haha, een gesneden taart dan, ook goed!:)
1. De werking van een comparator ken ik. Hij vergelijkt de spanningen op zijn ingangen en het verschil wordt versterkt op de uitgang gezet.
En ja, pin8 heb ik aan de massa hangen. Hij werkt nu omdat die C de opgetelde dc spanning blokkeert. Dus als ik u goed begrijp, moet pin1 negatief kunnen worden om de boel aan de praat te krijgen en dat lukt niet als er een dc spanning bovenop het ingangssignaal is opgeteld. Heb ik het goed begrepen?
2. Hoezo niet? Blz.8 3de alinea onderaan staat: Ic(avg)= Vcc*Fin*C1. Dit is de stroom door C1 dacht ik niet dan?
Iets verderop onder het kopje "choosing R1 and C1" staat dit: "The output current at pin 3 is internally
fixed and therefore VO/R1 must be less than or equal to this value".
Dus V0/R1 is Iout volgens mij!
Ik was gewoon nieuwsgierig wat de totale stroom is door mijn schakeling.
Op welke bladzijde van de datasheet staat met welke stromen C1 en C2 geladen worden?
3. okay
4. Ik weet ze alle drie! Het toerental van mn motor is 1500 omw/m. Dat is gelijk aan 25Hz. De Uout bij dit toerental is 0.38V. Maar ik ben nog niet helemaal uit met die RC tijd. Ik heb deze formule gebruikt: Uc=Uout*(1-e^-t/RC). R=100K en C2=1uF
MGP
LDmicro user.
1. ok, pin 1 moet negatiever zijn dan pin8 en aangezien pin 8 aan de massa ligt moet pin1 onder 0V gaan.
2 Op die andere link naar snaa088.pdf staat op blz2 dat de stroomspiegels 200µA zijn, die 200µ staan ook in het schema.
Daarom mag R1 niet te groot zijn.
En de totale stroom van uw schakeling zal eerder afhangen van wat je aan de uitgang doet.
Het eigen verbruik van de chip staat in de datasheet.
3-
4 Voor de berekeningen heb je eerst enkele gegevens nodig die vooraf moeten vastliggen.
Voorbeeld:
VCC = 12V
Fmax = 25Hz
Vfull scale = 10v (op pin3 of V3) die mag je zelf kiezen.
Wat je dan met die spanning gaat doen op V3 moet je zelf weten, zie allerhande schema's.
Dan kun je beginnen rekenen R1 >> V3/I3 = 10/200µA = 50K minimum dus nemen we 100K.
C1= V3/(R1.VCC.Fmax) = 10/(100000*12*25) = 400nF iets minder is 330nF
C2 = zie formule, maar ingekort komt het neer op VCC/2 in µF of 6µF, standaard = 10µF is beter bij lage frekwenties