Opruiming elektronica'verzameling' Deel 2

Dit topic is gesloten

maartenbakker

Golden Member

Wat zit er in dat platte ding waar 522 503 opstaat?

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."

Wat zit er in dat platte ding waar 522 503 opstaat?

Twee Vicor DC/DC converters 24V->5V

maartenbakker

Golden Member

Ah, ik kon dat zo niet thuisbrengen... Maar ik ben ook dom dat ik niet meteen de hele vraag in 1 keer stel. Staan er nog 5 cijfers achter en staat er nog een 3 of een 4 voor onder het plakband? Als er geen cijfers achterstaan vind ik het verder niet interessant, maar zo ja zou ik ze graag weten.

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."

plakband weg:
3522 503 001

Is dit een service nummer?

Jinny

Golden Member

Markce, ah had vriend Roland aan jou zijn tuner weggedaan...
Succes ermee..

Hoe doen vrouwen op TV dat toch? Wakker worden met prachtig glanzend haar en mooi gestifte lippen..... Wanneer ik wakker word heb ik een coupe 'Leeg geroofd vogelnest' en een incidenteel straaltje kwijl.. Gaat ook door voor 'Wilt wief' naar horen zeggen
maartenbakker

Golden Member

Op 29 oktober 2016 20:36:39 schreef markce:
plakband weg:
3522 503 001

Is dit een service nummer?

Dat was het nummer (de laatste 2 cijfers ontbreken) waaronder ze bij Philips Telecommunicatie Industrie op interne voorraad lagen. Nou je het zo zegt, ik geloof niet dat ze bij PTI aan servicenummers deden. Die waren centraal en zij deden de service denk ik zelf.

[Bericht gewijzigd door maartenbakker op zondag 30 oktober 2016 03:19:06 (19%)

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."
pietplof

Golden Member

Gisteravond tegen 18.17 uur teruggekeerd van de speeltuin ,,Deurne".
Bijzonder gezellig, veel deskundige collegae gezien en gesproken.
De catering was, zoals gebruikelijk goed verzorgd en bijkans overdadig.

Zoals te doen gebruikelijk wordt er gesproken over de verkregen ,,buit" en komt en een foto van een hele berg materiaal.
Ondergetekende heeft zich uiterst bescheiden gedragen en is naar huis gereden met een zend-ontvanger van Yeasu type FT101zd. De ontvanger werkt goed. Het zendgedeelte stribbelt wat tegen. Zodra de ( originele) microfoon wordt aangesloten is alles in een klap donker. Kennelijk is de vorige eigenaar een ietsepietseltje aan het modificeren geslagen.
Ook de gloeidraden van de beide eindpitten worden niet warm. Bij het aanleggen van een externe 6,3 V gloeien ze wel. Bij nadere inspectie hangen er nogal wat kluitjes onderdelen her en der in het inwendige. Werk genoeg.

Het tweede gekochte object is de Tek 475. Bij controle in Deurne bleek de hsp verdwenen.
Thuis was die opeens wel aanwezig. Na een uurtje ingeschakeld was én de hsp én ook bijna alle andere spanningen weg. Slechts drie controlelampjes zijn nog actief.

Het is dus tijd een goed helder schema ( HUGO !! ) te verkrijgen .
Ik heb wel documentatie maar kan de details niet goed lezen..

1e plaatje: de scoop met daarbij, gelukkig, een eventueel noodzakelijk trafo.
2e plaatje: de zend-ontvanger
3e plaatje: bak met reserve-onderdelen voor de Tek.

festina lente
Jinny

Golden Member

Daar ik gisteravond spoorslags naar een verjaardag kon waar ik rond middernacht weer uiterst brak van thuis kwam heb ik nog niet de mogelijkheid genomen om eea te gaan opstellen en te proberen..
De aangeschafte Kenwood TH26E echter kan weer door naar de plaatselijke veiling, voor het doel bedacht onbruikbaar wegens onmogelijkheid om er een 4,6 MHz shift in te krijgen....

Hoe doen vrouwen op TV dat toch? Wakker worden met prachtig glanzend haar en mooi gestifte lippen..... Wanneer ik wakker word heb ik een coupe 'Leeg geroofd vogelnest' en een incidenteel straaltje kwijl.. Gaat ook door voor 'Wilt wief' naar horen zeggen
Hewlett

Honourable Member

Ja, ook weer thuisgekomen :-) het was weer gezellig.
Dank aan de organisatie, het was weer prima verzorgd en deze keer had ik geen behoefte aan de van huis meegenomen lunch, er was veel lekkers te eten.

