Hi Heren
, Dames 
Het printje van de "Banggood" voeding lag gisteren in de bus.
Na dikke frustratie betreffende het installeren van W7 op een DELL laptop vond ik dat ik aan dit printje mocht beginnen te solderen.
Dit zal wel over een paar weken uitgesmeerd worden, daar de andere projecten voor gaan.
Even drie plaatjes omdat flash2b dat zo leuk vind 
Ik heb wel al het een een ander aangepast zodat ik bij het testen niet voortdurend aan de print hoef te solderen.
Je kan op de print op verschillende plekken contacten zien van een IC voetje, dat maakt het verwisselen makkelijk.
De prullaria elcotjes heb ik vervangen door Philips en Nippon Chem.
De dikke 3300uF met opset zo gelaten, hij meette redelijk goed.
De diodes heb ik wel aangepast, die voor de brugcel, dit zijn nu Schottky typen.
Dit om de warmte op de print te beperken bij maximale stroom.
Er mist ook een 5,1V zener op de print, deze heeft ook een IC voetje daar komt vrijwel zeker een LM329 in.
Dat zal iets meer spanning geven aan de uitgang van de referentie opamp.
Dat komt goed uit, ik neem dan een serie weerstand op voor de spannings instelpotmeter met een redelijk grote elco als ontkoppeling.
Laat ik het zo zeggen, als de ruis uit de voeding in mijn ogen te hoog is, dan pas ik dat toe, de eerste test is gewoon met de 5,1V zener in het voetje.
De potmeters worden Spectrol 534 typen 10 slagen, wat er meegeleverd wordt is triest van kwaliteit voor een LAB voeding.
Ook de uitgangs sectie zie je niet op de print, ook met opset,
ik ga eerst testen met de orginele schakeling en daarna met een "Compound/Sziklai" paarje.
Maar de power tor met zijn driver blijven voor beide buiten de print.
De "Compound/Sziklai" geeft minder fase draaing en hoop met deze kleine aanpassing het pulsgedrag van de voeding beter te maken.
Is het verschil te klein, dan adviseer ik jullie om het niet te doen 

En de laatste, in een bakje omdat ik aan iets anders verder ga.

Gegroet,
Blackdog