Je mooiste gratis aanwinst - Deel 3

Op 30 januari 2017 22:13:05 schreef Elektroboy21:
Ik zelf kan er niks mee omdat ze namelijk op 3 fasen werken.

Waarom niet? Je kunt ook één van de drie variac's op éénfase aansluiten. De andere twee blijven dan ongebruikt.

Of elke variac apart 230V voeden en dan heeft men 3 uitgangen.
Nog mooier is door middel van 2 extra regelknoppen erbij, dan is ieder apart in te stellen.
MVG Gerard.;)

soms zoekt men te diep in het EENVOUDIGE.

Gratis gekregen toen ik mijn Delta SM 7020 D kocht.
Alles zat ingebouwd in een kast en de verkoper vond het lastig om de Delta eruit te halen en gaf me dus maar de hele kast mee.

Trafo 2 x 24 V / 400 VA
Variac 500 VA
Ampere meter 72x72mm 15 A
Voltmeter 72x72mm 30 V
2 Schakelaars

Alles maar een paar jaar oud.

https://www.uploadarchief.net:443/files/download/20170302_204109.jpg

Hi Wim,

Mooi materiaal, helemaal voor die prijs!

Groet,
Bram

You have your way. I have my way. As for the right way, the correct way, and the only way, it does not exist.

Hi Bram,

Inderdaad voor die prijs wil ik vaker shoppen.
Helaas was de Delta iets duurder.

Groeten,
Wim

Maar dan heb je ook wel een hele mooie voeding. Mèt support van de fabrikant indien nodig.

Peter Strayer

Die support heb ik ook nodig, ik heb al een e-mail gestuurd.

edit, die hulpvoeding zit in de sm3540..

waar rook was, werkt nu iets niet meer

Op 3 maart 2017 16:22:42 schreef Deltasupport:
Maar dan heb je ook wel een hele mooie voeding. Mèt support van de fabrikant indien nodig.

Helaas reageert Delta Elektronika niet op mijn e-mail van 1 maart.

heb je een echt mailadres gebruikt? hotmail en dergelijke komen er bij bedrijven vaker niet door..

waar rook was, werkt nu iets niet meer

Mijn hotmail adres is toch echt mijn ECHTE e-mail adres.
Ik heb nog nooit problemen gehad met e-mails naar bedrijven, dit is dan voor het eerst.

joopv

Golden Member

.

[Bericht gewijzigd door joopv op woensdag 26 april 2017 00:23:51 (98%)

flash2b

Special Member

Een leuke en leerzame 5-delige online cursus over oscilloscoop gebruik:

https://beyondmeasure.rigoltech.com/acton/fs/blocks/showLandingPage/a/…

(ja het is Rigol, maar het is ook bruikbaar voor fans van Hameg, Keysight, Siglent, Tektronix, etc.)

Beste vrienden ik heb van op mijn werk de afgedankte alarm systemen mee gekregen, omdat ik het niet kon laten te vragen als dit de container in ging en ja hoor dit zou het geval geweest zijn saved by me
Het zijn van die simpele goedkoop metal strip tags
Zoals je kan zien op de foto's

binnenin de panneelen zitten er mooie koperen draden opgerold als een spoel ik heb 3 van deze pannelen

en de controller er bij

Mijn vraag is als iemmand weet wat ik er mee kan doen? is er iets speciaals mee te maken of ga ik er meer aan koper junk aan hebben?
En natuurlijk een oase aan componentjes daar om was het hem om te doen natuurlijk.

In de controller zit een ringkern trafo en nog een dikke spoel

Tidak Ada

Golden Member

Ziet er uit als een onderdeel van een RFID poortje (anti shoplifting).

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †

ja was een anti diefstal systeem maar geen RFID maar metal 53 mhz tag
Hij was defect maar ik heb wat opgebolde caps gevonden denk dat deze de oorzaak van defect waren

Mijn vraag is als iemmand weet wat ik er mee kan doen? is er iets speciaals mee te maken of ga ik er meer aan koper junk aan hebben?
En natuurlijk een oase aan componentjes daar om was het hem om te doen natuurlijk.

Vergeet het netfilter, de koelribben en de kast ook niet!

