eSe

Honourable Member

CChheecckk yyoouurr dduupplleexx sswwiittcchh..

The packaging suggests it contains 680 grams of mercury

"Weapon of mass destruction" :+

Tidak Ada

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie.

2) Een CV 1243 Silica Penthode

De buis:

Hoogte c.a. 35 cm

Data:

CV1243_Silica pentode.doc

nonius

set SCE to AUX.

Leuke aanwinsten! Da's effe wat anders dan een PL509 of ECC81.... Zelfs de verpakkingskoker is al prachtig om te zien.

Maar volgens mij is het ten huize Tidak Ada één grote milieudelict-zone.... :) Is dat asbest in die silica penthode? Zou me niet verbazen.

mel

Golden Member

u=ir betekent niet :U bent ingenieur..

voor alleen al die gloeidraden te voeden moet er een nieuwe wijktrafo worden gebouwd.. :P

Dat is ietswat gechargeerd!
Asbestos is een lange termijnkiller vaak pas na 30 jaar gaan de mensen last krijgen. Ik kende een schilder die veel werkte in de buurt van oude asbesthoudende daken. R.I.P
Buiten gaat het na een X aantal jaren verweren en kunnen deeltjes loskomen, ouwe gevelbeplatingen in flats van 40 jaar en ouder bevatten vaak asbest. Be carefull with that stuff, TA.
Mooi stukje glaswerk. Kan je gloeidraad voeden met een auto accu? 13V 40A
Het valt me mee dat die meegestuurde file te lezen was want op deze bak staat geen tekstverwerker.
/OT Getyped met een vinger wegens een bijtincident met een Duitse herdershond.

revado

Honourable Member

Op vrijdag 23 mei 2025 23:38:00 schreef nonius:
Leuke aanwinsten! Da's effe wat anders dan een PL509 of ECC81.... Zelfs de verpakkingskoker is al prachtig om te zien.

Maar volgens mij is het ten huize Tidak Ada één grote milieudelict-zone.... :) Is dat asbest in die silica penthode? Zou me niet verbazen.

De schitterende verzameling van TA is uniek!

revado

Honourable Member

Op zaterdag 24 mei 2025 06:17:39 schreef mel:
voor alleen al die gloeidraden te voeden moet er een nieuwe wijktrafo worden gebouwd.. :P

Daar is in voorzien met die nieuwe hsp lijn vanaf Borssele O-)

Tidak Ada

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie.

Heb ik gelijk voldoende spanning om gelijk te richten

revado

Honourable Member

Op zaterdag 24 mei 2025 10:15:46 schreef Tidak Ada:
Heb ik gelijk voldoende spanning om gelijk te richten

"gelijk" heb je :)

Trouwens wel een heel indrukwekkende buis!

Hubie

Honourable Member

Boatanchors https://youtu.be/Lg7c2pSIdOs

Vanochtend kwam mijn vroegere buurman en zendamateur Tom PA0TZE even langs met 5 Teleste modules uit een voormalig kopstation van een (kabel)provider.
Voorlopig heb ik geen tijd om er wat mee te gaan doen maar er zit prima bruikbaar UHF spul in zei hij.