EricN
Instruction manual? You mean the manufacturers opinion?
Ja, uitlaat is het niet. Duidelijk te laag toerental.
Je zou de stroom moeten kunnen meten. Als die teveel afneemt is het een kortsluitwikkeling.
De aanloopcondensator zou ik ook zeker nameten. Dat is nog een kleine kans.
EricN
Zo te zien wel iets compleet anders dan het oorspronkelijk topic. Niks print. Een schuifschakelaar met serieweerstanden en een 4uF aanloopcondensator.
EricN
De keuzes zijn:
-zelf de handen uit de mouwen steken (condensator nameten. Motor onderzoeken en op wikkelingsprobleem nameten)
-iemand anders de handen uit de mouwen laten steken (witgoed leverancier een nieuwe laten plaatsen)
Op 15 oktober 2023 16:11:05 schreef EricN:
De keuzes zijn:
-zelf de handen uit de mouwen steken (condensator nameten. Motor onderzoeken en op wikkelingsprobleem nameten)
-iemand anders de handen uit de mouwen laten steken (witgoed leverancier een nieuwe laten plaatsen)
Dat gaat mijn pet te boven inderdaad. Dan laat ik iemand komen. Dank voor de hulp.
Vraagje aan de hulpvaardigen van dit forum,
Ik heb een afgedankte dampkap van het type welke hier besproken is, overgehouden aan het depanneren van mijn petekind met de plaatsing van een nieuwe dampkap.
De oude werk evenwel nog prima op alle snelheden maar geeft een foutmelding na indrukken van de starttoets (O).
Een biepsignaal en een 5 of S (?) op het schermpje.
Is er iemand die een handleiding of het verklarend onderdeel van de foutcodes heeft van dit toestel.
Dank,
Vrg, GB
Op dinsdag 14 november 2023 18:24:53 schreef GB48:
De oude werk evenwel nog prima op alle snelheden maar geeft een foutmelding na indrukken van de starttoets (O).
Een biepsignaal en een 5 of S (?) op het schermpje.
Is er iemand die een handleiding of het verklarend onderdeel van de foutcodes heeft van dit toestel.
Dank,
Vrg, GB
Voor jou een beetje laat misschien, maar de toekomstige bezoeker heeft er eventueel nog iets aan.
Ik zat met hetzelfde probleem en er waren vele Google zoekopdrachten, in verschillende talen en voor verschillende merken (Siemens, Bosch, NEFF)voor nodig eer ik een oplossing vond voor deze specifieke foutmelding.
Uiteindelijk hier gevonden:
https://forum.teamhack.de/thread/56429-neff-dunstabzugshaube-d8980n0-0…
Kort samengevat:
Het is S (niet 5) en die staat voor "Saturatie", of: de filters zijn vol/gesatureerd met vet.
Na 40 uren afzuigkap-gebruik, geeft hij automatisch die melding uit veiligheidsoverweging, of je filters nu vol vet zitten of niet.
De 0-toets enkele seconden ingedrukt houden en dan is ie weer gereset voor de volgende +/-40 uur.
Of gekopieerd uit de oorspronkelijke tekst:
S = Sättigung mit Fett
S beep Fettfiltersättigungsanzeige.
Erscheint nach 40 ( +5 ) Betriebsstunden.
Rücksetzen durch ständiges Drücken der 0- Taste bis eine Reaktion erfolgt.
Entweder ein Signalton ertönt, Anzeige erlischt oder zeigt 0 an.
Hallo,
Ik heb ook een siemens kap en deed het uit het niets meer
Na dit forum gelezen te hebben heb ik een bcp 56-10 smd besteld
Deze
https://www.reichelt.nl/nl/nl/transistor-smd-npn-sot-223-80v-1a-1-3w-b…
Is dit de juiste
Ik heb de oude er afgehaald en deze op de plek gesoldeerrd
Viel nog vies tegen klein spul
Maar toch werk het niet
Als ik het goed zeg komt er op de B 5v
Op de c 18v
En dan zou doordat er op de b 5v komt op e ook 18 v komen te staan toch
Betekent dit dan ook dat je c en e door kan verbinden om te testen of dit het probleem is?
ik zie geen transistor zitten op de grotere plaats? Je kan de C en E niet doorverbinden, dan is die zeker stuk!! Kleine transistor verwijderd??
Meestal is de reparatie altijd succesvol..
