Hi,
Even snel tussendoor, ik heb een versie van de CO-2016 voeding even op de bank gezet.
En heb een viertal multimeters er aan gehangen en een dummy load als stroombron.
De spanning over de emittor weerstanden varieren t.o.v elkaar het meest bij kleine of geen belasting...
Ook is de spanning over deze weerstanden afhankelijk als je aan de stroompotmeter draait zonder dat de voeing in de stroombegrensing gaat,
deze variatie is echter klein.
Het verschil over mijn emittor weerstanden is bij 400mA minder dan 1% en verder niet meer afhankelijk van de uitgangs spanning.
Mijn emittor weerstanden zijn trouwens 0,22 Ohm en binnen 1%.
De afwijking bij hele kleine stromen, zeg 10mA of minder, komt volgens mij dus door de schakelings opbouw en
de eigenschappen van de door mij gebruikte transistoren in compound powersectie.
De lek en de stuurstroom van deze sectie, varieert een beetje met de CE spaning van de power transitoren.
Dit merk je dus vooral bij de lage uitgangs stromen, een Power Fet kan hier hier in het voordeel zijn daar er geen DC stroom loopt in de Gate
(in ieder geval veel minder dan bij normale transistoren zoals in de CO-2016 voeding)
Maar dan heb je alsnog de schakeling opbouw rond de spannings potmeter en daar ontkom je niet aan bij deze schakeling opbouw.
Je gaat het niet simpel zo krijgen, dat je met een goede nauwkeurigheid lage stromen nauwkerig kan aflezen als je over de spanning over de emittor weerstanden meet.
Mijn Rigol voeding geeft b.v. altijd 1mA aan als er geen belasting aanwezig is, de CO-2016 is echt niet uniek hierin 
Ik zou aan deze voeding niet te hogen eisen stellen wat het stroomgebied betreft, zeg beneden de 10mA.
Wil je echt die lage waarde goed meten, dan is een aparte stroommeter een betere oplossing zoals een goede multimeter.
Als ik de CO-2016 voeding afbouw en dat kan nog een maand of twee duren, zorg ik er in ieder geval voor,
dat ik de stroompotmeter niet lager dan 5 a 10 mA kan instellen.
Het zelfde geld voor de spannings potmeter, ook daar neem ik een weerstand in serie met de "0" op zodat de voeding niet echt helemaal
"0" kan gaan worden, ik denk dan aan 5 a 10mV als de 10 slagen potmeter helemaal linksom staat.
Dan heb ik nooit last van raar gedrag en staan klapperen tussen i en de u stand.
Ik heb geen tijd nu om uit te zoeken, hoe het gedrag is als ik b.v. met een stroombron 50mA uit de uitgang trek voor de emittor weerstanden.
Zeg maar op de plek waar nu de 4K7 zit aan de emittors.
dan met twee 1N5817 diodes naar de stroombron die dan aan de ingang van de -5V stabilisatorgeknoopt zit.
Mijn 5V regelaars worden maar net warm, maar ik had ook het verbruik beperkt, zoals 5K 10-slagen potmeters i.p.v 1K en de stroombron flink gekort.
Zie mijn opmerkingen hierover in mijn topic over de CO-2016 voeding.
De door jullie gemeten waarden zullen afwijken van de door mij gemeten waarden, als oorzaak is ondermeer het transis tor type,
stroom van de stroombron die de basis van de powersectie voed en nog een paar andere kleine oorzaken.
Gegroet,
Bram