[IA] Circuits Online Voeding 2016 -GESLOTEN-

flash2b

Special Member

Waarom zie de PCB die Blackdog gebruikt er heel anders uit als de MAH showed?

Bij die van MAH is het koper duidelijk te zien, bij die van Blackdog niet. Het verschil lijkt te groot om puur een fotografisch verschil te zijn. Kan het fout hebben, of er moet ge-photoshopped zijn....

http://www.uploadarchief.net/files/download/co-psu-2016%20verschil%20in%20pcb.jpg

Op 12 maart 2016 22:22:31 schreef flash2b:
Waarom zie de PCB die Blackdog gebruikt er heel anders uit als de MAH showed?

Bij die van MAH is het koper duidelijk te zien, bij die van Blackdog niet. Het verschil lijkt te groot om puur een fotografisch verschil te zijn. Kan het fout hebben, of er moet ge-photoshopped zijn....

[afbeelding]

Misschien andere fabrikant?

Wanneer je praat, herhaal je alleen wat je al weet. Maar als je luistert, zou je iets nieuws kunnen leren.
Shiptronic

Overleden

verschil ook tussen Top en Bottom?

Wie de vraag stelt, zal met het antwoord moeten leren leven.

Andere camera en/of ander kleurprofiel en/of andere instellingen en andere lichtbron en je hebt 2 heel verschillende foto's van iets dat in het echt toch redelijk/precies hetzelfde is.

Tidak Ada

Golden Member

.... en er zitten nog twee break off stukjes aan

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †
blackdog

Golden Member

Hi,

Ik schaam me kappot, dat de kleur van de print er iets anders uit ziet, NOT!
Lekker belangrijk...
De kleuren voor de gene die dit intressant vinden, komt het best overeen met de foto van MAH.
De print is verder gelijk aan de foto van MAH.

Wat de meters betreft, gebruik wat je nodig hebt of leuk vind.
Ik heb laten zien wat ik ga gebruiken omdat er na gevraagd werd.

RAAF12 jij mag lekker frutten en ieder ander ook van mij.
Ik heb zelf vanavond ook gefrut aan de 2x15V 4A trafo en hier 4 extra wikkelingen bij gelegt.

Zo ziet het er nu uit, met de glasvezel tape er om.
http://www.bramcam.nl/Diversen/CO/PSU-2016/CO-PSU-63.png

De trafo is 4A maar ik begrens de stroom op ongeveer 2A omdat het kastje eigenlijk te klein is
voor een groter vermogen.
Ik vind dit geen probleem, blijft de trafo ook koeler als ik hem minder belast :-)

Gegroet,
Blackdog

You have your way. I have my way. As for the right way, the correct way, and the only way, it does not exist.
blackdog

Golden Member

Hi,

Voor de gene waarbij het toch nog blijft jeuken betreffende de print,
hieronder een nog een plaatje voor jullie, het is klikbaar :-)
Het is gemaakt met een EOS 5D, 50mm lens, uit de losse hand en de kleuren zijn goed, foto onbewerkt...

http://www.bramcam.nl/Diversen/CO/PSU-2016/CO-PSU-65.png

Gegroet,
Blackdog

PS,
Vergeet ik helmaal, zoek het foutje!

You have your way. I have my way. As for the right way, the correct way, and the only way, it does not exist.
bjokal

Golden Member

De diode links naast de LM324 staat verkeerd om.

Ga ik nu door voor de koelkast :+

"Of all the things I've lost I miss my mind the most"
Sine

Moderator

Stoute diode !

Dat zijn de kleuren zo ongeveer wel ja :) Volgende keer ff een vijltje er langs ;)

Willie W

Golden Member

D7 zit er verkeerd om in.

blackdog

Golden Member

Hi,

Ja de diode had een eigen willetje ;-)
Sine, de twee andere stukjes print zijn wel gevijlt, alleen deze hoofdprint past niet in mijn bankschroefje.
Dat moet uit de hand en dat doe ik liever niet in de avond met moeie handen, maar het gaat vast goed komen!

Gegroet,
Blackdog

You have your way. I have my way. As for the right way, the correct way, and the only way, it does not exist.
Sine

Moderator

Hehe,

Ik ken het, ik had uit enthousiasme de print ook al bijna bestukt voordat ik hem gezaagd had.

