Het "wat is / doet dit onderdeel" topic Deel 6

Dit topic is gesloten

Zit in een motorsturing waar normaal een zekering van 3 amp voorzien is ,maar die de zekering hebben ze er tussen uit gehaald en ik vermoed dat motor te zwaar belast geweest is.

Op 20 oktober 2016 14:55:57 schreef Hubie:
Heb hier 5 (vermoedelijk double balanced mixers) als SBL-1 liggen.
Kan er geen exacte gegevens van vinden.
Heb de vraag jaren geleden ook al eens gesteld maar toen kwam er niets uit.
Dus nog maar een een poging
Ik heb inmiddels een bakje in mijn Raaco kast met als opschrift" onbegrepen onderdelen" ;-)

Ik zou er eens een open maken en kijken wat er in zit. Als het een mixer is zal het vlug duidelijk worden. Meestal in en uitgaand twee kleine ferrit kralen met dioden ertussen. Soms zijn de dioden niet zichtbaar maar alleen
een ingegoten bobbeltje.
Het kunnen bvb ook splitters of aanpassingstrafo's zijn. Bvb minicircuits maakt al deze in dezelfde behuizingen.

Hubie

Special Member

@eross
Een UHF\VHF splitter of aanpassingstrafo zou goed kunnen.
Deze dingen zijn afkomstig van een bedrijfje wat veel spul maakte voor het CAI.
Open solderen of open zagen zou ik kunnen doen,maar ik wacht wel op de dag dat ik de app.note een keer tegenkom. ;-)

Edit\ Ik wil je er wel 1 opsturen eventueel.

Ben nu eens op zoek naar wat het volgende component is.
Het betreft een chipje in SOT23-5 package, met de opdruk 90107.

Fan van Samsung (en repareer ook TV's). :)
Tidak Ada

Golden Member

Ik heb hier een printje, dat bij een PMT hoorde, waarop een IC zit waar ik geen gegevens van kan vinden.

Ook het logo is mij onbekend.

Wie kan iets meer vertellen?

[Bericht gewijzigd door Tidak Ada op zaterdag 3 december 2016 12:49:58 (10%)

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †
Arco

Special Member

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com
Tidak Ada

Golden Member

:o

Heb steeds 715DC ingeklopt en toen kwam hij er niet uit!

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †
Sine

Moderator

Ruim over de 30 ... hoog tijd voor een nieuwe ..

Logans run anyone? ;)

Nieuwe ... hier : https://www.circuitsonline.net/forum/view/134758

[Bericht gewijzigd door Sine op zaterdag 3 december 2016 14:22:37 (32%)

Dit topic is gesloten