Chinese shops .. en hun rariteiten

Dit topic is gesloten

Op 21 september 2018 09:13:36 schreef Jochem:
Maar in de schakelende voeding controleren of er een NP0 op zit en geen Y5V... begin er maar aan.

Ik heb de low-ESR elcos die ik gespecd had gecontroleerd. 20mOhm... Niet gek. Daarna de merk-elcos gecontroleerd: 30mOhm.

four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/

Ik heb vandaag drie mailtjes van Farnell:

Uw order is vertraagd
Helaas heeft UPS gisteren een storing ondervonden. Hierdoor is uw order24 uur vertraagd en zal deze in plaats van vandaag, morgen worden geleverd.

Tweede:

Uw order is vertraagd
Helaas heeft UPS gisteren een storing ondervonden. Hierdoor is uw order 24 uur vertraagd en zal deze in plaats van vandaag, maandag worden geleverd.

derde:

[14]Hebt u de bestelling morgen nodig? Bestel vóór 19.00 uur

(van de drie bestellingen die ik gisteren heb geplaatst, lijkt het er op dat er 1 nog op schema ligt om niet-als-normaal rond 10:00 geleverd te worden, maar wel vandaag. 1 (besteld 13:00 gisteren) hebben ze pas vanochtend klaar gemaakt, dat gaat maandag worden. En dus de derde daar gaan die eerste twee mailtjes over.

four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/

ik heb ze ook gehad, toch kwamen de bestellingen hier vandaag keurig binnen.

RTFM, dan pas vragen...

Ik heb 2 van de drie bestellingen binnen. Wel veel later op de dag dan normaal.

four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/
brains

Special Member

Ik kwam heel toevallig dit etiketje tegen in Blankenberge in een kledingwinkeltje aan de zeedijk.
Mooi staaltje Chinees Engels ?

big_fat_mama

Zie Paulinha_B

Al een paar keer meegemaakt: bestellingen via ome Ali die al te keurig waren verpakt, anti-electrostatische envelop met nog eens een stevige buitenenvelop van karton en broebelplactic, enkel voor wat connectors die sowieso geen last hebben van electrostatiek. Ze doen hun best, nuja, sommigen toch zeker, daar in het oosten, en dat verdient toch respect.

hoe beter de vraag geschreven, zoveel te meer kans op goed antwoord

Een paar pagina's terug schreef ik over "eerlijke Chinezen" met betrekking tot Li-Ion batterijen. Ik heb het toch maar eens geprobeerd en een set 16340 2300mAh besteld. Het zouden 400 mAh zijn waarbij de richtprijs van 600 mAh gehanteerd zou zijn. Na wat wikken en wegen, besloot ik dat een capaciteit van 400 mAh ook nog acceptabel zou vinden.

Hieronder de metingen (aanklikbaar) :

(Laden, eerste keer)
https://www.uploadarchief.net/files/download/charge_li-ion_s.jpg

(Ontladen op 2A)
https://www.uploadarchief.net/files/download/discharge_2a_li-ion_s.jpg

Had die Chinees toch nog weer gejokt :)
Inmiddels heb ik zijn "dropshipper" op het matje geroepen. Ik zie wel hoe het afloopt. Wat ik wel jammer vond, is dat ze bewijs ging opeisen (alsof claims hoger dan 900 mAh haalbaar zijn). Nou ja, kan ze krijgen.
In de tussentijd kon ik het niet laten om eentje open te peuteren. Verbazingwekkend wat er allemaal niet in zit. Het is gewoon een los rolletje met papier en zwart materiaal met een merkwaardig luchtje. Verder een gepuntlaste soldeerstrip aan de dop en eentje aan de behuizing. Een (ont)laadbeveiliging ontbreekt.
Ik kan er wel smakelijk om lachen.

Van elk bezoek aan CO leer ik weer meer...

en al eens geprobeerd met wat lagere stromen?
want 1,6A laden/ontladen voor een cel die 168mAh blijkt te hebben is 10C.
ik vermoed dat je die 400mA misschien wel kan halen bij lage stromen en zit er een cel in die totaal ongeschikt is voor zijn gebruik

[Bericht gewijzigd door fcapri op zaterdag 6 oktober 2018 08:03:29 (36%)

ik hou van werken ..., ik kan er uren naar kijken
Thevel

Golden Member

Op 6 oktober 2018 06:12:14 schreef oxurane:
In de tussentijd kon ik het niet laten om eentje open te peuteren. Verbazingwekkend wat er allemaal niet in zit. Het is gewoon een los rolletje met papier en zwart materiaal met een merkwaardig luchtje. Verder een gepuntlaste soldeerstrip aan de dop en eentje aan de behuizing. Een (ont)laadbeveiliging ontbreekt.
Ik kan er wel smakelijk om lachen.

