Chinese shops .. en hun rariteiten

Dit topic is gesloten

Farnell kan er ook wat van.

50 meter 20 aderige kabel besteld.
Eerste levering: 3 meter uit magazijn Belgie
30 meter uit magazijn Engeland
Nelevering 17 meter
Dus 3 stukken kabel terwijl ik 1 lengte van ca. 50 meter nodig had.

Gebeurt ook regelmatig met SMD componenten.
Als ik 100 weerstanden of condensatoren bestel krijg ik soms een gedeelte uit Belgie en de rest uit Engeland, bijvoorbeeld als strookje van 3 stuks.
Zouden ze dan nergens 100 stuks op voorraad hebben?

Ik heb RS leeggekocht van de FT245RL chipjes. Ik heb gekozen voor het "quantumvoordeel" 50+.... Dus ik krijg er 6 uit Belgie(*), 36 uit Engeland(*) en 8 nageleverd in januari.....

(*) Farnell heeft Belgie en Engeland. Of RS ook precies die twee landen heeft, weet ik niet. Vind ik niet belangrijk, dus ik ga ook niet zoeken....

@hoeben: Ja, komt goed. De 42 FT245RL-tube zaten individueel verpakt in antistatische zakjes. Zucht. Ik vraag me af hoeveel pootjes ik kapot gemaakt heb bij het er uit halen.

[Bericht gewijzigd door rew op dinsdag 9 oktober 2018 13:06:13 (21%)

four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/

Op 8 oktober 2018 10:03:23 schreef rew:
Ik heb RS leeggekocht van de FT245RL chipjes. Ik heb gekozen voor het "quantumvoordeel" 50+.... Dus ik krijg er 6 uit Belgie(*), 36 uit Engeland(*) en 8 nageleverd in januari.....

(*) Farnell heeft Belgie en Engeland. Of RS ook precies die twee landen heeft, weet ik niet. Vind ik niet belangrijk, dus ik ga ook niet zoeken....

|Mouser heeft er 15.019, Digikey 8.002, dus je kunt nog even vooruit...

Op 18 september 2018 13:14:06 schreef rew:
Maar goed.... Uiteindelijk offerte: "Customized leds: $ 40 voor 200 stuks". Ik kan gewoon een batch van m'n /eigen/ leds krijgen voor $40!!! (De leds zelf kosten ongeveer $2, dus $38 instel opstart en processing kosten!).

De led-customizing fabriek heeft de offerte-vraag verkeerd begrepen en gewoon de leds gemaakt en opgestuurd terwijl er niet betaald is. Ze staan nu op het punt om de customized leds er op te zetten, "gratis leds"...

Ik denk dat ik ga zeggen: "Als je ze gebruikt moet je er ook voor betalen."

Het enige wat me maar niet lukt om uit te vinden is hoe om de leds zitten. anode-cathode kan verkeerdom zitten. Dat is het enige waaarvoor je de leds goed moet monteren ipv dat ik ze achteraf nog kan jumperen.

[Bericht gewijzigd door rew op woensdag 10 oktober 2018 12:15:58 (15%)

four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/

U heeft aangegeven dat u geen HTML-bericht kunt of wilt ontvangen. Klik daarom op onderstaande link om ons e-mail bericht te bekijken:
<>
Met vriendelijke groet,

Gemeente Delft

En dat "<>" is niet omdat CO of ik de link heeft weg-geedit. Zo krijg ik hem...

four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/

Ik ben best van een beetje off-topic geleuter, maar wat heeft de gemeente Delft met elektronica of rare Chinezen van doen?

If you want to succeed, double your failure rate.
maartenbakker

Golden Member

Kan zijn dat het een rare Chinees was die de domme ontwerpfout of blunder maakte :P

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."

