Die kende ik nog niet. Ik heb net zitten zoeken maar het zijn er teveel. In een GR experimenter stonden ook wat verschillende manieren.

Hier op pagina 2-14 nog een manier: http://us.flukecal.com/literature/product-manuals/720a-instruction-man…

@ ED4F,

Voor deze uitbreiding gebruik ik een module van NI.

@ fred101,

Ik heb alle GR experimenter's maar daar staat deze niet bij althans heb ik nooit kunnen vinden.

Ik heb de spullen om op deze manier te meten nu een jaar of 6 in huis en heb het 2 keer gebruikt dus stel je er niet te veel van voor.
Het is een hele klim bim om het op te tuigen!!!

Gr Henk.

Ik heb als GR verzamelaar natuurlijk ook alle GR experimenters's (als pdf) ;-) Het stond in een latere uitgave (jaren 60/70 denk ik) en ging over guarding bij meerdraads metingen. Ik zal nog eens zoeken.

Die manier met die 720 heb ik nog steeds niet geprobeerd. Is best veel werk.

Ik mis eigenlijk nog een Fluke 721 lead-compensator, dat maakt sommige metingen een stuk makkelijker. Die heeft in het manual ook nog een applicatie voor weerstand meting (soort ratiometing).

Hallo fred101,

Dat is best een interessant voorbeeld.

Die methode is inderdaad heel veel werk maar het toont wel aan dat een meting mogelijk is zonder de schakeling te beïnvloeden!
Als je dit echt goed wil doen gebruik je natuurlijk een standaard weerstand van >> €1000,= , en staat je meetopstelling in een klimaatkamer. :-p

In mijn weerstand meter doe ik ook een ratio meting maar op een iets andere manier.

Arjan

Hi fred101,

Ik heb de papieren versie en nog veel meer van GR wel leuk GR zat in die tijd bij Geveke.

Ik zoek nog steeds 2 GR900 naar N overgangen voor mijn HOT/COLD standaard.

Gr Henk.