebben.
Crosslee in Engeland heeft nummers die met 0101 beginnen naast oude nummers die wel netjes met 4213 beginnen (Crosslee is een witgoedfabriek die in 1986 al afgesplitst was, dus eerder dan de verkoop aan Whirlpool). Vishay gebruikt bijvoorbeeld MAL2 waar eerst 2222 stond. Famar Fueguina S.A. als autoradiofabriek die kennelijk niet meegegaan is naar VDO heeft codenummers die met C182 beginnen, waar iets als 3101 zou kunnen hebben gestaan.
De 4023 die ook wel eens langskwam is meer een beetje van dezelfde categorie als de 4322 00 denk ik; 1 cijfertje van het systeem afwijken om weer verder te kunnen. CRT deed dat geloof ik door na 3322 met 3422 verder te gaan. Ik zou zelf een ander cijfer hebben gekozen, maar dat ligt volledig aan mij
Er is ook een ex-bedrijf dat gewoon de eerste 7 cijfers heeft weggelaten (ik moet nog eens zien uit te vissen wat die waren, misschien begon het met 4922 maar misschien ook niet), namelijk RMGI (voormalig PDM - Philips Dupont Magnetics).
Een ander ex-bedrijf dat zo te zien na al die jaren nog steeds heel netjes zijn codenummers door Philips laat uitdelen (al heb ik een keer een zelf verzonnen nummer gezien beginnend met 1111 inplaats van met 8204 als ze dat volgens de regels hadden willen doen) is PECB (Panasonic Energy Company Belgium).
Totdat er een apart topic alleen voor 12NC's komt is het misschien handig als een mod misschien "en 12NC's" aan de topicnaam wil toevoegen, die blijven toch in allebei de topics opduiken.