Chinese shops .. en hun rariteiten

Dit topic is gesloten

Henry S.

Moderator

Op 17 januari 2019 21:01:47 schreef Arco:
Banggood is een verzameling bedrijven, dus een zending kan overal ter wereld vandaan komen...

Dit pakketje had een onbekend label voor Cn-Bah. en een DHL sticker voor Bahrain - NL. Dus toch vanuit China verstuurd naar Bahrain.

73's de PA2HS - ik ben een radiohead, De 2019 CO labvoeding.

Ik denk dat er tientallen zo niet honderden bedrijven op de "open markt" in hongkong "wereldwijde post" service aanbieden.

Dat kan "swisspost" zijn die op hun terug-naar-zwitserland vluchten wat pakketjes meesleuren en dan hier binnen EU op de post doet.

Dat zou ook een prive bedrijf kunnen zijn die in hongkong voet-aan-de-grond heeft, maar ook bijvoorbeeld ergens in Europa. Dan gaat de boel in 1 grote kist het grote stuk en daarna als losse pakketjes met postnl of een andere locale postboer.

Waar ik zojuist achter kwam: JLCPCB heeft bij DHL "continuous weight pricing". Dus geen 2-2.5kg: xxx 2.5-3kg: xxx+ enz, maar gewoon per gemeten gram. Ik heb zojuist voor 50 gram bijbesteld, en dat kost me 81 cent extra. 1.6 cent per gram dus.

four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/

Weer een verandering van een order waardoor ik de DHL-prijs bij JLC beter(nauwkeuriger) kan bepalen 1.61 cent per gram. :-)

Zojuist een review op Aliexpress. "You've posted an illegal character. Chinese characters are not allowed". Ik chinees? Ha! Het ging om de "vertical bar": | .

four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/

Voor het bouwen van een DSP 3D printer, heb ik een hele rits UV LEDs nodig. De zoektocht begon en eindigde op eBay. Op 11 januari had ik een verkoper op eBay een berichtje gestuurd met het verzoek om iets op te helderen. Het opgegeven vermogen liep niet "geheel in de pas" met de aangegeven stroom en spanning.

Omdat een antwoord uitbleef, heb ik op 14 januari toch maar de gok genomen. Op 15 januari kreeg ik een antwoord : "Nou, ze zijn eigenlijk maar 0.2 Watt."
Ik antwoordde daarom meteen terug om de koop dan te annuleren (ze waren nog niet gemarkeerd als verzonden). Vervolgens kreeg ik daarop een reactie met : "Maar ze kunnen ook wel op 0.5W werken".

Ik voelde de bui al hangen, zeker omdat ik tussentijds ook een opdracht voor het maken van printplaten de deur uit had gedaan.

Welnu, gisteren kwamen de LEDjes binnen. Ze werken op 55 mA (bij 3.2V). Uiteindelijk toch de proef op de som genomen en eens gekeken wat er gebeurd bij 0.5W. De spanning werd uiteindelijk opgeschroefd naar 4.1V om er 120 mA doorheen te kunnen persen. Leek me wel extreem hoog, als ze gespecificeerd zijn voor 3.2 .. 3.4V.

Maar, zouden ze ook warm worden ? De eerste indruk : Nee.
Dus dat was een pluspuntje. Dan maar eens laten branden over een periode van 10 minuten. Ook toen werden ze niet veel warmer. Vervolgens vergeleek ik de lichtopbrengst met een nog ongeteste. En toen viel het meteen op : na 10 minuten met 0.5W geven ze zichtbaar minder licht.
Kortom, ja, ze kunnen werken op 0.5W, maar niet erg lang.....

Rare, Chinese shop !!

Van elk bezoek aan CO leer ik weer meer...

Op 25 januari 2019 15:50:22 schreef oxurane:
hele rits UV LEDs

[...]

na 10 minuten met 0.5W geven ze zichtbaar minder licht.

