Op zondag 19 april 2026 14:19:54 schreef rew:
[...]Kijk eens naar de raspberry pi pico SMD footprint.Die heeft ovale pads, maar over meer dan de volledige lengte en breedte een rechthoek van "paste".
Ik vind het irritant dat JLCPCB m'n print dan een dag (of twee) vertraagt met vragen of ze de paste of solder mask moeten volgen op deze plek. Dus ik heb de footprint aangepast en in m'n eigen bibliotheek gezet. (Ik heb ze gevraagd om toch maar de solder mask te volgen, vervolgens hebben ze dat NIET gedaan).
Oke, niet zoveel ervaring als jullie, maar met Castellated printjes die ik op een pcb wil gebruiken maak (of aanpassen ) ik de paste rechthoek voor de pcb iets langer maar niet breder, het trekt tijdens het solderen wat meer rechter ( heb ik het idee (Idée fixe) ).
Je ' (Ik heb ze gevraagd om toch maar de solder mask te volgen, vervolgens hebben ze dat NIET gedaan)' opmerking, gaat deze over je 'met vragen of ze de paste of solder mask moeten volgen op deze plek' of over je 'Dus ik heb de footprint aangepast en in m'n eigen bibliotheek gezet.'? Bij de laatste is het dus zo dat ze footprint paste maatvoering dus genegeerd hebben. Zou men JLCPCB het niet op hun kosten opnieuw laten doen?
rew
four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/
Ja, het sloeg op het "gevraagd of ze het zus wilden doen" en ze hebben toch ZO! gedaan.
Mwah. Werkt zo ook wel. Het is er mee begonnen dat ik kennelijk een file heb ingeleverd NIET zoals ik het hebben wil. Dan is het ook niet helemaal eerlijk als ze op hun donder krijgen dat ze het verkeerd hebben gedaan.