Chinese shops .. en hun rariteiten

Dit topic is gesloten

High met Henk

Special Member

E = MC^2, dus de magnetische compatibiliteit doet kwadratisch mee???

Ja. Ik heb "ruzie" met een andere chinees. Ik bestel X, ik krijg een pakketje met ZIJN tracking code..... en een ander product Y er in. Dan leg ik het probleem uit, gaat ie moeilijk doen, belooft ie m'n geld terug, annuleer ik de "probleem oplossen" melding en dan gaat ie zeuren dat ik met de helft van product X genoegen moet nemen, geld bij moet gaan betalen of het verschil in waarde tussen X en Y kan terugkrijgen. Dan heb ik geen VERTROUWEN meer in de zaak en zou eventueel terugsturen zo'n 25 euro aan "verzekerd en geregistreerd internationaal pakket" gaan kosten. /DAT/ ga ik dan ook niet betalen. Als ze het product Y terugwillen, mij best. Kom het maar halen.

Ik kreeg 3 van 20 euro aangeboden. Dus nu heb ik "maar 17" betaald ipv de 20 die ik gedacht had te zullen betalen. En ik heb m.i. m'n best gedaan om inderdaad die 20 euro te betalen. Ik had ook "ok, voorstel is prima, doe mij maar 3 euro korting" kunnen zeggen toen ik het aanbod kreeg.

Ik heb de indruk dat sommige van die "jij bent klanteservice, want jij spreekt engels" figuren in china eigenlijk heel weinig engels kunnen(*). Kennelijk is mijn: "nee joh, je hoeft me niet terug te betalen, is ok zo" geinterpreteerd als: "ok, doe mij m'n geld maar terug".

(*) Dat geldt ook voor het nederlands van sommige studenten die al 17 jaar in NL verblijven...

four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/

groot deel van die chinezen zijn normale burgers die amper een woord engels kunnen, maar de beschrijving van een andere chinees kopieren inclusief die andere zijn fotos.
als ze dan problemen optreden, krijg je de raarste antwoorden terug (pc vertalingen).

ik koop veel op aliexpress maar daar krijg ik een foutmelding als ik chinese tekst naar die kerel stuur. ze aanvaarden geen chinees, enkel buitenlandse talen.
het probleem is ook dat vele chinezen denken dat ze engels kunnen, en geen kat verstaat dat ze eigenlijk amper engels spreken.

kan zo in belgie ook gaan werken dat ik chinees kan schrijven. de kans dat iemand me hier ontmaskerd is bijzonder klein, en met google translate kun je toch al een aantal jaren onder de radar meedraaien zo

ik hou van werken ..., ik kan er uren naar kijken

Op youtube lopen een paar vlogs van mensen die in China wonen en regelmatig in Shenzen zitten en als je daar geen Chinees kunt ben je genegerd.

Ben Belg sowat :D :: plaatjes zijn meestal klikbaar

vertaler van een moeilijke taal verdient best wel goed. echter is dat vaker bij politieverhoren of asielzoekers, tolk bij vergaderingen tussen landen. dan is het kunnen praten van een taal zonder de gsm erbij te pakken wel essentieel :P

waar rook was, werkt nu iets niet meer
Arco

Special Member

Ik dacht dat pertinax onder een keyboardprint toch wel het minimum was, maar deze calculatorfabrikant gebruikt karton... :)

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com
maartenbakker

Golden Member

Slimme Chinees die dacht: pertinax is eigenlijk ook gewoon vezelplaat, dat moet goedkoper kunnen zonder harsimpregnatie :9

Speciaal voor die soepele verende toetsenbordervaring.

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."

Nog een wonder dat je het ding open hebt gekregen, meestal is al die meuk dichtgelijmd. Maar ik zie hier maar liefst 3 schroefgaatjes ;).

[Bericht gewijzigd door henri62 op woensdag 29 juni 2016 17:50:41 (22%)

1-st law of Henri: De wet van behoud van ellende. 2-nd law of Henri: Ellende komt nooit alleen.

Tja, is al bekend maar vond het toch leuk om even te melden. Ik ben bezig met een experimentje waar ik een zonnecel voor nodig heb. Dus even bij de Action voor 1,99 euro zo'n tuinlamp gekocht en de zonnecel eruit gehaald.
Er zaten twee AAA Ni-Mh cellen in, sticker zegt 600mAh.
Deze even in mijn lader getest en ik kom op 165 mAh !
Schiet mij te binnen, zou de Chineese maker van die lamp nu ook denken dat hij echte 600mAh cellen heeft ingekocht ? Of weet hij dat ze minder zijn.

maartenbakker

Golden Member

600mAh is redelijk mainstream dus dat zou je niet verwachten als valse markering. Ik denk of cel defect, of meter defect of lampfabrikant heeft al dan niet bewust een afgekeurde partij gekregen.

