Opruiming elektronica'verzameling' Deel 2

Dit topic is gesloten

Jinny

Golden Member

Die TV zender heb ik nog naar staan kijken ivm de 19" behuizing...
Toch maar niet gedaan, volgende keer...

Hoef volgende keer dus niet te gaan zoeken.. :)

Hoe doen vrouwen op TV dat toch? Wakker worden met prachtig glanzend haar en mooi gestifte lippen..... Wanneer ik wakker word heb ik een coupe 'Leeg geroofd vogelnest' en een incidenteel straaltje kwijl.. Gaat ook door voor 'Wilt wief' naar horen zeggen
Sine

Moderator

Volgende keer is fout inderdaad, als je hier iets ziet staan is het meenemen, dat heb ik ondertussen wel geleerd.

Henry S.

Moderator

Dat dacht ik zaterdag bij een stapel oudere RB's in Deurne, die waren er later ook niet meer...

Op 20 juli 2015 22:38:06 schreef Jinny:
Die TV zender heb ik nog naar staan kijken ivm de 19" behuizing...

Ik heb hem even open gehad, mijn interresse ging naar de inhoud (een handvol modules waar ik nog niet verder naar gekeken heb, maar wel veelbelovend leken).

73's de PA2HS - ik ben een radiohead, De 2019 CO labvoeding.
Jinny

Golden Member

Het ging mij om de 19" behuizing...
Die vind ik wel ergens...

Hoe doen vrouwen op TV dat toch? Wakker worden met prachtig glanzend haar en mooi gestifte lippen..... Wanneer ik wakker word heb ik een coupe 'Leeg geroofd vogelnest' en een incidenteel straaltje kwijl.. Gaat ook door voor 'Wilt wief' naar horen zeggen
guidob

Overleden

Ik vond het ook weer een geslaagde dag. Twee en een halve nasi bak vol met onderdelen meegenomen. Zowaar nog wat weten te vinden aan spul wat "op" was. GAL20V8 bijvoorbeeld. Er ligt nog een GAL programmer (elektuur), maar die heb ik al :)

Voornamelijk ICs die ik wellicht een keer kan gebruiken voor reparaties. Dat was tenminste de gedachte erachter. Voor de zekerheid ook nog maar een laden-kastje meegenomen.

Mijn dank weer aan de organisatie!

Schimanski

Golden Member

Dat dacht ik zaterdag bij een stapel oudere RB's in Deurne, die waren er later ook niet meer...

Klopt, die liggen nu bij mij.

What, me worry? // Radiozendamateur - PA2HGJ // Stuff is the junk you keep -- Junk is the stuff you throw away // Tinkeo Ergo Sum
Tidak Ada

Golden Member

@Henry:
Ah, BMW dus. Ik dacht al iets automotives, maar dacht vanwege de 'kogelvrije' acnterkant, eerder aan een truck, vliegtuig of zelfs een tank.

Snel gevonden, dan heb ik de aansluitingen. Nu nog de spanningen en een doel zoeken...

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †

Toen iemand (ik weet niet meer wie) zie :"Dit is goed soldeertin" heb ik meteen de buisjes die er nog lagen in m'n doosjes gegooid. Vandaag gebruik en het is inderdaad goed spul. Een stuk fijner dan het goedkope Chinese spul wat ik had en ook bijna op was.

Ik dacht alles wel zo'n beetje gezien te hebben, maar ik zie veel mooie "vangsten" langs komen die ik niet gezien heb. Volgende keer gaat zeker weer de moeite waard zijn.

Was even prutsen, meten en denken, maar heb m'n IQXO oscillatortje aan de praat in m'n eigen bouw frequentie teller. Blijkt er een fout te staan in de ICM7216D datasheet, de diode die vertelt dat er een een externe oscillator aanhangt staat op het ene schema verkeerd om en op het ander goed. Een keer raden welke pagina ik had uitgeprint :-)

Ook nog een koelrib uit een een van de aangeschafte: "Leuk kastje maar wat is het?" geplukt en op de 8705 geschroefd omdat die toch wel heet werd als bijna alle led displays aan staan. 10000.000 Hz geeft inderdaad aardig wat licht...

[Bericht gewijzigd door MacBart op maandag 20 juli 2015 23:52:46 (41%)

maartenbakker

Golden Member

BMW, maar eigenlijk stiekum Philips Duitsland als ik de typesticker zo zie(waarschijnlijk de afdeling die nu VDO/Dayton is, of inmiddels al weer van eigenaar veranderd). Als ik het goed begrijp is dat een monitormodule voor navigatie/boordcomputer/entertainmentsystem/camerasysteem? Mocht er behalve een BMW-sticker ook nog een Philipssticker ergens zitten, ben ik natuurlijk altijd benieuwd.