Ik mag toch hopen dat ook chinese UV leds geen zichtbaar licht geven :-P

Oh ja, in de specs stond (heb net even weer gekeken) :

Color : UV
Model : 5630
Wavelength (nm) : 395-400
Forward Voltage (V) : 3.0-3.2
Froward Current (Ma) : 20
Luminous Intensity (mcd) 110 - 150
View Angle (degrees) : 120-125

Dan vraag je je toch terecht af, hoe hij toch aan die 0.5W komt. Of bedoelde hij met (Ma), alleen op maandag ? Ik zal ze maandag nog een keertje testen :)

En blurp : de opgegeven golflengte is prima zichtbaar (lijkt verrekte veel op blauw). Of bedoel je dat ik beter had kunnen schrijven : "ze geven merkbaar minder licht" ?

Van elk bezoek aan CO leer ik weer meer...
Anoniem

Op 25 januari 2019 15:50:22 schreef oxurane:

heb ik op 14 januari toch maar de gok genomen.
.....
Welnu, gisteren kwamen de LEDjes binnen.

Nou ja gaat toch nog snel dan. Heb je mazzel :)

Van de 300 bestelde pakketjes in afgelopen jaren, heb ik die altijd op tijd binnen gehad. 1x niet ontvangen.
Sinds bestellingen in november al 3 pakketjes niet ontvangen (wel geld terug).
Ook december bestelingen weer minimaal maand onderweg .......

High met Henk

Special Member

Mijn ervaring is andersom: juist super snelle levering.

Afgelopen jaar dan veel spullen voor mijn auto project besteld. Alles binnen 2 weken wel binnen.

Daarvoor elektronica besteld en dat deed er super lang over idd.

Misschien ligt het aan de shop/items die je besteld

[Bericht gewijzigd door High met Henk op vrijdag 25 januari 2019 20:38:25 (29%)

E = MC^2, dus de magnetische compatibiliteit doet kwadratisch mee???
Semtexx

Golden Member

Het is heel wisselend. Rond kerst heb ik een hele bups spullen besteld bij Ali; alles met de (China Post) gratis verzenden optie. Het laatste kwam gisteren binnen, het eerste al na 3 dagen.

Volgens mij hangt het ervan af waar nog plek in t vliegtuig is.

Volgens mij is er inderdaad in november een behoorlijke achterstand opgelopen. Dat zijn ze nu weer aan het inlopen. (en dan volgende week Nieuwjaar!) Dus begin januari besteld: Nu in huis: Dat heb ik ook al een paar keer. Maar dus ook november pakketjes nog steeds niet.

Ik heb "ok dan maar" een keer toegestaan dat ze "nog een keer sturen". De eerste keer dat ik dat had gedaan is niet goed afgelopen. Ik ben bang dat dit ECHT de laatste keer wordt.

four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/

Zou ook nog kunnen dat er nog een paar containers "wat vertraging"
hebben opgelopen.

Semtexx

Golden Member

En lichte waterschade hebben ;)
TNT Post Afhaalkantoor op Ameland.

Hubie

Special Member

Op 12 januari 2019 22:43:47 schreef Hubie:
Valt er iets zinnigs te zeggen over de levertijd bij Banggood?
2 december iets besteld,zou in december nog geleverd worden,inmiddels bijna 6 weken verder en nog niets in de bus.

Ik had de hoop al opgegeven maar vanmiddag lag het pakketje op de mat.
Het is mijn eerste bestelling bij Banggood.
Een freq.countertje met een pic voor 5 euro en nog wat.
De PCB ziet er prima uit.
Hoe kunnen ze het maken voor dat geld.!

Binnenkort zijn ze allemaal met vakantie.

four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/
flash2b

Special Member

Vandaag iets binnen gekregen wat ik op 10-11-2018 had gekocht. Dat was nog (net) niet lang genoeg om het record van 84 dagen onderweg te verslaan.

Anoniem

Op 31 januari 2019 01:18:22 schreef flash2b:
Vandaag iets binnen gekregen wat ik op 10-11-2018 had gekocht. Dat was nog (net) niet lang genoeg om het record van 84 dagen onderweg te verslaan.

O dan is er nog hoop :)
Inmiddels van de pakketjes van November het bedrag al teruggestort gekregen.

Iemand idee wat er gaande is met de verzending uit China? Na november zijn de levertijden drastisch opgelopen. Is het nu een PostNL issue of komt het door de verzendende kant? Sommige pakketjes komen met een U-bocht consructie via-via uit China. Maar lijkt me toch voor de leverancier geen geslaagde opzet als iedereen geld gaat terugvragen omdat de pakketjes niet binnen 60 dagen geleverd worden.

