Laat ik het eeuwige printen-review topic dan opnieuw activeren met een vraag voor aanbeveling van een andere printenfabrikant.
Ieder jaar maken we een knutselproject-voor-kinderen tijdens een jaarlijks Scouting event genaamd JOTA.
Al enige jaren laat ik deze printen (plm 150 stuks) maken bij AllPCB, maar het lijkt er sterk op dat 2024 de laatste keer zal zijn dat ik van ze gebruik maak.
Begin oktober is er China National Week. Toen ik de account manager vroeg, kreeg ik te horen dat de fabriek dit jaar 4-6 oktober dicht zou zijn. Daar kun je rekening mee houden.
Op 28 september een order ingeschoten: "build time: 1 day", dus die dingen zouden op 29 september gemaakt kunnen worden en op 30 september verscheept.
Maar, pas op 30 september is aan de opdracht begonnen, en toen bleek dat de fabriek op een andere datum, 1-3 oktober dicht zou zijn. Je kunt de voortgang zien, en op 1 oktober is het werk gestopt.
Behalve "1-3 oktober dicht" publiceerden ze ook dat FedEx op 1-3 oktober dicht is, en op 6 oktober, maar open op 4-5 oktober.
Ondanks uitdrukkelijke instructies aan de account manager is er niet geshipped op 4 oktober. AllPCB claimt "shipped 5 oktober" maar op die datum hebben ze alleen een FedEx labeltje gemaakt, pickup was op 7 oktober en dat na de cutoff date, het spul vliegt pas vandaag.
Een tweede opdracht is opnieuw na FedEx cutoff date overgedragen. Met de tweede opdracht heb ik meer tijd, maar ze hebben de spullen gewoon niet op orde, lijkt me.
Bijkomend probleem is dat AllPCB geen DDP doet en ik dus een dag extra kwijt ga zijn met de BTW betaling, daar inklaringskosten bijkomen enzovoort.
Voor een opdracht, ingeschoten op 28 september, die ik eind deze week pas ga krijgen, en het niet nakomen van afspraken, ik kan AllPCB niet aanbevelen. Niet met hoe ze hun werk gedaan hebben, en ik heb nog geen print gezien.
Ik zie jullie opmerkingen over JCLPCB maar als ik het goed zie zijn dit kleinere opdrachten (een paar printen, geen 150 of meer).
Ik zoek dan ook jullie aanbeveling voor een printenfabriek die mijn aantallen doet, DDP kan leveren en toezeggingen nakomt.
Simpel dubbelzijdig werk, en kosteneffectief want het is voor Scouting.
Geert Jan