Foto?

@Fcapri:
Volgens mij komt er dan max. 10% bij met ontladen.

@Thevel:
Deze vraag verwachtte ik al.

De buitenkant
https://www.uploadarchief.net/files/download/li-ion_bat_01s.jpg

Open pellen
https://www.uploadarchief.net/files/download/li-ion_bat_02s.jpg

Het interieur
https://www.uploadarchief.net/files/download/li-ion_bat_03s.jpg

Alle foto's zijn aanklikbaar.

Als ze nou even wat meer en strakker erin hadden gerold, dan was die 600 mAh volgens mij ook nog wel te halen. En wat die "vents" betreft, volgens mij zitten die er voor de show.

Zodra de betaling is teruggeboekt overweeg ik om bij een andere dropshipper een aantal meer te bestellen. Ik kan ze vragen om te stoppen met de verkoop, maar ze zijn bijzonder hardleers. Het moet ze eerst serieus geld kosten.

[Bericht gewijzigd door oxurane op zaterdag 6 oktober 2018 16:36:33 (12%)

Van elk bezoek aan CO leer ik weer meer...

Probeer de liitokala's eens, die halen de opgegeven capaciteit of komen er erg dicht bij (+/- 5 %) voor een aantrekkelijke prijs.

@aR-Gee:
Ik dacht eerst : "Is dat een nieuwe soort accu ?"
Een zoektocht op eBay leerde me al snel dat het om een merknaam gaat. De prijzen (18350) bungelen tussen 3.33 en 3.75 Dollar / St.
Is interessant.

[EDIT]
Net een reply ontvangen. Bekijk voor jezelf hoe geloofwaardig het is.

dear friend, sorry to make you wait for my reply. now all is clear. my colleague had contacted factory and asked what happened. then after they checked and tested some battery ,then found some battery have same issue in their warehouse,so they opened some and test the cell of the battery,the problem is the cell,part cell were affected,then not full capacity,but they can work. now they are testing all battery one by one.

Eerst was ze zelf onderdeel van het bedrijf dat de batterijen maakt, deze keer is het al ietsje anders. En verder : zie je het al voor je : de hele fabrieksvoorraad, stuk voor stuk testen ?
Ik kan er nog steeds om lachen hoe ze zich er onderuit probeert te worstelen... Het prettige is dat ze nu zelf ook verklaard dat er "iets" fout is. Dat vergroot de kans op een terugbetaling.

Van elk bezoek aan CO leer ik weer meer...

Ik heb Liitokala's van Ali, uit de official store. De 18650 variant voor in heftige zaklampen... Doen prima wat ze beloven, al heb ik geen officiele metingen gedaan. Slechts gebruiken en vergelijken met de origneel leverbare accu's voor m'n lampen (Nitecore/Olight).

Tevens een Sofirn 26650 zonder enig vergelijk gekocht voor in een Sofirn lamp. Deze doet het al weken zonder laden, in ieder geval gaat hij veel langer mee dan de 3xAAA nihm batterijen die ik had. Voor 25 euro een prima lamp.

[Bericht gewijzigd door maus0611 op zondag 7 oktober 2018 01:57:58 (30%)

ik heb ook datzelfde merk eens 'geprobeerd' uit china.
deze cellen
https://www.aliexpress.com/item/2PCS-lot-Liitokala-Protected-New-ICR18…

en idd ferm verrast. ik test al mijn 18650 op dezelfde manier en met deze 2600mAh heb ik er rond de 2850 uit gehaald

rest nu nog de vraag hoelang het gaat duren voor een fakert deze liitokala plastic omhulsel gaat namaken om rond zijn accu's te steken.
ik heb zo al eens merkloze roze accu gehad uit china (kleur gelijkaardig als die liitokala) en die gaf 266mAh. die gebruik ik nu als referentie om mijn verschillende accu testers onderling te vergelijken.
https://www.circuitsonline.net/forum/file/19626/forum-post

