Vergelijking PCB fabrikanten - Deel 2

bprosman

Golden Member

Wat ik bij ALLPcb zo omslachtig vind is dat je eerst een "Quote" aan moet vragen met daarbij de afmetingen van de print e.d., dan kun je je Gerber toevoegen en je order plaatssen.
Of ik doe iets verkeerd natuurlijk.

Bij JLCPCB upload je je Gerber en de informatie (afmetingen, aantal layers) word uit de Gerber geplukt wat veel gemakkelijker werkt.

De jongere generatie loopt veel te vaak zijn PIC achterna.

Ter info... Ik ben van JLC weer terug bij elecrow. JLC berekent op voor mij onvoorspelbare momenten toch geld voor gratis v-cut. En dan staat mijn order ineens 1 of 2 dagen stil....
Verzenden is duurder bij elecrow. JLC is kennelijk groter en heeft dus een betere deal bij DHL.

four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/

Fabrikant: Würth Elektronik
Aantal besteld/geleverd: 1/1
Afmeting: 160 x 120 x 1.6mm
Prijs per stuk: €324
Verzendkosten: €10
Levertijd: 7 dagen
Bruikbaarheid: 1/1
Kwaliteit: Uitstekend
Doel: multikanaal data acquisitie systeem

8 layer PCB met 0.1mm geboorde gaten. Voor mijn ontwerp had ik niet echt 8 lagen nodig, maar om de gewenste stackup te halen wel dus. Uiteindelijk is het de bedoeling om een groot aantal digitale, en/of een kleiner aantal analoge lijnen via 10 gigabit ethernet te versturen naar de PC.

1 electron per seconde = 16 atto ampere!

Op 8 november 2019 23:28:37 schreef rew:
Ter info... Ik ben van JLC weer terug bij elecrow.

Ik ben kennelijk niet goed in dit soort dingen "consequent volhouden. Ik heb gisteren weer een order ingediend. En weer komen ze met extra kosten. Ik betaal vandaag 100 euro meer bij Elecrow dan dat het bij JLC had geweest INCLUSIEF de toeslagen. Ze blijven "terugkomen" op de deal die de website aanbiedt.

four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/

Ehhmmmm, dus je hebt nu bij Elecrow besteld?

If you want to succeed, double your failure rate.

Ja, ik heb nu bij elecrow besteld.

Ohja, ik heb een spoed-bestelling gedaan afgelopen week, zowel bij JLC als bij Elecrow omdat het belangrijker is dat er 1 snel aankomt dan wat het kost. Volgens mij heb ik 10 printjes besteld, maar in mijn order-historie staat nu ineens dat ik er 5 besteld zou hebben. Ik geloof er niets van. En geen Email met een order bevestiging of iets dergelijks. Dus als ik geen screenshot blijk te hebben van toen ik het besteld heb, dan is het een welles-nietus verhaal.

four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/

Heeft iemand gedurende deze corona miserie een pcb boer die in een week enig pcbs kan leveren? Jlcpcb heeft ENIG productie net pas weer opgestart.

jlcpcb had beloofd in de vakantie door te gaan. Het idee was prototypes hebben haast en kunnen liever niet wachten, dus we doen alleen /dat/. En dat is door blijven draaien. Elecrow is ook weer aan het opstarten. Mijn orders worden goedgekeurd en zaterdag zou een batch printjes klaar zijn.

[Bericht gewijzigd door rew op woensdag 26 februari 2020 19:03:02 (25%)

four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/
bprosman

Golden Member

Jlcpcb heeft ENIG productie net pas weer opgestart.

Wat ik begrijp van de website zijn de dual layers gewoon in productie.

