Chinese shops .. en hun rariteiten

Dit topic is gesloten

Op 25 mei 2016 15:56:57 schreef Arco:
Die Hi-Link module heeft wel meer problemen: de 230v pinnen zitten veel te dicht bij elkaar (met eilandjes erbij mag je blij zijn als je 1 of 2mm over houdt...)
Normaal hoort het andersom; 230v pootjes 15mm en de secundaire 5mm...

Ja, andersom was beter geweest. Toch zie je die 5 mm afstand wel meer bij producten die op 230V werken, denk aan inbouw dimmers, remote control units (KlikAanKlikUit).
Ik vind het verder wel een leuke module voor de hobby. Ik soldeer dan de 230V direct aan de pennen en isoleer het met krimpkous. Dan heb je geen eiland om de pen heen. Maar als het op een print moet zijn er ook veiliger alternatieven die wel de juiste pinafstand hebben. Kosten iets meer en zijn wat groter. Voorbeeld :
https://www.eoo-bv.nl/voeding-inbouw/15896-voeding-module-275w-5v-550m…

Thevel

Golden Member

Toch zie je die 5 mm afstand wel meer bij producten die op 230V werken

Inderdaad, ik zie vaak zat printen waar de 230V op een printkroonsteen is aangesloten (5,12mm)

Lambiek

Special Member

Op 25 mei 2016 16:19:07 schreef Rolo:
Ik soldeer dan de 230V direct aan de pennen en isoleer het met krimpkous. Dan heb je geen eiland om de pen heen.

Je kunt de pinnen natuurlijk ook iets uitbuigen en dan op een print solderen.

Als je haar maar goed zit, GROETEN LAMBIEK.

Op 25 mei 2016 15:53:38 schreef Marlon:
Wat ik dan wel weer vreemd vond, was dat de headers links en rechts onderaan de print werden geplaatst, terwijl de kleine dubbele header bovenaan stond. Daar zag ik de logica ook niet echt van in.

Met de "links en rechts" headers prik je hem in een breadboard. Kan je er een schakeling omheen bouwen. Als je de 2x3 header dan ook op de onderkant doet, past dat niet meer. Bovendien is die connector bedoeld om als InCircuitSerialProgramming dienst te doen. Met de header bovenop is de pinout goed, met de header onderop is ie verkeerd....

four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/

Op 25 mei 2016 17:42:44 schreef rew:
[...]Met de "links en rechts" headers prik je hem in een breadboard. Kan je er een schakeling omheen bouwen. Als je de 2x3 header dan ook op de onderkant doet, past dat niet meer. Bovendien is die connector bedoeld om als InCircuitSerialProgramming dienst te doen. Met de header bovenop is de pinout goed, met de hader onderop is ie verkeerd....

Aha! Dat verklaart één en ander :)

Dankjewel, weer iets bijgeleerd!

Op 25 mei 2016 15:51:59 schreef Rolo:
Voorbeeld is deze module, let op de pinnen links, net niet de standaard pin afstand.
[bijlage]

Of deze HKLM-PM01 5V module: de breedte tussen de AC en DC pinnen is geen veelvoud van 0,1 inch, past dus net niet op standaard gaatjes print. Je moet de pootjes met een beetje geweld schuin erin duwen. Jammer, net niet dus.
...
[bijlage]

Dezelfde blunder bij de arduino boards: ook niet op een gaatjes board te zetten. Ja het is een echte stommiteit geweest, die discussie hebben we al gehad, en hebben ze zelf ook toegegeven.

1-st law of Henri: De wet van behoud van ellende. 2-nd law of Henri: Ellende komt nooit alleen.

daarom ben ik favoriet van de nano. die past wel overal in.
heb wel ergens een adapterboard liggen van een gewone arduino waar een nano in past (handig voor schields) maar tot nu toe nog niet nodig gehad

ik hou van werken ..., ik kan er uren naar kijken

http://prive.bitwizard.nl/dsc06494_small_small.jpg

En nu maar hopen dat ze niet statisch gevoelig zijn....

(enerzijds, de verkoper kan het weten, anderzijds weet ik dat er elektronica in zit: het zijn actieve buzzers....)

four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/

Ohw, zo krijg ik ze ook wel eens binnen.
Die gaan het wel doen hoor rew.

RTFM, dan pas vragen...
Thevel

Golden Member

Die actieve buzzers lagen in de winkel ook altijd in gewone graaibakken.
Niks mis mee....

En sinds wanneer is Conrad Chinees??

[Bericht gewijzigd door Thevel op donderdag 9 juni 2016 16:45:46 (18%)

High met Henk

Special Member

sinds ze ook allerlei nummers hebben net als bij de chinees:
rew had eigenlijk babi pangang besteld, dat zie je toch zo aan het nummer?

