Jep, heel gaaf kloppertje. (Ik heb me hiermee beziggehouden maar dat was onsuccesvol. Meer wil ik er online niet over kwijt. Het is in ieder geval een lastig probleem)
Misschien kun je de motor erboven of eronder kwijt. Of een platte, ronde motor ín de draaischijf. Compact is inderdaad nodig om tapefeeders naast elkaar kwijt te kunnen.
Jouw oplossing lost in 1 klap 2 lastige problemen op: het afpellen van de kunststof tape en het transport van de tape. Optische feedback op de gaten in de tape is ook geniaal. (En terugkijkend eenvoudig, maar op de heenweg heb ik het gemist). De plek waar een onderdeel ligt bij het oppakken is (als je het machinaal wilt doen zonder computervision) heel erg kritisch. Meestal zit er ook nog een gat of semi-transparant stuk onder het onderdeel waarmee je zou kunnen controleren of het daadwerkelijk succesvol is opgepakt.
Het derde lastige probleem is het betrouwbaar oppakken, dat staat of valt met de positionering. Jij lijkt X en Y opgelost te hebben, als je Z betrouwbaar werkend krijgt ben je binnen.
Compactheid is het vierde probleem. (één van mijn fouten was daarmee te beginnen, denk ik).
Please Please Please maak er meer foto's van, een eigen topic voor, en deel de 3d ontwerpen (Als je het tenminste niet erg vind dat anderen er, al dan niet commercieel, mee vandoor gaan)
Als je een dun draadje garen over de uitvoer spant, precies boven een onderdeel, kun je filmen wat 'ie dan doet als je 20 onderdelen 1 voor 1 doorvoert? (Als ze iedere keer dead on in het midden eronder liggen, vind ik je geniaal) Je huidige filmpje gaat te snel om dat goed te zien.
Maar heel gaaf project. Als ik rollen tape had, had je er een paar gekregen, maar mijn E12 reeks zit in compacte kleine busjes van 100, ipv rollen van 5000