Ik heb zonet het boek "Electronica en visual basic" gekocht, en wou nu mijn seriele poort eens gaan testen met een programma (IOtest) dat bij het boek zat=>
Download
maar nu werkt hier de DTR van mijn poort niet(blijft altijd op 0V staan) maar bij een andere proef (Blink) macheert hij blijkbaar wel. nu was de vraag of iemand anders dit nog wou testen...
Alvast bedankt
[Bericht gewijzigd door Soulfly op ]
Op di 02-07-2002 19:12:19 schreef Soulfly:
Ik heb zonet het boek "Electronica en visual basic" gekocht, en wou nu mijn seriele poort eens gaan testen met een programma (IOtest) dat bij het boek zat=>
Download
maar nu werkt hier de DTR van mijn poort niet(blijft altijd op 0V staan) maar bij een andere proef (Blink) macheert hij blijkbaar wel. nu was de vraag of iemand anders dit nog wou testen...
Alvast bedankt
[offtopic]
Waar heb je dat boek gevonden ?
[/offtopic]
Waarschijnlijk is dit een typisch aanstuur probleem, de eerste keer wordt de poort aan gestuurd met software matige "handshaking" (zonder DTR e.d.), en de tweede keer met hardware "handshaking" dus WEL met DTR e.d.
kheb het boek besteld via Elektuur gewoon ff bij boeken gaan zien... de inhoud is er ook te downloaden(temperatuurmeting, spanningsmeting enz....)
maar bij jou werkt het ook niet of wat?(het kan wel zijn dat de url niet meer macheerde met geocities)
Ik wou gewoon ff checken of het wel kon, want het is wel onwaarschijnlijk dat elektuur iets op de markt zou brengen dat niet macheerde:)
[Bericht gewijzigd door Soulfly op ]