Op 13 maart 2016 11:10:55 schreef Sine:
enthousiasme .

Ik beken, ik ben zeer slecht in onze taal...
Maar moet dat niet enthausiastme zijn ?

Je hebt tijd of je hebt geen tijd ! als je geen tijd hebt, waar is die dan gebleven ? https://ledverlichtingsoest.com/
Jinny

Golden Member

Hoe doen vrouwen op TV dat toch? Wakker worden met prachtig glanzend haar en mooi gestifte lippen..... Wanneer ik wakker word heb ik een coupe 'Leeg geroofd vogelnest' en een incidenteel straaltje kwijl.. Gaat ook door voor 'Wilt wief' naar horen zeggen

Google geeft 2 antwoorden, vandaar mijn twijfel :)
Ik wil niemand afkraken, maar twijfel gewoon wat nu goed of fout is.

Je hebt tijd of je hebt geen tijd ! als je geen tijd hebt, waar is die dan gebleven ? https://ledverlichtingsoest.com/
bprosman

Golden Member

Ik beken, ik ben zeer slecht in onze taal...
Maar moet dat niet enthausiastme zijn ?

Nee, je BENT enthousiasT of een stelletje enthousiasTEN.
Maar dat komt door je enthousiasME.

17 jaar getrouwd geweest met een lerares :+

De jongere generatie loopt veel te vaak zijn PIC achterna.
bprosman

Golden Member

Dat moet uit de hand en dat doe ik liever niet in de avond met moeie handen, maar het gaat vast goed komen!

Meestal doe ik dat (ook voor experimenteerprinten) door een vel grof schuurpapier op een vlakke ondergrond te leggen en de print er dan rechtopstand een paar keer overheen halen.

De jongere generatie loopt veel te vaak zijn PIC achterna.
Je hebt tijd of je hebt geen tijd ! als je geen tijd hebt, waar is die dan gebleven ? https://ledverlichtingsoest.com/

Aan het begin van de tweede dag waren de bakjes al wat leger.

Uiteindelijk heb ik dan versleten vloerbedekking en een doos vol kits.

Every machine is a smoke machine if you operate it wrong enough

daar gaat de winst, nieuwe vloerbedekking halen :P

waar rook was, werkt nu iets niet meer

Op 13 maart 2016 19:39:37 schreef MAH:Uiteindelijk heb ik dan versleten vloerbedekking en een doos vol kits.

En spijt dat je hier ooit aan begonnen bent? :-P

Een manager is iemand die denkt dat negen vrouwen in één maand een kind kunnen maken
Tidak Ada

Golden Member

Op 13 maart 2016 12:08:39 schreef bprosman:
[...]
Meestal doe ik dat (ook voor experimenteerprinten) door een vel grof schuurpapier op een vlakke ondergrond te leggen en de print er dan rechtopstand een paar keer overheen halen.

Een dikke glasplaat werkt uitstekend, als je geen vlakplaat hebt...

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †

Na eindeloos bestellen, knippen, samenstellen, adressen invoeren, betalingen bijhouden, enveloppen maken, etc etc is de actie is nu bijna afgerond!
Ik heb zojuist alle bestellingen die per post in Nederland verstuurd moesten worden naar de post gebracht. De Belgische deelnemers moeten nog heel iets langer wachten want die post wordt dit weekend over de grens gezet. Hierdoor konden de verzendkosten een stuk lager blijven. Dus, allemaal de postbode opwachten.

Iedereen die het morgen komt afhalen: zoek de stand op, we staan op de bovenrand. Op dezelfde plaats als vorig jaar en het jaar daarvoor. Het handigst is natuurlijk als je mij of Guido even opzoekt. Zo zie ik er ongeveer uit ;) www.heroesadvies.nl/over-mij

Degenen die hebben aangegeven dat ze het graag bij mij thuis willen ophalen, stuur even een mailtje met de tijden dat je kan. Bij voorkeur komende week, eventueel kan vanavond ook nog voor iedereen die erg ongeduldig is ;)

Er komt een topic beschikbaar waar je vragen kan plaatsen en we zien ook graag de foto's voorbij komen van jullie complete projecten. Ten slotte wil ik iedereen veel plezier wensen en ook HEEL ERG BEDANKT voor de donaties!!!

Every machine is a smoke machine if you operate it wrong enough