Sorry. Ik schaar "farnell" als die suffe fouten in de site heeft voor het gemak ook maar onder de "rare chinezen" zodat we niet nog een topic voor "rare engelsen" hoeven te openen. Maar dat heeft nog een link naar de electronica. Dit met de gemeente zat wat mij betreft in dezelfde categorie, maar: mijn excuses, het dwaalt wat te ver af..... Ik zal het niet meer doen.

four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/
maartenbakker

Golden Member

Er is toch al een topic voor domme Engelsen en Nederlanders? Iets met blunders en ontwerpfouten.

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."

We kunnen altijd nog een koffie-corner topicje aanmaken :D

If you want to succeed, double your failure rate.

heb nu ook weer iets voor met een chinees.
ik heb zo een 18650 ledlamp en mijn collega wil er ook eentje. ik ben best tevreden van die lamp (vooral die rode ring is handig op de fiets dat autos uit zijstraten deze ook zien)
https://ae01.alicdn.com/kf/HTB1Bvh.NpXXXXbMaXXXq6xXFXXXw/Fiets-Licht-Sky-Wolf-Eye-3000-Lumen-3-Modi-Q5-LED-18650-Zaklamp-Fakkel-Lamp-Outdoor.jpg_640x640.jpg

dus ik dacht, ik bestel er direct 2. ik zoek de goedkoopste en vind er ene aan 1,77€/stuk met gratis verzending (de volgende is 1,91€/stuk en vanaf 2 moet je verzending betalen)
dus ik bestel die.

krijg ik 3dagen later zo een mailtje
"Jack Brown: Dear,I am sorry I just get the product from the supplier.
But the product is in a bad condition.So Ican not send it to you.
Can you cancel the order with“other reasons"
If I got the high quality product later, I would contact you.
Is that OK?Waiting for your reply "

echter als ik op zijn artikelen gaan kijken, verkoopt hij diezelfde lampen nog steeds alleen vraagt hij nu 2,40€/stuk.
hij wil ze gewoon niet leveren aan 1,77€ en vraagt nu dat 'ik' de bestelling annuleer.

ik hou van werken ..., ik kan er uren naar kijken

[beetje offtopic]Dat heb ik ook meegemaakt met een erg grote IT leverancier in Nederland. Dus niet voorbehouden aan Chinezen.
- "Niet leverbaar, wil je alternatief dat dubbel zo duur is?"
- "Nee, ik wil bestelling of geld terug"
Niet gekregen en zelfs rechtsbijstand in moeten schakelen voordat ik ooit mijn geld (>400euro) terug kreeg...[/beetje offtopic]

[helemaal offtopic]paar weken later op Amazon soortgelijk verhaal, berichtje dat het niet geleverd kon worden van leverancier en twee dagen later mijn geld terug. Zo kan het dus ook.[/helemaal offtopic]

[Bericht gewijzigd door r-p op donderdag 18 oktober 2018 16:41:21 (11%)

Hubie

Special Member

Ik heb nog nooit wat besteld in China,ik ben er een beetje huiverig voor.
Maar ze komen deze kant op als ik dit mag geloven:
https://fashionunited.nl/nieuws/business/komt-er-toch-een-distributiec…

Ik weet niet of je weet wat alibaba is, maar voor zover ik weet is dat een site waar fabrieken hun waar kunnen aanbieden en jij de fabrieken kan benaderen om hun spullen te kopen. Wat die met een "distributiecentrum" moeten weet ik niet.

four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/

Zoals ik denk dat het is:
Alibaba is B2B (business to business, dus bedrijf naar bedrijf, dus vaak grote aantallen), Aliexpres is hetzelfde maar van bedrijf naar particulier. Dus site waar je vanalles vanuit China kunt bestellen.

Ik bestel alleen dingen van onder de 22 euro omdat er dan geen BTW/inklaringskosten/etc worden gerekend.
Met een distributiecentrum in NL kunnen ze die inklaringskosten e.d. omzeilen/laag-houden/etc. (naar verluidt rekenen TNT of DHL wel eens >20 euro op een zending van 50 euro om het pakketje voor je in te klaren). Wel neem ik aan dat ze dan zelf BTW moeten gaan heffen.

