rob040
Special Member
Per ongeluk verkeerd gesorteerd en toen lagen ze ineens in Italië.
Maar de snelheid zit er goed in.
Dus zo te zien weinig vertraging voor jou.
rew
four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/
Mijn laatste pakje is ook zo snel naar duidsland gekomen. En toen doorgestuurd naar polen waar de polen beweerden dat ie niet voor hun was... Dus terug naar duitsland.
rew
four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/
TIP: JLCPCB doet nu zonder morren ook plated slots.
Definieer twee through-hole pads op het uiteinde van je slot (diameter = breedte van het slot), teken tussen de twee middenpunten van de gaten een lijn in de "frezen" laag. Breedte= breedte van het slot. Zorg dat er aan beide kanten wat koper om heen zit. Ik teken een breder-dan-de-breedte-van-het-slot lijntje tussen beide pads aan beide kanten van de print.
Ik zie nu dat mijn "bredere" baantje dus breder is dan wat het "pad" zou willen. Die had dus kleiner gekund. (is toch een lomp onderdeel, dus ik zit er niet mee).
En zo ziet het er in het echt uit:
buckfast_beekeeper
Van Lambiek wordt goede geuze gemaakt.
Teken je toch gewoon in je footprint zodat je het maar eenmalig moet doen. Ik heb zo al meerdere prints laten maken.
De eagle uitleg maar is waarschijnlijk niet veel anders in andere pakketten.
Pads uitgeschakeld in de bord editor blauwe is de milling layer. Is van een PJ-002AH voedingsaansluiting.
Met pads ingeschakeld.
rew
Ja, ik heb het in de footprints gedaan.
Daar wordt uitgegaan van een "long pad", Als dat onvoldoende lang is dan heb je met die methode geen verdere opties meer.
Mijn manier is iets flexibeler. En het "vierkant millen", is wegens "rond bitje" niet helemaal mogelijk. Ik heb de indruk dat ik voor JLC duidelijker heb aangegeven wat ik precies wil. En precies voor het onderdeel wat jij daar ook hebt (een 5.5/2.1 DC connector), past het gewoon perfect! Deze print zit vol met XT60 (en -90 en -30) connectors, daar heb ik het ook gebruikt maar nog niet gepast.
Roland van Leusden
It's the rule that you live by and die for It's the one thing you can't deny Even though you don't know what the price is. It is justified.
PCBWAY is afgestapt van Paypal, nu alleen bankoverschrijving of Payoneer waar je alleen met creditkaart kan betalen + 3% kosten.
Van een medewerker begreep ik dat ze van Paypal afgestapt zijn ivm onverwachte, vaak ongemotiveerde, accountblokkades of bevriezing van geld. Daarnaast kunnen kopersbeschermingsclaims leiden tot terugboekingen.
Op maandag 2 februari 2026 11:08:12 schreef Roland van Leusden:
PCBWAY is afgestapt van Paypal, nu alleen bankoverschrijving of Payoneer waar je alleen met creditkaart kan betalen + 3% kosten.Van een medewerker begreep ik dat ze van Paypal afgestapt zijn ivm onverwachte, vaak ongemotiveerde, accountblokkades of bevriezing van geld. Daarnaast kunnen kopersbeschermingsclaims leiden tot terugboekingen.
Ik zie PCBWAY best veel terugkomen in Youtube filmpjes, als leverancier en sponsor. Zal vast aan mij liggen maar ik vind ze ook nog eens stink-duur. Als test een bestaande Gerber ge-upload, prijscalculatie ca 36 Euro voor 5 stuks waar ik bij JLCPCB 9 Euro en centen betaald heb. Bovendien kan ik daar met iDeal betalen. Dus zeker geen motivatie om over te stappen.
Zie ook een hoop commentaar op deze beslissing van klanten die weglopen.
rob040
Special Member
Op maandag 2 februari 2026 10:18:31 schreef bprosman:
In het kader van check-dubbel check.
JLCPCB, dit interpreteer ik toch goed dat VIA's van 0.5mm met een gat van 0.25mm geen probleem mogen zijn ?
[bijlage]
Ja, zo lees ik dat ook. Bij voorkeur is de via diameter 0,15mm groter dan het gat, maar 0,1mm groter kan net.
rew
De ideal bij JLCPCB loopt ook via Paypal. Ik als klein bedrijfje heb ook ideal gehad toen het "gratis" was. Toen moest ik op een gegeven moement maandelijks gaan betalen. Met niet meer dan 1 ideal betaling per maand (meer internationaal) was dat niet gunstig en heb ik het maar weer uitgezet. Maar JLC zou best een WERO (europese opvolger van ideal) kunnen nemen via hun JLCPCB GMBH in duitsland.
Bij creditcards en paypal betaal je een paar procent als "verzekeringspremie" om geschillen op te lossen. (ik heb een keer een geschil gehad waarbij zowel ik als mijn klant het geld hebben teruggehad... Dat heeft ze dus geld gekost.... ). Vandaar dat ideal/wero veel minder overhead heeft dan een creditcard / paypal.
Roland van Leusden
It's the rule that you live by and die for It's the one thing you can't deny Even though you don't know what the price is. It is justified.
Een platform als Payoneer is gericht op B2B, niet B2C.Zij rekenen een fee van 3%, bij 50€ is dat al €1,50.
Met fabrieken in China kun je gewoon rechtstreeks zaken doen als consument bij de wat grotere bestellingen via WeChat. Dat heb ik PCBWAY ook gevraagd, maar willen ze niet aanbieden.
In mijn geval was PCBWAY met bestukte printen goedkoper dan JLCPCB.
JLCPCB rekent inmiddels ook kosten bij de betaling, zij kijken ook naar wat de concurrentie doet natuurlijk:
Roland van Leusden
PCBWay heeft het volgende op de website staan zag ik vandaag:
The Spring Festival of 2026 is coming, our "Standard PCB" factory will start the Lunar New Year holiday from Feb 15th - Feb 18th (GMT+8). PCBWay remains in partial production throughout the Chinese New Year holiday. Please arrange your orders in advance.
Dat stond er vorige week nog niet. Ik had vorige week laten weten aan hun dat ik niet doorging met de quote ivm Payoneer, kreeg vandaag bericht dat ze de 3% Payoneerkosten als credit in mijn account willen zetten. Kortom ze kijken scherp wat anderen zoals JLCPCB doen, en verliezen waarschijnlijk klanten door alleen betaling via Payoneer / Bankoverschrijving aan te bieden.
Op donderdag 5 februari 2026 15:22:16 schreef Roland van Leusden:
PCBWay heeft het volgende op de website staan zag ik vandaag:[...]
Dat stond er vorige week nog niet. Ik had vorige week laten weten aan hun dat ik niet doorging met de quote ivm Payoneer, kreeg vandaag bericht dat ze de 3% Payoneerkosten als credit in mijn account willen zetten. Kortom ze kijken scherp wat anderen zoals JLCPCB doen, en verliezen waarschijnlijk klanten door alleen betaling via Payoneer / Bankoverschrijving aan te bieden.
Dat was ook wel in de comments te lezen bij PCBway