Opruiming elektronica'verzameling' Deel 2

Dit topic is gesloten

Schimanski

Golden Member

PietPlof, jammer dat je wat tegenslag hebt met de FT101. Ik had dat ook niet verwacht. Ik heb wel manual en servicemanual voor je (als je ze al niet hebt).

mans-veldman/co/FT101/

What, me worry? // Radiozendamateur - PA2HGJ // Stuff is the junk you keep -- Junk is the stuff you throw away // Tinkeo Ergo Sum

Deze avond even de zak met ledjes uitgeteld. Iemand een gokje wagen hoeveel erin zitten? :)

Mensen zijn soms net als een gelijkrichter, ze willen graag hun gelijk hebben.

Precies genoeg voor een 10x10x10 kubus? ;)

Diverse projecten en experimenten: www.elexperiment.nl
bprosman

Golden Member

Niet eentje laten vallen dan :+

De jongere generatie loopt veel te vaak zijn PIC achterna.

Met een referentie van 200 stuks en een behoorlijk nauwkeurige weegschaal kom ik op 1547 stuks uit! Led cube is misschien niet het beste plan omdat ze enorm rechtuit schijnen... Misschien een grote vlakke matrix!

Tidak Ada

Golden Member

Op 31 oktober 2016 22:46:38 schreef pietplof:
{....}Nou ja, het houdt mij van de straat.

Dat is toch vreselijk bij dit mooie weer....

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †

Is er nog een plekje voor mij de 24e? Ik zal weer voor balletjes zorgen! ;)

Schimanski

Golden Member

Zaterdag 24 december 2016, 10:00 - 16:00 uur. Nieuwe ronde, nieuwe kansen. Aanmelden tot max. 25 personen

Dienstmededelingen
aanmelden ALLEEN per e-mail, krijg je ook adres + route toegestuurd.

Deelnemers 24 december 2016

  1. Hewlett
  2. Markce
  3. Jinny (+ chauffeur)
  4. Etiolate
  5. Maarten Bakker
  6. Nightwalker
  7. Benleentje
  8. GerardMonique
  9. Bert_Camper
  10. Cyrano
  11. Squant
  12. The Engineer (+ beursmaat)
  13. Katz
  14. TonHek
What, me worry? // Radiozendamateur - PA2HGJ // Stuff is the junk you keep -- Junk is the stuff you throw away // Tinkeo Ergo Sum

Op tip van Tidak; Ik meld mij graag aan voor een plaatsje.
(En Jelle, als dat mag? Vaste beursmaat voor o.a. Rosmalen, etc ;) )

Waar rook is, is Roel. 5e jaars EE student @TU delft met een uit de hand gelopen buizenhobby!
Alex P

Golden Member

Zo'n ding heet SCHAKELENDE, niet "geschakelde" voeding.
Henry S.

Moderator

Op 30 oktober 2016 12:55:39 schreef Hewlett:
Als extra een Kenwood TS-711E 2M all mode tranceiver en een Yaesu FRG-9600 60-900MHz all mode receiver gekocht, dit zijn spullen van een overleden OM die via de Deurne bijeenkomst door nabestaanden verkocht werden.

Dat is de 2e TS-711E via Deurne ;).

Die van mij heeft ondertussen een CTCSS printje gekregen en een nieuwe backupbatterij. De volgende operatie is in het terugregelcircuit van de eindtrap (of die zelf), want ook 1:1 is het uitgangsvermogen behoorlijk weggezakt (15W ipv 25W...).

73's de PA2HS - ik ben een radiohead, De 2019 CO labvoeding.
Hewlett

Honourable Member

Tweede Kenwood 711, jij hebt daar eentje in de stelling gevonden?... Ja, mooi spul zo'n all mode Kenwood :-) De mijne ligt nog op de "to do" stapel, de 711 is daar ter plekke getest met een mobiel sprietje en bleek te werken, verder is de tranceiver nog niet open geweest, welke opties er in zitten weet ik nog niet. Radio is een beetje stoffig. Ik heb de Kenwood meegenomen on een 23cm transverter mee aan te sturen, daar had ik een Yaesu 817 voor in gedachten maar deze Kenwood lijkt een betere optie, in ieder geval met een betere ergonomie en standaard een stabielere oscillator.