Hallo Dratsabylgu,

Heb je inmiddels antwoord van mij gehad? Ik kan me niet herinneren wat gezien te hebben.
Ook niet als ik je naam achterstevoren spel.

Probeer anders nog eens: Support@delta-elektronika.nl of de onofficiele: deltapower@zeelandnet.nl

Peter Strayer

Hallo Deltasupport,

Ik ben allang door je geholpen eerst met mijn vraag om het schema van de SM 7020D omdat mijn SM 7020D maar tot 31,3 volt regelde en daarna heb je nog een nieuwe frontplaat opgestuurd omdat de vorige eigenaar die ingekort had.

Nogmaals mijn dank voor deze TOP service.

Groeten,

Wim Hofland aka Dratsabylgu aka Ugly Bastard

Vandaag tegengekomen op het internet. Een goede kwaliteitsscan van volgend boek "Grondslagen van de Radiobuizentechniek" door Philips. Voor zij die geïnteresseerd zijn je kan het downloaden op volgende link. Het is wel een pdf van 37Mb

miedema

Golden Member

Ha Kidri,

Bedankt voor de tip, ik had hem al.
Maar die site tubebooks.org is sowieso een aanrader! Het is de grootste, en meest complete collectie van buizenboeken, en buizen databoeken die ik ken.

groet, Gertjan.

Ha Gertjan

(Ik mag toch Gertjan zeggen?)

Ik was het tegengekomen terwijl ik op zoek was naar een analyse van discreet opgebouwde lineaire voedingen. Over versterkers vind je zo'n boeken. Waarin ze bijvoorbeeld de analyse maken tussen de verschillende ontwerpkeuzes in een verschilversterker. Maar van lineaire regelaars vind ik er zo geen. En het afregelen door met de C en R te variëren ben ik niet een fan van. Heb jij toevallig tips?

miedema

Golden Member

Ha Kidri,

Graag Gertjan :-). Dat klinkt in mijn oren heel wat beter dan het onpersoonlijke "Miedema"
Helaas was, toen ik indertijd m'n CO account aanmaakte, "Gertjan" al vergeven. Natuurlijk gebruikt door zo iemand die 1x een vraag stelt, en verder nooit meer van zich laat horen :-(

Maar goed, boeken over voedingsontwerpen. Wat titels die ik zo gauw in mijn PDF bibliotheek vond:
Power Supply Cookbook 2nd ed - M. Brown (Newnes, 2001)
DC Power Supply Handbook [Agilent App Note 90B] (2000)
Regulated Power Supplies 4th ed - I. Gottlieb (TAB, 1992)
en natuurlijk de originele papers van Harrison...

Het zijn allemaal PDF's die ik op het net vond, dus moet je ze ook kunnen vinden. Nieuwere boeken gaan over het algemeen over schakelende voedingen.....

Overigens is er wat mij betreft niks mis mee om, nadat je je schakeling globaal hebt uitgerekend, te optimaliseren door R-C's uit te wisselen in je prototype. Het geeft je een prima inzicht in wat elke component precies doet....

Maar laten we in dit topic nier verder uitweiden, het is tenslotte een algemeen showtopic...

groet, Gertjan

Op 11 juni 2017 15:39:30 schreef banana plug:
ja was een anti diefstal systeem maar geen RFID maar metal 53 mhz tag
Hij was defect maar ik heb wat opgebolde caps gevonden denk dat deze de oorzaak van defect waren

Dit is een METO EAS systeem, deze werkt niet op 58kHz. Deze produceert een laag frequent signaal van 1/3 die lichtnet frequentie en afhankelijk van de modus 6,25kHz of 8kHz en 4,5kHz.
De Gebruikte tags produceren harmonischen of intermodulatieproducten die tot een alarm leiden.

De grote spoelen zijn gemaakt van RF litze draad, is bruikbaar in HF transformatoren of als RF aarde draad. Op de ontvanger prins zitten wat leuke spoelen en opamps maar voor de rest is het allemaal schroot.

Edit: @banana plug, kan jij even de koperdiameter of het oppervlakte meten van de grote koperen spoel? Is het draad rond of plat/rechthoekig?

This is the world we know best, the world of madness