Ook nog wat spullen gekocht. Bakje met wat onderdelen bijelkaar verzameld, connectoren, TO-3 powertorren, kwaliteit IC voetjes, tantaaltjes, een tweetal varco's met motordrive etc:

Bovenop een stelling in Deurne lag al geruime tijd een paraboolantenne en een feed naar mij te gluren en die heb ik deze keer maar gekocht. Op de antenne is geen merkteken te vinden maar het is duidelij geen zelfbouw constructie, de feed lijkt een 23cm feed te zijn.

Als extra een Kenwood TS-711E 2M all mode tranceiver en een Yaesu FRG-9600 60-900MHz all mode receiver gekocht, dit zijn spullen van een overleden OM die via de Deurne bijeenkomst door nabestaanden verkocht werden. Verder heb ik nog een antieke HP6960A voeding van Haasje93 overgenomen.

HamRadio PA2HK // Keep Calm and Carry On.

@Jinny
Roland had 2 tuners op de stapel apparatuur gevonden, die bij de Yaesu receiver hoorde die ik zojuist gekocht had. Hij was zo vriendelijk mij er een van te laten kopen, waarvoor mij dank.

RAAF12

Golden Member

Op 30 oktober 2016 12:44:28 schreef pietplof:
Het tweede gekochte object is de Tek 475. Bij controle in Deurne bleek de hsp verdwenen.
Thuis was die opeens wel aanwezig. Na een uurtje ingeschakeld was én de hsp én ook bijna alle andere spanningen weg. Slechts drie controlelampjes zijn nog actief.

Het is dus tijd een goed helder schema ( HUGO !! ) te verkrijgen .
Ik heb wel documentatie maar kan de details niet goed lezen..

1e plaatje: de scoop met daarbij, gelukkig, een eventueel noodzakelijk trafo.
2e plaatje: de zend-ontvanger
3e plaatje: bak met reserve-onderdelen voor de Tek.

Hier staat eigenlijk alles wat je wilt weten. Handig als de naversnellingspanning voor de CRT is uitgevallen. Ik mat dat wel met een zelfbouw 20kV probe. Echte hoogohmige R's met spiraal koolbaan, in een lange PVC pijp. Tegenwoordige jeugd koopt alleen, ik bouwde (bijna) alles.
Mooie scope! Zaten er probe's bij?

pietplof

Golden Member

festina lente
RAAF12

Golden Member

Op 30 oktober 2016 13:19:13 schreef pietplof:
Raaf; waar ,,hier"?

Oeps, ik kan de link niet meer vinden, sorry. Ik zoek verder, grr.
Btw. Ik kocht ook wel dingen zoals meters toen de zakgeldloze periode aanbrak.
edit: dan maar deze, 2de keuze link
https://www.google.nl/search?q=Tek+457+schematic&sa=N&biw=1280…

[Bericht gewijzigd door RAAF12 op zondag 30 oktober 2016 13:45:20 (25%)

bprosman

Golden Member

Gisteren voor het eerst geweest samen met TonHek en prima bevallen.

Allereerst van Haasje93 een TEK2225 overgenomen.

Van apparaten verder een joystick met echte microschakelaars, een Pantec universeelmeter (analoog)(zie meetapparatuur topic).

Verder wat Z80 CPU's en SIO's, buisje 80C31 PLCC, wat TO3 powertorren, boortjes (uiteraard), wat voetjes voor onder een apparaat (liggen er kilo's van), wat powerweerstanden (0,5 Ohm Watt of 2, wat Omron sensors (evt voor mn te maken 3D printer).

Met het uitzoeken van de stangen IC's foutje gemaakt, er lag een buisje I2C rammetjes en thuis was t omgetoverd tot een stangetje vage RAM-buffers.

GEEN Eproms :+

Groeten, Bram

De jongere generatie loopt veel te vaak zijn PIC achterna.
RAAF12

Golden Member

Op 30 oktober 2016 13:36:29 schreef bprosman:
Gisteren voor het eerst geweest samen met TonHek en prima bevallen.
Allereerst van Haasje93 een TEK2225 overgenomen.

Die had Haasje per opbod als hoogste bieder voor 23.59.59 uur hier 'gewonnen' :-) meen ik me te herinneren!

chuckie

Honourable Member

Ik moet de drive nog gaan testen, het is een 14kVA FO van Magnetek, GPD506V-B021 waar ik nog niet van gehoord had, maar dat blijkt dus een Yaskawa cq Omron drive te zijn.
En dat zijn normaal gezien goede drive's...

Hoop dat ie het doet, dan heb ik er weer een nieuw speeltje bij...