HamRadio PA2HK // Keep Calm and Carry On.
mel

Golden Member

Jullie vinden die radio,s als broodjes..
Ik zoek al jaren naar een goede amateur trx..
Zal wel aan mij liggen, een ouwe l*l.. :)

u=ir betekent niet :U bent ingenieur..
Schimanski

Golden Member

Henry, dit spul komt bij kennissen van Desiree vandaan (SK luisteramateur). Er was o.a. 2 x FT-101zd, 3 x FRG7700, tuners (hand en automatisch), bandscope, RTTY/CW readers, meetapparatuur, etc.

Een FT-101 deed weinig tot niets, de ander zat wel leven in maar heeft ook aandacht nodig (PietPlof heeft zich erover ontfermt). Van de FRG's is er een werkend, één zonder audio (is verkocht) en één met problemen met de oscillator (FRG7700 heeft een een Wadley loop).

Alles heeft langere tijd (13 jaar) in een schuur gestaan. Wel droog, maar geen verwarming.

24 December zijn ze met de apparatuur van hun overleden vader ook weer aanwezig.

What, me worry? // Radiozendamateur - PA2HGJ // Stuff is the junk you keep -- Junk is the stuff you throw away // Tinkeo Ergo Sum
Henry S.

Moderator

Op 10 november 2016 08:55:07 schreef Hewlett:
Tweede Kenwood 711, jij hebt daar eentje in de stelling gevonden?... Ja, mooi spul zo'n all mode Kenwood :-)

Mans wees mij er op, dat was in begin 2013, idd mooi spul.

Op 10 november 2016 12:05:38 schreef Schimanski:
Henry, dit spul komt bij kennissen van Desiree vandaan (SK luisteramateur). Er was o.a. 2 x FT-101zd, 3 x FRG7700, tuners (hand en automatisch), bandscope, RTTY/CW readers, meetapparatuur, etc.
[...]
24 December zijn ze met de apparatuur van hun overleden vader ook weer aanwezig.

Dat klinkt interressant, misschien lukt het me de 24e.

73's de PA2HS - ik ben een radiohead, De 2019 CO labvoeding.
pietplof

Golden Member

De door mij aangeschafte FT101ZD heb ik inmiddels even aan een simpel sprietje gehangen.

De voor ,,kort" aanwezige lange draad antenne heeft de strijd opgegeven. Een nieuwe ligt klaar maar moet nog opgehangen. Aan een zijde een stalen mastje en aan de andere kant een berk en aangezien ik al benauwd word van het bekende diepe bord wacht ik op hulp van een onverschrokken bomenbeklimmer.

Terug naar de transceiver. Het ontvangstdeel lijkt goed te functioneren. De meeste functie's ook. Het zendgedeelte is dood.
De beide eindbuizen gloeien niet terwijl ze, losgenomen en aangesloten op 6,3 V. Wel gloeien. Er hangt ergens tussen de onderdelen een relais met onbekende functie.
Als de vorige eigenaar dit apparaat op vergelijkbare manier heeft ,,gemodificeerd" als de Tek 475 is er sprake van een heuse uitdaging.

festina lente

Ha pietplof,

Heb je wel een schema? had je misschien net zo goed ook kunnen mee nemen ik heb hier geen antenne maar wel een dummy van 1kW.

Groet Henk.

Everything should be as simple as possible, but not simpler.
pietplof

Golden Member

Het schema en ook een heuse handleiding heb ik van schimanski ontvangen.
Vooralsnog ga ik dat ding eerst eens zelf bij de kop nemen.
Mocht ik na enige tijd jankend van ellende mijn soldeerbout ga oppeuzelen zal mijn goede gravin jou zeker bellen.

festina lente
Schimanski

Golden Member

Pieter, kijk ook even bij FoxTango op de site, hier staat heel veel technische info over de FT101-ZD. Ook veel tips over de eindtrap. FoxTango FT101-ZD

What, me worry? // Radiozendamateur - PA2HGJ // Stuff is the junk you keep -- Junk is the stuff you throw away // Tinkeo Ergo Sum

Dit topic is gesloten