ik versta nog steeds niet waarom ze zoveel moeite doen om slechte accu's te produceren. mensen gaan ze toch direct weggooien en gaan ontevreden zijn. enorme impact op de natuur ook.
maak dan direct iets beter.
zoals de foto van TS hierboven over het binnenwerk van de cel. hadden ze dat rolletje iets langer gemaakt en erin gestopt, ze had wel haar 400mAh kunnen halen.
ik heb al geleerd, hoe meer ze overdrijven, hoe erger ze bedriegen.
als een chinees een 2500mAh accu adverteerd, zal je een 1500mAh krijgen.
maar als ze 8000mAh adverteren, ga je slechts 800mAh krijgen

ik hou van werken ..., ik kan er uren naar kijken

Veel namaak betreft ook de merknaambatterijen. De in het westen niet bekende merken lijken het beter te doen....Tenzij er zoals boven vermeld vreemde specificaties worden aangeboden.
@oxurane : de liito's worden nog iets goedkoper aangeboden bij ali....

Hi,

Ik begrijp niet zo goed waarom je in China dit soort accu's gaat kopen...
Bij NKOn hier in Nederland kan je goede producten kopen voor een nette prijs.

Groet,
Blackdog

You have your way. I have my way. As for the right way, the correct way, and the only way, it does not exist.
mel

Golden Member

Duracell in Aarschot kan er ook wat van..
ik was daar aan het werk, mn batterij van mn meter was leeg..
Ik vragen of ze een nieuw batterijtje hadden..
"We hebben geen batterijen :" |:(

u=ir betekent niet :U bent ingenieur..

@blackdog : 4 18650's a 3200mAh incl. verzenden voor minder dan 10 euro in je brievenbus... Daar kan zelfs een prima bedrijf als NKON (ja, heb daar ook wel eens wat besteld) niet tegen concurreren als je geen haast hebt.

Hi aR-Gee,

En dan maar afwachten of ze goed zijn en goed blijven, er wordt echt te veel gerotzooid daar mee.
Ik betaal liever wat meer met veel grotere zekerheid dat het goed is en ik bij een Nederlands bedrijf kan reclameren als dit nodig zou zijn.
En ja, je kan ook mazzel hebben, maar bij mij is tijd en ergenis ook iets wat ik afneem in mijn afwegingen :-)

Groet,
Blackdog

You have your way. I have my way. As for the right way, the correct way, and the only way, it does not exist.
Arco

Special Member

Ik heb nu al 3x een Sunon fan besteld bij een leverancier, en 3x de verkeerde... :(
Ik bestel een HA30101V3-000U-G99 (3 draads, tacho), en krijg steeds de -A99 (2 draads)
Verklaring van de Chinees: "de 3 draads zal wel niet op voorraad zijn"... (en dan stuur je dus maar wat anders op waar je niks aan hebt... :) )

(het iedere keer geduldig uitleggen dat 2 en 3 draads iets heel anders is heeft ook totaal geen invloed op de leveringen...)

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com

Dan had je toch beter naar Einstein moeten luisteren, die stelde:
“Waanzin is steeds opnieuw hetzelfde doen, en dan verschillende uitkomsten verwachten” :-)

Op 7 oktober 2018 12:47:29 schreef blackdog:
Hi,

Ik begrijp niet zo goed waarom je in China dit soort accu's gaat kopen...
Bij NKOn hier in Nederland kan je goede producten kopen voor een nette prijs.

Groet,
Blackdog

gewoon als test. collega wou een aantal ledlampen kopen voor op de fiets en vroeg ook 18650's. ik zei dat ik er een heleboel heb van oude laptops, getest en al.
hij wou er ook bestellen in china. ik heb er dan besteld en ze eerst eens getest nu (kan ze dan na een jaar nog eens testen). maar tot nu toe, was het aardig goed

ik hou van werken ..., ik kan er uren naar kijken
Arco

Special Member

Zo'n Chinese levering zegt niets. Kan nu goed zijn en de volgende levering kan brak zijn, dus wat schiet je er mee op?

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com

@Arco:
Misschien een oplossing voor je 2 draads-fan : een magneetje op 1 propeller / blad plakken en een hall-sensor erbij in de buurt plaatsen ? (voeding hall-sensor aftappen van 2 draden)

Van elk bezoek aan CO leer ik weer meer...

Op 7 oktober 2018 22:31:16 schreef Arco:
Zo'n Chinese levering zegt niets. Kan nu goed zijn en de volgende levering kan brak zijn, dus wat schiet je er mee op?

right! En na 1 of twee keer stuur je een berichtje: nu wel de goede aub.

four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/

Dit topic is gesloten