@pietplof: ah, bedankt, dan vul ik daar mijn gegevens nog even mee aan. 1968 valt ook nog aardig binnen de 1965-1975 die ik wat erg ruim geschat had. Het codenummer op de voorkant dat je gaf is een commercieel nummer (dus voor een eindproduct dat in principe gewoon buiten Philips verkocht kan worden) maar kan ik in dit specifieke geval niet herleiden tot een typenummer. Serienummer... Vrij hoog? Of gewoon bij 500 begonnen met tellen zodat dit het eerste (en misschien enige) exemplaar is. Geen idee waar dat ding ooit voor gemaakt en gebruikt is.

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."
Tidak Ada

Golden Member

Bij Farnell niet meer leverbaar en bovendien zonder 'kogelvrije' achterkant.
Er staat daar wel een technisch informatieblad als pdf. op de site Heb ik gelijk maar gedownload.
Als ik dat zo zie zal het nog niet meevallen om het aan te sturen.

@maartenbakker:
Is dat niet Carin geworden?

[Bericht gewijzigd door Tidak Ada op maandag 20 juli 2015 23:44:39 (13%)

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †
Henry S.

Moderator

@Mans: Nogmaals bedankt voor de Siemens connectors, het precies wat ik zocht :).

Ze worden oa op de G2021 gebruikt:
http://www.uploadarchief.net/files/download/siemenscon3.jpg

Op 20 juli 2015 23:37:37 schreef maartenbakker:
BMW, maar eigenlijk stiekum Philips Duitsland als ik de typesticker zo zie(waarschijnlijk de afdeling die nu VDO/Dayton is, of inmiddels al weer van eigenaar veranderd). Als ik het goed begrijp is dat een monitormodule voor navigatie/boordcomputer/entertainmentsystem/camerasysteem? Mocht er behalve een BMW-sticker ook nog een Philipssticker ergens zitten, ben ik natuurlijk altijd benieuwd.

Helaas, de foto komt van het internet, op mijn module zit geen sticker meer. Intern is net als het display alles van NEC, dus Philips kocht het ook alleen maar in. Tegenwoordig heten ze VDO, maar is het van Continental Corporation.

Op 20 juli 2015 23:43:39 schreef Tidak Ada:
Bij Farnell niet meer leverbaar en bovendien zonder 'kogelvrije' achterkant.
Er staat daar wel een technisch informatieblad als pdf. op de site Heb ik gelijk maar gedownload.
Als ik dat zo zie zal het nog niet meevallen om het aan te sturen.

Dat valt wel mee, de Farnell versie is de kale versie tot en met de 30-polige foliekabel, in onze versie zit de hele omzetting van een PAL/NTSC RGB-signaal naar de LVDS signalen die een display begrijpt.

@maartenbakker:
Is dat niet Carin geworden?

Caris is idd de oerversie van het VDO dayton systeem (bij Renault Cariminat), en lijkt me ook met compatibel met de Navteq kaarten (CD's).

En idd, Navteq is medeopgericht door Philips: http://www.frankwatching.com/archive/2010/04/21/de-wegenkaarten-van-na…

[Bericht gewijzigd door Henry S. op dinsdag 21 juli 2015 00:01:57 (15%)

73's de PA2HS - ik ben een radiohead, De 2019 CO labvoeding.
Tidak Ada

Golden Member

Die HITACHI airco is helaas een teleurstlling.
Er schijnt R22 in te moeten, wat niet meer leverbaar is.

Ik ben bang dat hij naar het stort moet :'(

Zit er nog bruikbaar spul in zo'n ding?

@maartenbakker:
Er staat toch nog zoiets als een Philips code op die BMW monitor: 3112 328 54321
Heb je daar wat aan?

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †
maartenbakker

Golden Member

Ik dacht dat er voor R22 ook nog wel een drop-in vervanger was? Snel zoeken levert al een hele rij op R407F, R417A, R422D, R424A, R438A (MO99) met wisselende mate van rendement.

Aan die Philipscode heb ik wel wat (ondertussen even opgezocht, 3112 32 moet inderdaad Philips Wetzlar zijn), toch weer net een andere dan op de foto van Henry. Staat er bij jou ook nog een BMW nummer op?

[Bericht gewijzigd door maartenbakker op dinsdag 21 juli 2015 02:06:05 (17%)

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."

Die airco had je als het goed is kunnen zien Eric, want er moet altijd een sticker op zitten met die informatie. Het probleem met vervangende koelmiddelen is niet alleen ivm rendement etc, maar ook vanwege de doorgaans hogere werkdruk.

@maartenbakker: Ik val even halverwege in het verhaal, maar Henry heeft hier boven toch een BMW-nummer vermeld?

If you want to succeed, double your failure rate.
Tidak Ada

Golden Member

Helaas niet. Er zijn zelfs een paar stickers af, zodat ik een en ander mis.
Ik begrijp nu ook dat Henry zo snel die gegevens tepakken heeeft weten te krijgen. Die link naar BMW is essentiëel.
Met alleen het NEC nummer ben ik er niet gekomen.