Ik neig ernaar om toch via Ali te gaan bestellen ipv Ebay. Wellicht dat niks uitmaakt maar dat merken we wel.

Ik werk inmiddels bij de post en ik heb niets gehoord over problemen bij de kleine pakketjes.
Er is wel een verandering gaande in de sorteermethode, maar dat heeft invloed op alle post, niet alleen op de China pakjes.
De hoeveelheid China pakjes is momenteel niet bijzonder groot, dus drukte in Nederland lijkt me niet het probleem bij pakjes die na oud en nieuw besteld zijn.

Ik heb ook in november e.e.a. besteld dat heel erg laat is aangekomen. Geen idee waardoor het komt. Misschien de combinatie van kerst en chinees nieuwjaardrukte?

[Bericht gewijzigd door Ledlover op donderdag 31 januari 2019 11:36:03 (17%)

Ik neem op kleine schaal reparaties van buizen-elektronica aan voor een heel aardig uurtarief. Interesse? Mail me!

Qua levertijden is ebay en aliexpress hetzelfde wat ik heb gemerkt, maar bestel vaker bij ebay, omdat ze meestal goedkoper zijn. Ook valt het mij soms op dat ik het ene pakketje binnen 9 dagen krijg en het andere soms 2 maand duurt. En het valt mij op dat ik de ene keer geen pakketjes krijg en dan ik ineens 5 tegelijk op 1 dag (zijn andere datums gekocht).

Kruimel

Golden Member

Ik heb weinig problemen met levertijden om eerlijk te zijn, voor mijn gevoel is alles in een maand wel binnen. Wel heb ik vaak dat ze zoals #jeffrey# zegt in groepjes binnenkomen. Ik vermoed dat ze per container worden verstuurd uit één van de grote havens in China, en dat ze na het inklaren allemaal tegelijk naar de transportmaatschappijen gaan.

Tidak Ada

Golden Member

Verwacht ook twee pakketjes (van de zelfde verkoper overigens),
>4 weken. 't wordt nu tijd om er een Kwestie van te maken, anders kan het niet meer!
Vervelend werk, want de procedure is onder vele lagen verstopt :(

Zou Trump's handelsoorlog er mee te maken hebben?

[Bericht gewijzigd door Tidak Ada op donderdag 31 januari 2019 13:57:04 (11%)

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †

Krijg ik net een pakketje binnen. Ik had wat gouden arcyl verf gekocht. Staat er op het pakketje TOY en een waarde van 5usd (koste maar 3 dollar). En er zit ook een plastic zakje met wat zand/steenjes erin.

Echt vaag waarom ze dit doen.

Semtexx

Golden Member

Dat is om onder eventuele douaneperikelen vandaan te komen. Kadootjes, speelgoed en knutselspullen zijn niet zo interessant. Als er "electronics" op staat, denkt men dat het gelijk meer waard is.

Ik woon in Duitsland, daar krijg ik iedere keer een sticker van de douane op mijn pakketjes van Ali. Soms zie ik op de track and trace dat hij daar een aantal dagen ligt. Meestal is het blijkbaar niet interessant en sturen ze het gelijk door.

Ik laat printjes assembleren bij Elecrow. Wat opstartproblmen met bijvoorbeeld een 68Ohm weerstand die ze gelezen hebben als 680 Ohm. Maar nu de zoveelste batch dan moeten de opstartproblemen er toch wel uitzijn nietwaar?

Fout!

Dit keer hebben een weerstand met opschrift "106" gemonteerd waar een 10 mOhm weerstand moet zitten.

dan zeg je natuurlijk: Had je maar op moeten letten bij het sample.... Mis!

Ik heb het gezien en gemailed: Kan je AUB een 10 mOhm monteren ipv de 10 MOhm die ik zie zitten. Scheelt een factor miljard, gaat niet werken zo. Krijg ik terug: We monteren dezelfde 10 mOhm als vorige keer. /Dat/ lijkt me prima. Toch? De losgesoldeerde weerstand met 106 als opschrift meet als 10.08 MOhm. Zucht.

four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/
mel

Golden Member

Dat krijg je dus als ze de juiste voorvoegsels niet weten/gebruiken..

u=ir betekent niet :U bent ingenieur..

Dit topic is gesloten