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."
Arco

Special Member

Action heeft qua NiMH niet echt hoogdravende producten, gezien de 1000mAh AAA-cellen waar ik eerder over postte. Die waren nog geen 400mAh...
Kreeg daar van Action het volgende antwoord op:

Geachte heer,

Hartelijk dank voor uw reactie.

Wij betreuren het dat de batterijen niet aan uw verwachtingen voldoen.
Wij doen er alles aan om de kwaliteit van onze producten te waarborgen. Wij danken u daarom ook hartelijk voor het delen van uw ervaring omtrent de batterijen.
Action neemt uw ervaring en opmerking zeer serieus en zullen deze doorgeven aan de afdeling waar de artikelen uitvoerig getest zullen worden ter verbetering in de toekomst.
Wij vertrouwen erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groet,

.....
Afd. Klantenservice Action Service & Distributie

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com
High met Henk

Special Member

Op zich een nette brief, maare....
Wat doen ze nu met jouw batterijen die niet voldoen???

E = MC^2, dus de magnetische compatibiliteit doet kwadratisch mee???

Tja,

Gekende praktijken blijkbaar. Ik ontving toevallig vandaag net een mail van iemand die een zgn "powerbank" gekocht had met een capaciteit van 55.000mAh en dit voor de luttele prijs van 8 euro.

Volgens hem zou de werklijke capaciteit liggen tussen de 1500 en 2000mAh al moet ik er direct bijvermelden dat ik er total geen zicht op heb hoe hij deze meting uitgevoerd heeft daar hij over geen enkel meettoestel beschikt.

Danny G.

Arco

Special Member

Wat doen ze nu met jouw batterijen die niet voldoen???

Die gaan bij het chemisch afval. (ik heb geen zin in touwtrekken over een paar Euro... :) )

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com

Op 8 juli 2016 18:25:44 schreef danny g:
... capaciteit van 55.000mAh ....
Volgens hem zou de werklijke capaciteit liggen tussen de 1500 en 2000mAh

De mijne met vergelijkbare claim(*) was een kleine 5000mAh.

(*)50Ah.

four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/

Rare chinezen.... Alles moet goedkoop toch?

Product change notification: Inplaats van "philipines" wordt voortaan ook in "shenzen" geproduceerd. Bovendien worden de bond draadjes voortaan niet van aluminium maar van zilver gemaakt (*)....

Wel geleerd: Bond draadjes zijn zo'n 0.8 mil, 20 micrometer.

(*) Ja dat lees je goed.
@RVL: STM32F030F4.

four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/

Bond draadjes van aluminium??! Wat voor chip heb je het over?
edit: eerst googlen dan pas antwoorden, schijnt redelijk normaal te zijn volgens wikipedia.
https://en.wikipedia.org/wiki/Wire_bonding

[Bericht gewijzigd door DutchEngineer op vrijdag 15 juli 2016 21:15:27 (53%)

Chinees Sinus generator kitje met ICL8038, opgebouwd volgens de instructies.

Na de opbouw geen signaal, met het datasheet erbij de print nagelopen, toen werd het duidelijk dat iemand tijdens het printontwerp had zitten slapen...

Met het ic aan de onderzijde werkt alles normaal.

<Edit> Via de verkoper contact gehad met de maker van deze kits, gaat idd om een foute batch. Op mijn print staat nummer: 127818CP22-16 HSFSQ-01. Kortom de print even controleren voordat je gaat solderen.

Voorbeeld van print met correcte layout:

It's the rule that you live by and die for It's the one thing you can't deny Even though you don't know what the price is. It is justified.

ah, de 8038.
Goed dat ik dit nu lees, ik heb ze namelijk nog in bestelling staan :)

RTFM, dan pas vragen...
Lambiek

Special Member

Op 3 augustus 2016 18:00:15 schreef Roland van Leusden:
Chinees Sinus generator kitje met ICL8038, opgebouwd volgens de instructies....... Met het ic aan de onderzijde werkt alles normaal.

Dat is een kleinigheid, nu werkt het toch goed. :)

Als je haar maar goed zit, GROETEN LAMBIEK.

Houdt er rekening mee dat de sinus nu wel geinverteerd is.

Shiptronic

Overleden

Wie de vraag stelt, zal met het antwoord moeten leren leven.

Voor het mooie kun je de rest van de componenten ook omdraaien! Solderen zal iets meer vakmanschap vereisen! ;)

Op 8 juli 2016 16:08:31 schreef Rolo:
. .
Er zaten twee AAA Ni-Mh cellen in, sticker zegt 600mAh.
Deze even in mijn lader getest en ik kom op 165 mAh !
. .

aha, da's handig zo'n lader met die mogelijkheid, kun je me/ons vertellen welke lader dat is ajb
bvd

bjokal

Golden Member

Als ik het display zo zie, is dat een conrad charge manager 2010, of een gelijksoortig model.

Er zijn echter meer "luxe" laders die cellen kunnen testen.
Zelf heb ik de maha powerex MH-C9000. Die werkt ook erg prettig.

"Of all the things I've lost I miss my mind the most"

Dit topic is gesloten