Dit keer niet zo veel componenten meegenomen, bezijdens wat powertorren, 100nF smd C'tjes in redelijk grote hoeveelheid.
Ook nog wat 230/24 V printtrafo's, 2x DC-DC convertor 24VDC naar 5VDC , 4x een 60W versterker IC module, printboortjes, neon licht strips en verschillende halogeen lampjes (zijn binnenkort zwaar verboden...;) )

Ervaring is de naam voor de som der fouten die we gemaakt hebben--Oscar Wilde
Hewlett

Honourable Member

Op 30 oktober 2016 13:49:31 schreef RAAF12:
[...]

Die had Haasje per opbod als hoogste bieder voor 23.59.59 uur hier 'gewonnen' :-) meen ik me te herinneren!

dan mankeert er wel wat aan je geheugen, dat zal de leeftijd zijn :+
*hint* een 34401A is geen scoop

HamRadio PA2HK // Keep Calm and Carry On.
Schimanski

Golden Member

Op 30 oktober 2016 13:49:31 schreef RAAF12:
[...]

Die had Haasje per opbod als hoogste bieder voor 23.59.59 uur hier 'gewonnen' :-) meen ik me te herinneren!

Nee, dat betrof een Agilent DMM.

What, me worry? // Radiozendamateur - PA2HGJ // Stuff is the junk you keep -- Junk is the stuff you throw away // Tinkeo Ergo Sum
fatbeard

Honourable Member

Ik geloof dat de deur al wagenwijd openstaat voor dat schema van de 475, maar toch (omdat open deuren intrappen mijn specialiteit is): http://bama.edebris.com/manuals/tek/475/

Een goed begin is geen excuus voor half werk; goed gereedschap trouwens ook niet. Niets is ooit onmogelijk voor hen die het niet hoeven te doen.
RAAF12

Golden Member

Op 30 oktober 2016 14:49:12 schreef Hewlett:
[...]

dan mankeert er wel wat aan je geheugen, dat zal de leeftijd zijn :+
*hint* een 34401A is geen scoop

Yep, point taken. Vandaag weer een jaar erbij. Proost!

bprosman

Golden Member

//Offtopic Gefeliciteerd Raaf !!

De jongere generatie loopt veel te vaak zijn PIC achterna.
Tidak Ada

Golden Member

Ook weer terug.
Eerst nog naar een vriend in Schijndel geweest en dus laat thuis gekomen.
Nu is de afwas ook gedaan, zijn de buizen gepoetst, en de buit gefotografeerd.

Buit:

  • Van Sine een drai-/hef-relais en nog war SCSI meuk
  • Een kiesschijf voor bij het relais
  • Een thermokoppelprobe
  • Wat banaaanstekers

  • Een Russische waterstof thyratron voor radarpulsing.
  • Een 12,800kHz kristal (omdat hij van glas is).
  • Een vermogenstriode (kilo'tje of 30)

edit:
@boemrook:
Nog bedankt voor de sjwarte proemenvlaoi, Ik heb er van gesmuld :9 Die verkopen ze (gelukkig) niet bij Multivlai&Co (blijft er tenminste nog een traditie onbevlekt O-) )

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †
Hugo Welther

Moderator

Op 30 oktober 2016 12:44:28 schreef pietplof:

Het is dus tijd een goed helder schema ( HUGO !! ) te verkrijgen .
Ik heb wel documentatie maar kan de details niet goed lezen..

Piet,

Manual is 107Mb dus dat lukt niet over de mail, maar het manual staat ook hier:
http://elektrotanya.com/tektronix_475_oscilloscope_service_manual.pdf/…

Het enige dat tussen jou en je doel staat is alles wat jij jezelf verteld dat je het niet kan.

@Hugo:
Voor grote bestanden tot < 2Gb is het met https://www.wetransfer.com heel mooi te doen,
en zelfs gelijk in één keer naar meerdere ontvangers.
MVG Gerard.;)

soms zoekt men te diep in het EENVOUDIGE.
Jinny

Golden Member

Op 30 oktober 2016 17:24:02 schreef Hugo Welther:
[...]

Piet,

Manual is 107Mb dus dat lukt niet over de mail, maar het manual staat ook hier:
http://elektrotanya.com/tektronix_475_oscilloscope_service_manual.pdf/…

Daar ik dezelfde scoop bezit, direct ook maar een copy binnengehaald
Dank

Hoe doen vrouwen op TV dat toch? Wakker worden met prachtig glanzend haar en mooi gestifte lippen..... Wanneer ik wakker word heb ik een coupe 'Leeg geroofd vogelnest' en een incidenteel straaltje kwijl.. Gaat ook door voor 'Wilt wief' naar horen zeggen

Dit topic is gesloten