De jongere generatie loopt veel te vaak zijn PIC achterna.
Anoniem

Ik heb 10 februari 4 batches aangemaakt. Het heeft 5 dagen geduurd voor deze klaar waren. Daarna nog 4 dagen geduurd voor ze verstuurd werden.

code:


Shipment Tracking

    2020-02-26 15:43:18 Depart from facility to service provider.
    2020-02-21 23:40:43 Shipment arrived at facility and measured.
    2020-02-21 23:40:43 Fpx picked up shipment.
    2020-02-19 16:42:55 Picked up by the carrier,Tracking #: xxxxxxxxxx

ENIG is weer in productie inderdaad van wat ze zeggen, maar heeft wel een lead time van 10 dagen.
Heb vorige week ook HASL lead free pcb's besteld. Die waren keurig met ene weke in huis.
Moet nu ENIG hebben en liefst ook nog blauw :(

Ik heb bij JLCPCB 10 kleine PCBs met ENIG besteld op 21-2. En vanmorgen (26-2) kreeg ik al bericht van DHL dat ze onderweg zijn. Wel met de melding dat we BTW moeten betalen aan de deur.

Op 27 februari 2020 08:14:58 schreef Stijnos:
die zijn wel groen neem ik aan?

Dubbelzijdig, groen met ENIG. Heel klein. Is een nauwkeurige stroombron die ik op een voeding tot 35V maar ook op een USB adapter kan aansluiten, met micro-USB.

Je draait met kleine hoeveelheden mee in een pool en moet geluk hebben dat iemand meer jouw configuratie nodig heeft. Groen runt altijd wel.

Edit:
21-2 besteld, 28-2 kwam het binnen

Ter info, zojuist binnen gekregen van Seeed:

Coronavirus (COVID-19) Updates

Just a reminder; all Seeed Fusion operations are fully functional including manufacture, assembly and warehousing. A few points to take note:

PCB production is expected to take a few days extra above the standard lead time.

Assembly and other manufacturing services are running as normal without delays.

However, parts procurement may be delayed by around a week due to gaps in the supply chain. For urgent inquiries, please contact our general customer support.

Singapore Post is reporting delays of around a week due to a shortage of flights. DHL and FedEx are packages are not affected.

We'd also like you to know that we are all well and cases appearing in the province are close to none for the past two weeks.

But just as China is on the road to recovery, the situation is just beginning to escalate across the world. We'd like to return all the kindness shared with us to you and your loved ones and wish you all good health and a swift recovery. Stay safe and keep strong!

- Seeed Fusion Team

I love it when a plan comes together !
Anoniem

2 weken geleden via JLCPCB 3 setjes van 5 printjes besteld.
Kwamen keurig aan. Echter 1 setje bevatte maar 3 printjes en die 3 stonden
ook netjes op de bon van de inspectie.

Case geopend en aangeven dat ik maar 3 had ontvangen. Ze zouden kijken of die 2 nog ergens lagen en zo niet dan sturen ze nieuwe op.

Gisteren kwamen 2 nieuwe printjes uit China.

Netjes geregeld vind ik.

De prototypes zijn "vrijwel gratis" met de bedoeling dat je ook grotere runs gaat bestellen. Daarnaast betaal je voor 10 stuks niet meer dan voor 5: De opstartkosten overheersen. Je kan er 5 bestellen om verzendgewicht te besparen.

Soms kom je na het bestukken van de eerste er al achter dat er iets mis is, dan heb je niets aan printje 2, 3, 4 en 5.

Ik denk dat ze gehoopt hadden dat je met je drie stuks zou kunnen doen wat je moet doen. Maarja. Ik bestel ook van "productie 5x5" printjes er 40 tegelijk uit de "prototype" bestelmethode.

[Bericht gewijzigd door rew op zaterdag 28 maart 2020 09:29:43 (21%)

four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/

Iemand toevallig onlangs nog iets bij JLCPCB besteld? Er zit blijkbaar toch serieus wat vertraging op shipping momenteel.

