Het "wat is / doet dit onderdeel" topic Deel 6

Dit topic is gesloten

Sine

Moderator

Post hier al je vragen over vreemde en onbekende onderdelen.

Voor de goede orde: Maak er geen zoekplaatje of quiz van, een duidelijke foto zegt vaak meer dan 1000 woorden.

Vorige delen :
1,2,3,4,5

@Sine: De link van deel 5 naar 6 is niet juist!
MVG Gerard.;)

soms zoekt men te diep in het EENVOUDIGE.

Gekregen met andere onderdelen;

'wit dingetje' met twee rode streepjes.

Iemand enig idee wat het zou kunnen zijn? heb er best wat van gekregen, dus weggooien is zonde ;)

Zat in het magazijn bij de diodes in de buurt? Misschien een richting?

Iemand een idee?

Hewlett

Honourable Member

Dat zijn hoogspanning diodes.

HamRadio PA2HK // Keep Calm and Carry On.
Arco

Special Member

Soort uitgerekte SOD57 behuizing... ;)

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com
maartenbakker

Golden Member

Staat er niets op de tape die er nog aanhangt? Daar stond elke meter meestal wel een aanduiding op.

Zou overigens goed kunnen dat we hier te maken hebben met een echt Stadskanaals streekproduct.

In dat geval misschien wel ergens in een Philipsdataboek terug te vinden inclusief typenummer dat bij de twee rode streepjes hoort.

[Bericht gewijzigd door maartenbakker op vrijdag 3 april 2015 21:20:18 (26%)

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."
Arco

Special Member

BY71x/72x lijkt me een goede kandidaat... :)

BY718-2.pdf

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com
maartenbakker

Golden Member

Ik denk dat je heel dicht in de buurt zit, alleen daar geen type tussen met 2 rode banden. Inderdaad dus vrijwel zeker een Stadskanaals streekproduct.

@fatbeard hieronder: mijn LCD had last van kijkhoekgerelateerde kleuronechtheid... Bij nadere beschouwing heb jij gelijk en moet het om een BY716 gaan, goed voor 6kV. Misschien leuk voor reparaties aan de kaskade van een scope.

[Bericht gewijzigd door maartenbakker op zaterdag 4 april 2015 00:46:18 (44%)

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."
fatbeard

Honourable Member

Mijn ouwe oogies maken er bruin en rood van...

Een goed begin is geen excuus voor half werk; goed gereedschap trouwens ook niet. Niets is ooit onmogelijk voor hen die het niet hoeven te doen.

Op de tape stond helaas niets meer, ook niet iets van een verbleekte codering helaas, maar BY716 lijkt me idd correct. Kan ik het bakje een label geven :)

Super bedankt!

Arco

Special Member

Ik vond dit document ook nog. Kan in voorkomende gevallen handig zijn...:
http://www.nxp.com/documents/other/SC11_MARKING_4.pdf

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com
fatbeard

Honourable Member

Op zoek naar bruikbare spulletjes voor een EHT-voeding kwam ik deze nagelnieuwe schoonheden tegen:

Geenidee waar het in hoort te zitten, maar het heeft een alleen primaire en een 'gewone' secundaire (zonder diodes enzo).
Weet iemand hier iets meer over/van?
Het zou me een hele berg meet- en experimenteerwerk schelen.

Een goed begin is geen excuus voor half werk; goed gereedschap trouwens ook niet. Niets is ooit onmogelijk voor hen die het niet hoeven te doen.
maartenbakker

Golden Member

Waren die niet in een van de Philipstopics langsgekomen als zijnde ontstekingstrafo's voor MCBA's (ketelbesturingen voor CV)? Ik zou gokken op bouwjaar 1994 week 7.

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."
fatbeard

Honourable Member

Niet dat ik heb kunnen vinden helaas.

Nu moet ik dus bijna alle parameters van dit gevalletje gaan opmeten (niet precies mijn meest favoriete werkje) om te weten of het bruikbaar is voor mijn doel.

Misschien moet ik er maar een opofferen voor destructief onderzoek naar de kern en het aantal windingen...

Een goed begin is geen excuus voor half werk; goed gereedschap trouwens ook niet. Niets is ooit onmogelijk voor hen die het niet hoeven te doen.
Bert_Camper

Golden Member

Op 8 april 2015 18:04:33 schreef maartenbakker:
Waren die niet in een van de Philipstopics langsgekomen als zijnde ontstekingstrafo's voor MCBA's (ketelbesturingen voor CV)? Ik zou gokken op bouwjaar 1994 week 7.

Ja, is niet lang geleden daar langs gekomen en het is een ontsteektrafo voor CV.

maartenbakker

Golden Member

Deze en daaropvolgende pagina bedoelde ik. Helaas geen nadere informatie over de specs http://www.circuitsonline.net/forum/view/113864/10/at2300

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."
fatbeard

Honourable Member

Dank, die had ik zonder hulp niet teruggevonden...
Nu ik hem zie herinner ik me vaag gedacht te te hebben: hé, die heb ik ook :9

Ik ga wel pielen, priegelen en meten.
Als er wat zinnigs uit komt meld ik me wel weer...

Een goed begin is geen excuus voor half werk; goed gereedschap trouwens ook niet. Niets is ooit onmogelijk voor hen die het niet hoeven te doen.
Shiptronic

Overleden

Waar wil je het voor gebruiken en welke data zoek je ?

Wie de vraag stelt, zal met het antwoord moeten leren leven.
kVA16

Golden Member

Wie o wie weet wat onderstaande onderdeel is? Er staat 0.3 op het huisje.

http://www.uploadarchief.net/files/download/unknown3.png

Bij metingen was R oneindig en C gaf 0.0, diode-meting gaf ook oneindig.

Arco

Special Member

Zou een condensatortje kunnen zijn...

http://p.globalsources.com/IMAGES/PDT/B1045995249/X5R-X7R-Axial-Multilayer-Ceramic-Capacitor-with-6.3-to-1-000V-Voltage.jpg

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com
maartenbakker

Golden Member

Erg kleine foto, maar zou het een seleendiode kunnen zijn? Even meten met een 12V voeding en een weerstand.

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."
RAAF12

Golden Member

0.0 pf geeft de meter aan? Hang er eens een 100pf aan en kijk wat de meter dan doet.

fatbeard

Honourable Member

@Shiptronic: Ik wil ze gebruiken voor een kleine hoogspanningsvoeding (ca. 1mA, 0-10kV) tbv testen van doorslag/ontsteek/brandspanningen en zoek:

  • optimale werkfrequentie
  • wikkelverhouding
  • primaire verzadigingsstroom
  • max. secundaire stroom
  • max. vermogen
  • max. spanning

De laatste drie ivm safe operating area, inschakelduur zal veel hoger liggen dan in de oorspronkelijke toepassing...

Een goed begin is geen excuus voor half werk; goed gereedschap trouwens ook niet. Niets is ooit onmogelijk voor hen die het niet hoeven te doen.
fatbeard

Honourable Member

Op 9 april 2015 14:38:10 schreef kVA16:
Wie o wie weet wat onderstaande onderdeel is? Er staat 0.3 op het huisje.
...

Dat zouden gezien de afmetingen heel goed 0.3pF condensatortjes kunnen zijn. In o.a. RF-buizen schakelingen werd dat wel toegepast, de twisted wire capacitor is wat minder geschikt voor massa-productie.

Een goed begin is geen excuus voor half werk; goed gereedschap trouwens ook niet. Niets is ooit onmogelijk voor hen die het niet hoeven te doen.

Dit topic is gesloten