@Jochem,
Het was ook een gok, maar met de conditie eerst testen en dan betalen en bij ongeschikt naar het stort ;)
De enige sticker waar iets op stond vermeldde alleen in het duits dat er ozonlaag onvriendelijk gas in zat, maar niet specifiek welk gas.

[Bericht gewijzigd door Tidak Ada op dinsdag 21 juli 2015 09:01:54 (16%)

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †

Als vervanger zijn R422D en R438A misschien nog de beste alternatieven, maar om een "nieuw" (aan te leggen) systeem hiermee te gaan vullen... nee, ik zou er absoluut niet aan beginnen. Voor 100 euro heb je een tweedehands unit die op R410A draait, maar zelfs dat zou ik niet doen omdat je de ellende van een ander koopt. Voor 350 euro heb je een gloednieuwe 9000 BTU inclusief 4 meter leiding en buitenunit reeds voorgevuld met R410A. Aansluiten, vacumeren en gaan met die banaan.

Maar met de genoemde verkoopcondities was het de gok waard. Nu kan hij retour afzender, voor de kiloprijs van het metaal. Of je moet de compressor interessant vinden.

If you want to succeed, double your failure rate.

Blijkbaar heb ik veel gemist.. Zoek bijvoorbeeld al lang naar een mooie rol tin, hoeft geen Amroh te zijn.. :-)
Dat chinese spul is inderdaad niet fijn, ik gebruik hier zo'n rol als contragewicht, daar is het goed voor geschikt.

Iedereen gefeliciteerd met de mooie vangsten, en als er een voorintekening is voor een volgende keer, zet mij er maar op, ik wil er zeer graag weer bij zijn!

Die buisjes tin uit Deurne zijn prima, maar ze worden door sommigen wel iets teveel opgehemeld. Ik heb er toen een stuk of 30 van meegenomen, en het is goed bruikbaar (en vast ook beter dan de echte Chinese troep, die ik nog nooit heb aangeschaft) maar het is geen heilige graal. Natuurlijk wel handig om zo'n buisje in de koffer te gooien als je iets op locatie moet doen.

Mijn Stannol 60/40 was op afgelopen beurs in Rosmalen goedkoper (kiloprijs) en soldeert fijner (misschien logisch, want gerenommeerd merk) maar zelfs mijn Nedis-huismerk-tin (oude rol) soldeert wat beter.

If you want to succeed, double your failure rate.
Henry S.

Moderator

Op 21 juli 2015 08:53:16 schreef Tidak Ada:
Ik begrijp nu ook dat Henry zo snel die gegevens tepakken heeeft weten te krijgen. Die link naar BMW is essentiëel.
Met alleen het NEC nummer ben ik er niet gekomen.

Ik begrijp niet hoe je dat begrijpt, want ik heb er ook geen BMW sticker op zitten ;). Ik heb namelijk alleen het NEC nummer gebruikt: http://www.7-forum.com/forum/4/hintergrundbeleuchtung-140508.html

73's de PA2HS - ik ben een radiohead, De 2019 CO labvoeding.
Tidak Ada

Golden Member

Ik dacht dat die foto van jou was en je bent immers BMW rijder ;)
Ik denk dat ik die link van jou indertijd waarschijnlijk heb overgeslagen, omdat ik hem toen irrelevant achtte.

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †
Henry S.

Moderator

Op 21 juli 2015 21:12:36 schreef Tidak Ada:
Ik dacht dat die foto van jou was en je bent immers BMW rijder ;)

Zie ook http://www.circuitsonline.net/forum/view/message/1736269#1736269
Het zijn schermpjes uit oudere 5&7 serie's met ingebouwde schermen, Een E46 heeft een ander dashboard waar dit niet in kon (tegenwoordig wel). Ik zal eens kijken wat er in m'n externe VDO console zit.

73's de PA2HS - ik ben een radiohead, De 2019 CO labvoeding.
pietplof

Golden Member

Zoals bekend heb ik in Deurne een ware roestbak meegenomen.
Inmiddels is het apparaat enigszins onder handen genomen en hieronder staat hoe het was, na de stripbeurt en nu na de opbouw.
Nu nog bedenken wat ik met 10 volt bij maximaal 60 A kan doen.

festina lente

Anodiseren en dat soort electrolytische processen ?

Sine

Moderator

Daar heb je je aardig op uitgeleefd Piet !

Toen ik het ding zag dacht ik meer aan de oudijzerboer dan wat anders (misschien de variac recyclen)

Wat me overigens nog steeds verbaast is het formaat van de trafo tov de variac ... die hebben beiden het zelfde vermogen te verwerken.

Tidak Ada

Golden Member

En natuurlijk oor je andere hobby: vergulden en verzilveren :)

Dat was grote schoonmaak; fraai werk!

[Bericht gewijzigd door Tidak Ada op zaterdag 25 juli 2015 12:39:09 (25%)

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †

Dit topic is gesloten