- 18 april besteld
- 21 april geproduceerd
- 22 april shipment pickup up
- 04 mei verwachte levering

Gekozen verzendmethode is DHL Express Priority, normaal slechts 2-4 werkdagen

[Bericht gewijzigd door Memorex op vrijdag 24 april 2020 17:28:42 (15%)

rob040

Golden Member

Op een ander hobby forum las ik twee dagen terug dit bericht:

Heb zelf op 30/3 bij jlpcb een bestelling geplaatst, is op 4/4 verstuurd met DHL euro. Tot nu toe niets ontvangen, DHL T&T geeft alleen maar aan dat het onderweg is.

Dus er zijn er meer die in spanning afwachten. Verder heeft DHL ook een stop gehad van een paar dagen.

Kruimel

Golden Member

Volgens mij hebben ze inderdaad wat problemen. Ik had een order geplaatst waarvan op de 11e werd bevestigd dat hij in productie was, maar de 21e vonden ze nog een probleem in mijn data dat opgelost moest worden. Dit impliceert een probleem met de voorbereiding, wellicht is er een nieuwe batch voorbereiders aangenomen na nieuwjaar en loopt het daar wat moeilijk (en worden er wat onware beloftes gedaan).

Ik heb op 21 april een order bij AllPCB ingelegd en vandaag het DHL tracking nummer gekregen (was een nonstandaard opdracht dus kostte een dag extra).

Hoe lang DHL ermee bezig is gaan we zien.
Ik weet dat USPS op dit moment hoopjes problemen heeft, een bestelling ligt al sinds 9 april ergens in Chicago te wachten op transport.

YMMV.

Is helaas een vrij dringende bestelling. Verkeerd gegokt dus.. Kon dan beter een goedkopere methode gekozen hebben. Bedankt voor jullie ervaringen.

Op 24 april 2020 18:36:36 schreef rob040:
Heb zelf op 30/3 bij jlpcb een bestelling geplaatst, is op 4/4 verstuurd met DHL euro. Tot nu toe niets ontvangen, DHL T&T geeft alleen maar aan dat het onderweg is.

JLCPCB, Elecrow en vele anderen hebben zowel "DHL Shenzhen" als "DHL Hongkong" als verzendmethode. Die eerste is gewoon: Zij bellen DHL, DHL haalt het op en brengt het naar NL. normaal 2-3 dagen, nu 3-4 dagen.

Die andere is via een "grote shipper" in Hongkong. Die zenden zoveel met DHL dat ze een betere deal bij DHL hebben losgepeuterd. Dat wordt dan weer doorberekend. Je zending gaat dan eerst met de locale "PostNL" naar Hongkong gestuurd en wordt daar aan DHL aangeboden.

Daar zit nu een vertraging in van bijna een week....

Bij JLCPCB is de via Hongkong optie nauwelijks goedkoper dan de Shenzhen optie. JLCPCB heeft ook een prima deal met DHL. Maar als je het verschil niet weet, dan denk je als hollander DHL of DHL, Ik neem de goedkopere.....

Edit: Nu ik het nog eens nalees zie ik "DHL euro". Dat klinkt alsof het in een grote batch naar europa gaat en dan pas hier in EU aan DHL wordt overgedragen voor het "binnen europa tarief". Dat kan best NOG langer duren dan via Hongkong.

four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/

Hoe zie je het verschil eigenlijk tussen beide methodes? Heb de duurste verzendmethode gekozen.
Huidige status is Departed Facility in HONG KONG, dus Hongkong alweer verlaten, maar toch staat expected delivery date op 4 mei.

Ze nemen tegenwoordig een behoorlijke "slag om de arm" kwa leverdatum. Zodra ie bij DHL is, dan gaat het redelijk vlot, maar dus mogelijk een dagje langer voordat ie HK eindelijk uit is.

Nu HK verlaten, zaterdag reizen, zondag rustig door naar amsterdam en dan maandag afleveren. Behalve dan dat er deze maandag niet geleverd wordt... Ik verwacht dat je hem dinsdag hebt (als je thuis bent).

four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/