[Tip] Afzuigkap Siemens LC75951 / D-FX32-4

Als de foto’s uit onderstaande posts er in de startpost bij zouden staan is dat alternatief duidelijker voor mensen die het topic nieuw binnenkomen:

Op zondag 18 maart 2018 22:22:09 schreef Erwin Se Kreet:
@SMD: om misverstanden uit de weg te gaan heb ik mijn printplaat op de bijgaande foto voorzien van commentaar aangezien ik jouw woordelijke uitleg toch nog anders kan interpreteren,.. en foto's zeggen meer dan woorden...

[...]

Klopt de door mij omcircelde positie van de te plaatsen BCP56?

Op zondag 3 maart 2019 21:19:36 schreef nishigoi:
Voor die gene die nog niet precies weten waar ze de BCP56 moeten plaatsen, hier een foto.

Mocht er mensen die in de omgeving van Raalte wonen en niet weten hoe dit moet kan ik je misschien helpen.

[bijlage]

reden: ik werd door iemand om een bc847 gevraagd, naar bleek vanwege dit topic, maar een bcp56 zou een betere oplossing zijn

Eluke.nl | handgetypt | I'm a poor, lonesome cowboy, with a long, long way to go.
Sine

Moderator

Goed plan.

De TS is al even niet meer actief geweest, dus ik ben zo vrij geweest een paar foto's aan de startpost toe te voegen.

Mee eens, met name dat er andere afzuigkap print varianten ook hier de revue passeren is het ook duidelijk om welke print het gaat en waar de modificatie kan..

Hallo,

Ik heb ook problemen met een printplaat van het type NEFF 195.179 526.
Ik heb een aantal vragen (zie ook plaatje)

Als ik de SMD BC847 vervang op positie 2, moet ik dan ook de transistoren op positie 1 en positie 3 vervangen voor de zekerheid ?
Zo ja, zijn dat ook BC 847 transistoren ?

Als ik de andere werkwijze toepas door een BCP56 transistor te solderen op positie 4,
moet ik dan alleen de transistor op positie 2 verwijderen of ook de transistoren op positie 1 en 3 ?

Alvast bedankt voor de info !

Met vriendelijke groet,
Christian

Visc, ik zou de BCP56 gebruiken op de lege plaats en de andere transistor op positie 2 alleen verwijderen, de andere gaan nooit stuk. BCP56 gaat 1 A kunnen verwerken, is veel sterker!

[Bericht gewijzigd door smd op woensdag 8 januari 2025 19:03:46 (14%)

Op woensdag 8 januari 2025 19:02:14 schreef smd:
Visc, ik zou de BCP56 gebruiken op de legen plaats en de andere transistor verwijderen, de BCP56 gaat 1 A kunnen verwerken, is veel sterker!

Ok, dus alleen de transistor op positie 2 verwijderen. Bedankt !

[Bericht gewijzigd door vosc op woensdag 8 januari 2025 19:05:26 (12%)