Nu kun je al vaak aangeven waarvandaan je het vanuit verstuurd wilt hebben (China, VS, Rusland, etc.) maar kun je met een NL adres alleen China kiezen.

Maar er wordt gesproken over snel leveren, dus hoe dat gaat met voorraad terwijl ze m.i. honderden (duizenden?) leveranciers hebben is me inderdaad ook niet duidelijk.

[Bericht gewijzigd door r-p op donderdag 18 oktober 2018 19:49:02 (10%)

14 dagen geleden OBD2 uitleesmateriaal besteld bij Ali. Je kon kiezen voor aankoop uit Duitsland, Engeland, China, vs en Canada. Uiteindelijk besteld in Duitsland, temeer voor een europese netstekker en ook om de douanekosten te vermijden. Na 6 dagen geleverd uit Engeland wat dan nog zeer vlug is in vergelijking met China. Enig nadeel de netvoedingsstekker is een engelse uitvoering. Het pakket was netjes op de vensterbank gezet door DHL en blijven staan voor een heel weekend gezien ik weg was. Pakketje is gelukkig blijven staan.

Henry S.

Moderator

Op 18 oktober 2018 11:02:23 schreef fcapri:
krijg ik 3dagen later zo een mailtje
"Jack Brown: Dear,I am sorry I just get the product from the supplier.
But the product is in a bad condition.So Ican not send it to you.
Can you cancel the order with“other reasons"
If I got the high quality product later, I would contact you.
Is that OK?Waiting for your reply "

echter als ik op zijn artikelen gaan kijken, verkoopt hij diezelfde lampen nog steeds alleen vraagt hij nu 2,40€/stuk.
hij wil ze gewoon niet leveren aan 1,77€ en vraagt nu dat 'ik' de bestelling annuleer.

Komt heel vaak voor, verkopers die zelf geen voorraad hebben (was dat niet een vereiste bij eBaY?), en als blijkt dat zij meer moeten betalen mag jij er voor bloeden. Dreig eens met een hele slechte beoordeling ;).

73's de PA2HS - ik ben een radiohead, De 2019 CO labvoeding.

bij dergelijke aankopen, pak ik altijd de goedkoopste. pech voor hen dat ze het aan die prijs niet kunnen leveren dan.
ze proberen altijd de laagste prijs te halen om zo helemaal bovenaan te staan, maar soms is dat wel in hun nadeel.

ik hou van werken ..., ik kan er uren naar kijken

Mijn ervaring is dat wanneer je de goedkoopste kiest, je dat ook krijgt voor je geld. Er zit nogal verschil in verzendtijd met de verschillende opties en de verpakking kunnen ze zelf kiezen. Dus bij de goedkoopste zou het mij niet verbazen als je die zaklamp in een plastic zakje krijgt thuis gestuurd en bij één die een paar cent duurder is krijg je hem netjes in een doosje en heb je hem met 10 dagen in huis ipv 2 maanden.

Every machine is a smoke machine if you operate it wrong enough
High met Henk

Special Member

Toch begint ook ome ali het wel te snappen.

Ik had silicone slangen nodig en normaal zoek ik op gratis verzending. Dat lukte nu slecht en omdat ik verschillende diameters, verloopjes en bochtjes nodig had..

Dus gezocht naar 1 leverancier die alles had. Maar normaal betaal je dan over elk artikel de volle mep verzending.. Ik was ca 50€ kwijt waarvan ongeveer 20€ verzend. Maar alles los was 40€ verzend.

Ter vergelijk. Hier kost het spul dik over de 100€..
En aangezien ik niet wist of alles goed zou zijn heb ik e.e.a. Extra besteld.. Als de kwaliteit k*t is kan ik dan de stukken die ik nodig heb hier halen..

