PIC programmeren, doel Gear Position Indicator

Ben nog altijd bereid om te helpen of een kleine aanpassing aan het programma te doen, maar hou het bij "echte" vragen.

Als de print volledig getekend is met wat jij als "af" beschouwt, dan kunnen we nog wat tips geven of eventuele fouten zoeken.

Post dan eens een foto van de gemaakte print of het geheel.

NB. nog een tip: maak aan pin 17 en 18 ook nog een pad naar de +5V, zo kun je een 3pins connectortje monteren en kun je een kabeltje maken naar de drukknoppen met 3 draden die je achteraf kunt verwijderen.

LDmicro user.

Ik heb het goed nagekeken en volgens mij heb ik alles te pakken.
De layout is niet veel veranderd, maar ik heb al een proefafdruk op een oud stukje printplaat gemaakt waarbij de tekst "S" en "P" (0,087mm dik) ook goed gelukt zijn.

Zal hem zo nog posten, alleen de ICSP die ik nog had willen plaatsen, lukt niet.

Nu spiegelen en afdrukken, alleen het 0.8mm boortje is een probleem, deze past niet in de dremel! :(

De kabel in de post hiervoor, soldeer ik aan het bord en laat ik uit de behuizing steken zodat ik het makkelijk kan verwijderen.
De LDR zit er ook op, ik twijfel of ik nog een jumper moet plaatsen om deze makkelijk te omzeilen.

De gaatjes zijn expres zo klein zodat ik bij het boren (wat nu helaas heel omslachtig moet) zo veel mogelijk koper over te houden.

De rode tekst is top, groen is bottom, ik ben van plan om beide op de PCB te zetten. De sporen zijn (afgezien van A t/m G) 0,80mm dik, de pads zijn 1.70mm en de soldeerpunten (externe draden) zijn 2.20 (boren 1.20).

https://lh3.googleusercontent.com/-mVhlA3dIlZc/Vg5hndjl_3I/AAAAAAAAE8E/V-RePxESm6Q/s633-Ic42/test.JPG

Proefplaatje:

https://lh3.googleusercontent.com/-s-N-wwWFEXI/Vg5jmMD5GhI/AAAAAAAAE8c/uPdixzClE2g/s800-Ic42/20151001_185308.jpg
Dit stukje heb ik van de elektronicazaak gekregen om te proberen, het hele ontwerp paste er niet op maar dit geeft wel een goed beeld.
Let op: De pootjes van de transistor heb ik al aangepast aangezien deze raken op het proefbordje.

Dat ziet er goed uit, maar ik vraag mij af waarom je de segment weerstanden niet op dat bordje hebt geplaatst, dan heb je de zekerheid dat indien een draad van het 7 seg. display tegen de massa zit je controller niet defect gaat.
Je kunt ze rechtstaande monteren als je plaats wil besparen.

Maar anders goed voor uw eerste print, scheefliggende weerstanden daargelaten ;)

Een boortje kopen met een schacht van 3mm...

edit over de bijgeplaatste foto, waarschijnlijk heb je iets te lang belicht.

edit hieronder, je hebt mail.

LDmicro user.

Het mooie is dat dit geen fotoprint is :)
Ik heb het op fotopapier via een laserprinter afgedrukt en met een strijkijzer overgezet naar de printplaat en toen ge-etst.

Ik dacht ruimte te besparen met scheefliggende weerstanden haha. Maar da's voor de volgende keer.

De 7 weerstanden twijfelde ik over, maar nu toch besloten om deze op de pcb i.p.v. bij het display te plaatsen. Het past wel zoals het nu is, maar ik heb relatief weinig ruimte inbhet dashboard van de motor.

De update zal ik wel in deze post zetten zodat we niet bezig blijven.

Nog wel 1 vraag: zou ik de laatste versie van het programma mogen hebben? Misschien snap ik er wat meer van nu.

[Bericht gewijzigd door sanscorp op vrijdag 2 oktober 2015 13:12:09 (15%)

verkeerde topic.... Haha

[Bericht gewijzigd door sanscorp op maandag 12 oktober 2015 20:32:06 (96%)

Shiptronic

Overleden

Jammer dat er zo veel foto's links missen in dit topic , Sanscorp? tegenwoordig kan je ze makkelijk op de site uploaden , hoef je ze zelf niet te hosten. , 1e poste updaten naar een compleet artikel?

Wie de vraag stelt, zal met het antwoord moeten leren leven.

Het is ook wel een erg lang topic geworden.... ik zal eens wat verzamelen en opnieuw posten.