Dag Ruben/anderen,

In geval van los solderen kan dan de bestaande header blijven zitten, denk van wel (maar weet het niet).

groeten
fiesta

Op 22 mei 2015 12:11:31 schreef Ruben_Lichtenvoorde:
Los solderen is ook een optie hoor, alleen iets lastiger.

Dag Fiesta,

Ik heb wel van deze headers liggen. Alleen hebben ze 8 pennen, maar je kan er 2 naast elkaar zetten.
De afstand tussen de 2 zwarte strips is 8 mm.Maar die kan je makkelijk verkleinen door de header in een bankschroefje te zetten. Hiermee kan je een van de zwarte strips "opschuiven" , zodat de afstand kleiner wordt.
Door de afstand kleiner dan 7 mm te maken kan je waarschijnlijk ook een dikker display met achtergrondverlichting gebruiken, mits er nog vrij ruimte is tussen display en print.
Eventueel heb ik ook nog wel zo'n display voor je. Deze heeft een dikte van 10 mm. Als je mij dan de preciese afstand tussen bovenkant van display en de print geeft, dan kan ik zelf de zwarte strips van die headers op de goede afstand opschuiven.

mvgr,

Dolf de Waal

Op 22 mei 2015 12:59:59 schreef fiesta:
Dag Ruben/anderen,

In geval van los solderen kan dan de bestaande header blijven zitten, denk van wel (maar weet het niet).

groeten
fiesta

[...]

Dan kan de bestaande header blijven zitten ja.

Geef mij even de juiste maten, lengte pootjes, tussen afstand, aantal enz. dan kan ik kijken of er wat bij zit wat bruikbaar is. Ik heb nog een aantal van die dingen liggen.

Groetjes Hans.

Hallo allemaal,

Om te beginnen allemaal dank voor het mee denken/bijdrage.

Ik heb het display in dit forum vermeld, binnen gekregen.

Nauwkeurige vergelijking levert echter op dat het fysiek niet past, zie foto:
http://www.uploadarchief.net/files/download/display%20nieuw%20past%20niet.jpg
De pinnetjes rij zit op een andere plek (3mm verder van de zijkant pcb-display, begint de pinnetjes rij/op 11mm afstand van de zijkant pcb display/ moet zijn 8mm!!/) waardoor je het display niet meer kunt monteren op het pcb-controller, vervolgens niet meer in het huis krijgt/achter glas. (hoogte van het display moet zijn 6mm, gemeten vanaf achterkant pcb display/bovenkant glashouder).

Hieronder een foto hoe het er uit komt te zien aan de andere kant, eventueel zou je die draagpootjes wel iets kunnen aanpassen.

http://www.uploadarchief.net/files/download/display%20nieuw%20op%20steuntjes%20past%20niet.jpg

Ook is het na dit te hebben geconstateerd de vraag of de elektrische aansluitingen hetzelfde zijn.

Kunnen jullie mee denken of en hoe dit mogelijk is op te lossen,

Groeten

fiesta

[Bericht gewijzigd door fiesta op (12%)]

Ja, ik verwacht dat de connecties elektrisch hetzelfde zijn.

Zelfs displays waarbij de 16 connecties niet op 1 rij zitten maar in twee rijen hebben dezelfde connecties (als je 1-2...16 op de normale manier nummert op die connector).
http://img.alibaba.com/img/pb/747/619/532/532619747_087.jpg

Om het nieuwe display te monteren moet je dus wat flexibelere draadjes gebruiken dan de stokjes die er nu zitten. En dan mogelijk nog een mechanische "fixatie". 't is niet anders.

P.S. Als je het mij vraagt heb ik WEL displays zoals de oude liggen. Als je er 1 wilt kopen moet je me mailen. Zorg wel dat je de afstand van pin1 tot de rand van het PCB even opmeet, zodat ik kan controleren dat ik de goede heb/opstuur.

[Bericht gewijzigd door rew op (20%)]

Dag allemaal,

Allen hartelijk dank voor de bijdrage, ingegeven door het niet makkelijk kunnen vervangen van het display (zoals beschreven) heb ik de elastomeren nog eens schoongemaakt.

Zoals te zien heeft dit (goed) geholpen:

http://www.uploadarchief.net/files/download/display%20robomow.jpg

Onderste rij is nagenoeg goed (het is flets omdat ik met flits de foto heb gemaakt), misschien is het toch een optie om alleen de elastomeren te vervangen, ik zie op internet dat dit vaker wordt gedaan.

Ik weet echter niet of die elastomeren universeel zijn, je hebt ze in zebra uitvoering, maar of alle displays van dezelfde types elastomeren worden voorzien, weet ik niet (het bestaande display is van WINTEK/TAiwan, type : lcd WM-C1602M-1GNNB)

.

groeten
fiesta

Zebrastrip is de Nederlandse omschrijving van conductive elastomer... ;)
Ze zijn er in allerlei maten en soorten, en ook nog met verschillende dichtheden qua geleiders.
Ik zou niet verder knoeieen aan dat display en voor een paar euro een andere erin zetten. (helemaal fris wordt deze waarschijnlijk toch nooit meer)
Zoals eerder gezegd, de sporen op het glas zijn maar 200nm dik, iets te enthousiast schoonmaken en ze zijn (voorgoed) verdwenen...

[Bericht gewijzigd door Arco op (17%)]