Op 20 juni 2017 12:24:25 schreef miedema:
Ha Kidri,Graag Gertjan . Dat klinkt in mijn oren heel wat beter dan het onpersoonlijke "Miedema"
Helaas was, toen ik indertijd m'n CO account aanmaakte, "Gertjan" al vergeven. Natuurlijk gebruikt door zo iemand die 1x een vraag stelt, en verder nooit meer van zich laat horenMaar goed, boeken over voedingsontwerpen. Wat titels die ik zo gauw in mijn PDF bibliotheek vond:
Power Supply Cookbook 2nd ed - M. Brown (Newnes, 2001)
DC Power Supply Handbook [Agilent App Note 90B] (2000)
Regulated Power Supplies 4th ed - I. Gottlieb (TAB, 1992)
en natuurlijk de originele papers van Harrison...Het zijn allemaal PDF's die ik op het net vond, dus moet je ze ook kunnen vinden. Nieuwere boeken gaan over het algemeen over schakelende voedingen.....
Overigens is er wat mij betreft niks mis mee om, nadat je je schakeling globaal hebt uitgerekend, te optimaliseren door R-C's uit te wisselen in je prototype. Het geeft je een prima inzicht in wat elke component precies doet....
Maar laten we in dit topic nier verder uitweiden, het is tenslotte een algemeen showtopic...
groet, Gertjan
Hi Gertjan
Bedankt voor de links. Ik was er al mee bekend.
Vooral de app notes van Harrison zouden verplichte lectuur moeten zijn. Spijtig genoeg vind je heel weinig lectuur nog over discreet opgebouwde voedingen.
Ik zal zelf dus het dynamisch gedrag en afwegingen mogen gaan uitpluizen met de modellen.
Groet
Kris