1 bami speciaal met een babi pangang

E = MC^2, dus de magnetische compatibiliteit doet kwadratisch mee???
Thevel

Golden Member

Haha, met die nummers krijg je hier bij de plaatselijke chinees Chinese rijsttafel, mini Loempia's en bami Goreng. :)

maartenbakker

Golden Member

@Thevel: dat zie je verkeerd. Rew heeft bij Conlad besteld >:)

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."

Ach, het topic gaat over "rare verpakkingen van leveranciers", en is gestart toen het over chinezen ging. Ik vond het wel passen.

four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/

Hmmm, de plaatjes voor de schakelaars zijn inmiddels binnen:

Ik geef het op...

It's the rule that you live by and die for It's the one thing you can't deny Even though you don't know what the price is. It is justified.

@HmH, aangezien Conrad duits is had ik verwacht dat hij Zweinebraten mit Sauerkraut bestelt hätte...... ;-)

@Roland, Ik lig echt dubbel hier, hoe verzinnen ze het... gewoon op de kop monteren en dan op de achterzijde met wrijfletters of zo "on/Off" erop zetten....

Domoticz en ESP8266, goede combo!!!
High met Henk

Special Member

ik zie het probleem niet echt Roland...
http://www.skycraftsurplus.com/images/products/detail/sk4606.jpg

je hebt alleen geen middenstand...

[Bericht gewijzigd door High met Henk op donderdag 9 juni 2016 22:45:54 (14%)

E = MC^2, dus de magnetische compatibiliteit doet kwadratisch mee???
Thevel

Golden Member

Op 9 juni 2016 20:55:05 schreef Roland van Leusden:
Hmmm, de plaatjes voor de schakelaars zijn inmiddels binnen:

[bijlage]

Ik geef het op...

Chinees heeft ze stiekem bij EOO besteld. :)

@Roland van Leusden:
Het had "geholpen" als de tekst 180 graden gedraaid was ten opzichte van elkaar. Dan had je er nog "ON" en "NO"-on van kunnen maken. :+

Van elk bezoek aan CO leer ik weer meer...
bprosman

Golden Member

Dan heb je "OnNo" die werkt zowiezo 2 kanten op.

De jongere generatie loopt veel te vaak zijn PIC achterna.

Tsja, daar zeg je zo iets. Ik denk dat het neer gaat komen op het maken van een klein zwart labeltje met "OFF", uitknippen en op 1 kant plakken. Nog een ander alternatief : met een zwarte markeerstift 1 kant zwart kleuren.
Maar als de schakelaar voor professionele doeleinden wordt gebruikt, staat het niet echt fantastisch. Beter een zelfgemaakt labeltje, dan niets.

Maar, dit topic had niet voor niets de bewuste titel gekregen. In geval van beide schakelaars verdient het "gestumper" geen schoonheidsprijs. Ik heb het idee dat aardig wat Chinezen zich bezig houden met "drop-shipping" en in zeer weinig gevallen weten wat ze nu echt verkopen.

Van elk bezoek aan CO leer ik weer meer...

aceton, doekje, en 1kant de ON verwijderen.

ik hou van werken ..., ik kan er uren naar kijken

Ik heb het idee dat aardig wat Chinezen zich bezig houden met "drop-shipping" en in zeer weinig gevallen weten wat ze nu echt verkopen.

Klopt, contact gehad met de verkoper, om zijn eigen kosten te beperken had hij de fabriek idd laten "drop shippen" naar mij. Het is voor een van mijn eigen projecten, ik laat het hierbij.

It's the rule that you live by and die for It's the one thing you can't deny Even though you don't know what the price is. It is justified.

Over rare chinezen...

Ding gekocht. Komt ie binnen: Geen handleiding. Valt te verwachten.
Dus kijken op de verkoop pagina. Geen hint over hoe je hem in de andere mode moet krijgen.
Dus ik gemailed: Hoe krijg ik hem in de andere mode? Een handleiding die ik kan downloaden? iets?
Daarna verder gezocht en bij een "concurrent" gevonden wat je moet doen: Knopje drukken tijdens het aanzetten. Duh! Had ik zelf ook al bedacht, maar ik had niet bedacht dat ie pas 3sec na het aanzetten zou gaan kijken naar het knopje, ik had hem te vroeg losgelaten.

Maar goed: Antwoord van de chinees: "Sorry dat het niet goed werkt, ik geef je een deel van je geld terug". Dus ik: Nee joh, doet het prima, zet gewoon op je verkoop pagina er bij hoe je van mode wisselt en alles is goed.

Vandaag heb ik (een deel van) m'n geld terug....

four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/
Thevel

Golden Member

Vandaag heb ik m'n geld terug....

En dat ding mag je houden?

Dit topic is gesloten