Hi,
Om het programmeren een beetje te leren, wil ik een projectje starten voor mijzelf om de CO-2016 voeding die ik aan het bouwen ben een beetje op te leuken. 
Mijn vraag is nu, zijn er mensen die er ook in geintresseert zijn, zoja als dit er voldoende zijn besteed ik er wat meer tijd aan om het als projectje op CO te plaatsen.
Is er te weinig intresse, dan scheeld mij dit tijd voor andere zaken die ik hier ook doe 
OK waar gaat het om...
Processor de Arduino Nano
2x 18B20 temp sensor
Een Nokia 5110 display en deze gaat voorlopig dit aangeven.
1e
Temperatuur van de Trafo
2e
Temperatuur van de power transitor (koelblok) Deze sensor stuurd ook de ventilator aan en mute de voeding in extreme omstandigheden.
3e
Spanning op de buffer condensator (bij een dubbele trafo is dit ook een zekering OK indicator)
4e
De spanning over de regeltransistor "Dropout" ook dit kan een alarm geven als deze te laag wordt (netspanning lager dan verwacht)
De ingestelde stroom waarde, er is maar een 10 bit AD aanwezig dus geen preciese weergave van de ingestelde stroom.
5e
Weergave van de 2 a drie standen van de ventilator snelheid.
Misschien een reset toetsje.
Vooralnog wil ik geen menu's, alles op één scherm en verder geen instellingen behalve de 1x configuratie in de code.
Ik wil er GEEN waarde van de actuele spanning of stroom op hebben, daar is dit "Util" display niet voor bedoeld.
De bedoeling is dat het eventueel ook in andere voedingen is toe te passen.
Er zijn nog wat moeilijkheden die ik moet over winnen.
Deze is in het analoge domain het sensen van de buffer elco spanning en de uitgansspanning,
dit is wat moeilijker daar de "0" van het referentiedeel aan de + van de voeding hangt.
Dit maakt dat ik niet via een spannings deler direct de spanningen kan meten met de Arduino.
Alleen de stroomlimit is simpel te meten op de loper van de potmeter hiervoor.
Eventueel kan dit ook bij de U potmeter, maar dan blijft alsnog de buffer elco spanning over,
we zullen zien hoe ik dit ga oplossen 
De software kant problemen
Om de dropout goed te kunnen meten zal ik iets langer dan 0,5 periode van de netfrequentie moeten meten om de minimale spanning er uit te kunen filteren en daar de uitgansspanning vanaf te kunnen trekken.
Geen idee hoe je zoiets aanpakt 
Voorbeeldje display

Dus, is hier intresse in of zal ik het alleen voor mijzelf opzetten, en input is natuurlijk altijd welkom!
Gegroet,
Blackdog