E = MC^2, dus de magnetische compatibiliteit doet kwadratisch mee???

Mijn recente ervaring (aanvaring) met JLCPCB :
3 frameless STM-stencils laten maken van 380 x 280 mm. Alle 3 ontwerpen hebben een formaat van 290 x 190 mm. Dat zou ruim moeten passen. Vandaag kreeg ik een mailtje :

The dimension you chose is too small to make vaild area 380mm*380mm stencil , it need 550mm*650mm stencil to cut to valid area 380mm*380mm .

And it will cause $26 extra cost for each stencil order , could you accept it ?

Daar hoef ik niet lang over na te denken : Cancel order and refund payment. En ik kom er ook nooit weer.

Van elk bezoek aan CO leer ik weer meer...

Ik denk dat jij de stencil-info "raar" of "verkeerd" hebt aangeleverd zodat zij wat anders zagen dan wat jij bedoeld had.

four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/

Zonnepaneel accu lader. Sticker schots en scheef geplakt en de print en/of componenten zitten ook scheef.

Daarom even de koelprofiel (=achterwand) weggehaald om de kijken of er nog iets aan te doen viel:

De fets zitten domweg door de druk van de print op het aluminium van de koelplaat gedrukt. Maar dan moet je er geen draden tussen klemmen... Aangezien de draden echt wel een stukje platgedrukt zijn, lijkt het systeem in ieder geval in theorie wel te kunnen werken.

En zomaar een detail (en nee, is niet uitschieten van een meetpen of schroevendraaier door mij):

Daarnaast is dit een vervanging van een 8A BP lader waar ik met gemak 10mm^2 kabel in kon monteren.

Deze 30A (!) solar lader heeft zo'n kleine aansluitklemmen dat ik de 6mm^2 kabels er niet in kan krijgen. Ik betwijfel of ik 4mm^2 erin kan krijgen...

En dan heb ik nog een dure genomen in de hoop dat deze beter zou zijn (22euro, voor de helft heb je ook MPPT laders bij ome Ali).

Bij een gewone Nederlandse winkel-aankoop zou deze linea recta retour gaan, probleem is natuurlijk terugsturen bij Chinese producten...

Ik had bij JLCPCB een stapeltje printjes besteld. 8 ontwerpen alleen through-hole, 1 met SMD stuff. Voor die laatste dus een stencil besteld. Vorige keer had ik kennelijk de default "one stencil from top and bottom" aan laten staan en daar een opmerking over gekregen.

Dus dit keer: "top only" aangevinkt. Murphy: Dit is natuurlijk m'n eerste ontwerp waarbij ik alles aan de BOTTOM kant ontworpen heb. Dus nu: "top is leeg, wel stuff op Bottom, zullen we die maken?".

Ik teruggemailed: Oops sorry, mijn fout, bedankt voor het meedenken, maak inderdaad de bottom.

Blijkt dat dit door hun spamfilter gevangen wordt. Een week later: "we hebben nog geen antwoord op deze vraag". Dus ik gemailed dat ik dat al doorgegeven had. Dit keer weigert hun spamfilter de mail: Ik WEET dat ik actie moet ondernemen.

Anyway. Dan maar nieuw stencil-ontwerp ingediend, dit keer wel goed, en in de comments: "Cancel dat andere stencil". Bedoeling was dat ik "ship with other order" ging aanvinken, maar dat kon niet meer. Nouja. Danmaar gewoon apart shippen.

Vandaag: "je pakketjes zijn binnen!". Dus ik ophalen.... Een stapel printjes en... een stencil.... van iemand anders. Ik herken het in ieder geval niet. (Als je me kan vertellen hoeveel SOIC8 chips er op zitten, dan is ie van jou en dan mag je me mailen/bellen/whatever om te regelen dat ie jou kant op komt.).

four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/

Dit topic is gesloten