Ook een goeie: als je pakje bij Ali er érg lang over doet. Niet én verlenging van kopersbescherming én dispuut tegelijk doen. Kies 1 van de 2. Anders krijg je miscommunicaties.
Dat deed ik dus wel tegelijk. Pakketje wat met "als je het binnen 60 dagen niet hebt, krijg je je geld terug" garantie verstuurd zou zijn. In November. Ruim 60 dagen geleden.
Toen kopersbescherming afliep heb ik gevraagd dat met 14 dagen te verlengen. Want na die datum dispute openen kan geloof ik niet. Werd zonder problemen verlengd.
Vervolgens dispute geopend omdat het nou toch wel erg lang ging duren en ik begon te denken dat het kwijt was.
Reactie van de verkoper in de trant van "Dear friend, please understand logistics is out of our influence, international package takes time, please wait paitently, we sincerely hope you can close the displute" etc. No return, no refund.
Vervolgens, als je dat niet accepteerd, komt Ali zelf kijken. Reden van dispute was dat buyer protection afliep terwijl pakje nog onderweg was. Maar Ali ziet vervolgens de verlengde buyer protectie, en keurt de reden af als "invalid".
Vervolgens bied de verkoper me een refund via paypal aan (dus buiten ali om), en of ik dan 5-star feedback wil geven over een product wat ik niet eens ontvangen had...
Nouja, vervolgens gered door de postbode, pakje is alsnog aangekomen. Ik ben zo aardig geweest dat aan de Chinees te laten weten, maar krijg vervolgens weer de standaard "Please wait paitently" reactie.
Communicatie via een vertaalmachine blijft hopeloos... Maar ik ga er geen tijd meer in steken, ik heb mijn spullen.
EDIT, paar dagen later, dispute tijd inmiddels verlopen: En krijg nou mail van Ali dat ik ook een refund krijg, omdat het meer dan 60 dagen is en de dispute-tijd verlopen is zonder oplossing. We gaan het zien...
EDIT: En daadwerkelijk gekregen ook. Nouja zeg!