Nee klopt ik had de grote er weer afgehaald
Is dit wel de juiste die ik besteld heb?
Zijn er mensen die dit er op kunnen solderen en zorgen dat de plaat weer werkt
Hallo,
Ben nieuw hier en heb dit topic gevonden omdat mijn Siemens afzuigkap gestopt is met werken.
Ik ben wel handig genoeg om de printplaat uit de kap te halen maar niet om deze te repareren.
Aangenomen dat de hier in het topic benoemde onderdelen defect zijn.
Het led paneeltje werkt wel evenals de verlichting maar de afzuiging geheel niet( op geen enkele stand).
Is er mogelijk iemand in de omgeving Eindhoven die hier ervaring in heeft en tegen vergoeding kan repareren? En anders stuur ik het natuurlijk op .
Dank, groet,
Gaat het om exact zelfde afzuigkap als vermeld in titel van topic of een ander model?? Want de klacht van de topicstarter was dat kap geheel niets meer doet, dus ook geen lampjes, dus denk eerder iets met motor/ aanloop condensator. Hoor je de relais wel tikken bij veranderen stand?
Het is model LC66950 volgens een sticker aan de binnenkant met een Neff printplaat.
Ik had de tekst anders begrepen maar heb de print terug geplaatst en zonder de kap hoor ik inderdaad klikjes als ik + en - gebruik.
Begrijp ik dan hieruit dat de print OK is maar dat de afzuigunit zelf/ventilator defect is?
Lucky Luke
Eluke.nl | handgetypt | I'm a poor, lonesome cowboy, with a long, long way to go.
Als de foto’s uit onderstaande posts er in de startpost bij zouden staan is dat alternatief duidelijker voor mensen die het topic nieuw binnenkomen:
Op zondag 18 maart 2018 22:22:09 schreef Erwin Se Kreet:
@SMD: om misverstanden uit de weg te gaan heb ik mijn printplaat op de bijgaande foto voorzien van commentaar aangezien ik jouw woordelijke uitleg toch nog anders kan interpreteren,.. en foto's zeggen meer dan woorden...[...]
Klopt de door mij omcircelde positie van de te plaatsen BCP56?
Op zondag 3 maart 2019 21:19:36 schreef nishigoi:
Voor die gene die nog niet precies weten waar ze de BCP56 moeten plaatsen, hier een foto.Mocht er mensen die in de omgeving van Raalte wonen en niet weten hoe dit moet kan ik je misschien helpen.
[bijlage]
reden: ik werd door iemand om een bc847 gevraagd, naar bleek vanwege dit topic, maar een bcp56 zou een betere oplossing zijn
Goed plan.
De TS is al even niet meer actief geweest, dus ik ben zo vrij geweest een paar foto's aan de startpost toe te voegen.
Mee eens, met name dat er andere afzuigkap print varianten ook hier de revue passeren is het ook duidelijk om welke print het gaat en waar de modificatie kan..
Hallo,
Ik heb ook problemen met een printplaat van het type NEFF 195.179 526.
Ik heb een aantal vragen (zie ook plaatje)
Als ik de SMD BC847 vervang op positie 2, moet ik dan ook de transistoren op positie 1 en positie 3 vervangen voor de zekerheid ?
Zo ja, zijn dat ook BC 847 transistoren ?
Als ik de andere werkwijze toepas door een BCP56 transistor te solderen op positie 4,
moet ik dan alleen de transistor op positie 2 verwijderen of ook de transistoren op positie 1 en 3 ?
Alvast bedankt voor de info !
Met vriendelijke groet,
Christian
Visc, ik zou de BCP56 gebruiken op de lege plaats en de andere transistor op positie 2 alleen verwijderen, de andere gaan nooit stuk. BCP56 gaat 1 A kunnen verwerken, is veel sterker!
[Bericht gewijzigd door smd op (14%)]
Op woensdag 8 januari 2025 19:02:14 schreef smd:
Visc, ik zou de BCP56 gebruiken op de legen plaats en de andere transistor verwijderen, de BCP56 gaat 1 A kunnen verwerken, is veel sterker!
Ok, dus alleen de transistor op positie 2 verwijderen. Bedankt !
[Bericht gewijzigd door vosc op (12%)]
Is er nog iemand die de LC75951 195.179 526 printplaat repareert? Of een andres weet waar dat kan?
Het zou fijn zijn als de bestaande afzuigkap nog even mee kan.
Zelf solderen is niet meer mijn sterkste punt.