Je kent van die films, waarbij je een zwik aparte verhalen krijgt die helemaal los van mekaar lijken te staan totdat de hoofdpersooen uit ieder van die verhalen ineens allemaal bij mekaar komen....
thread 1:
Ik heb gisteren een domme fout gemaakt.
Print klus, 33 uur zou vanochtend tussen 9 en 10 klaar zijn, maar dan moet er wel voldoende filament in het ding zitten. 
Dus vannacht rond 00:00 is ie "out of filament" gegaan en heeft ie zo'n 9.5 uur op mij staan wachten met: Ga je filament wisselen?
Dus vanochtend heb ik het filament gewisseld, nu nog ruim 8 uur te gaan...
thread 2:
Ik heb een tijd terug mijn hotend weer open gehad, PTFE gewisseld en weer dicht gemaakt. Ging een tijdje prima.
Maar nu met een wat langere printjob hoor ik de extruder toch steeds weer skippen. Dus, geleerd dat hij niet helemaal uit mekaar hoeft de drie schroefjes losgehaald, de boel bekeken, maar: "Ziet er perfect schoon uit!" Echt niets van dien aard aan de hand.
De ontknoping...
Nadat ik vanochtend filament gewisseld had, viel mij op dat hij weer "niet skipte"! Dus plan opgevat: hier melden: 9 uur laten stoken, daar wordt je nozzle kennelijk schoner van. o.i.d.
Maar een kwartier later: Hij skipt weer! (*)
Is dit voor iemand een hint van wat er aan de hand kan zijn?
https://3dprintbeginner.com/ender-3-s1-plus-review/
Hier staat dat mensen op 60mm/sec printen. Ik heb hem nu op 40/35 staan. 40 skipt, 35 niet. (maar hij print daar met PLA,Hij print daar ook met PETG op 230 graden, ik met PETG op 245 graden. Ik heb ook ("live") 250 geprobeerd, maar dat hielp niet).
(*) De "buitenwand" gaat voldoende langzaam dat het daar niet gebeurt. Het "ding" wat ik aan het printen ben lijkt dus gewoon acceptabel te worden. Vooral de infill en binnen perimeters die op een snelheid gaan dat hij net begint met skippen. Die staan nu op een waarde die ook al meer dan 15% langzamer is dan wat vroeger gewoon werkte.