Chinese shops .. en hun rariteiten

Dit topic is gesloten

big_fat_mama

Zie Paulinha_B

Sedert vandaag (of misschien reeds sedert gisteren?) kan ik op AliExpress niet meer melden dat iets is aangekomen? Het vakje "track order" is er nog, maar juist daaronder was er altijd eentje "Confirm goods received" om te melden dat het spul is aangekomen, en dat is er nu niet meer? Erg sneu voor die Chinezen, maar als ik binnen de zoveel dagen niet meld dat het is aangekomen dan beloven ze me terug te betalen... Laat mij dan al willen eerlijk en netjes spelen!

hoe beter de vraag geschreven, zoveel te meer kans op goed antwoord
Arco

Special Member

Sommige vertalingen zijn wel amusant.
'Spring loaded encoder switch' wordt: 'Met lente-geladen encoder met zelfsluitende drukknop'... ;)

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com
Frederick E. Terman

Honourable Member

Tja... zou dat niet veel beter zijn? :)

Keramisch, kalibratie, parasitair: woordenlijst.org

Op 15 maart 2019 21:36:22 schreef big_fat_mama:
Sedert vandaag (of misschien reeds sedert gisteren?) kan ik op AliExpress niet meer melden dat iets is aangekomen? Het vakje "track order" is er nog, maar juist daaronder was er altijd eentje "Confirm goods received" om te melden dat het spul is aangekomen, en dat is er nu niet meer? Erg sneu voor die Chinezen, maar als ik binnen de zoveel dagen niet meld dat het is aangekomen dan beloven ze me terug te betalen... Laat mij dan al willen eerlijk en netjes spelen!

In het order overzicht kan je bij de order 'view detail' aanklikken. Op de pagina die dan opent heb je wel de knop 'Confirm Goods Received'.

Op 15 maart 2019 21:36:22 schreef big_fat_mama:
Erg sneu voor die Chinezen, maar als ik binnen de zoveel dagen niet meld dat het is aangekomen dan beloven ze me terug te betalen...

Het aliexpress systeem betaalt de verkoper zodra jij meldt dat het is aangekomen. Of na 60 dagen als jij het niet meldt. Dus tenzij ze zelf gaan terugbetalen zeg na 40-50 dagen, is het alleen zo dat ze langer moeten wachten op hun geld.

four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/

Klopt je krijgt tegenwoordig ook geen melding meer als de buyer protection bijna afloopt. Enige wat je op zo'n moment kan doen als je het echt nog niet hebt ontvangen is een dispute starten.

Al is het zelf aangeven dat het is aangekomen natuurlijk wel handig op het moment dat je via een cashback site bent gegaan, anders moet je heel lang wachten op de cashback.

Dit moet een record zijn. Pakketje verzonden op 24-06-2018 en vandaag ontvangen!
Ik moest al twee keer nadenken waar ik het voor nodig had. (maar dat kan ook de leeftijd zijn ;) )

pa3gws

Golden Member

Zojuist de spacers ontvangen keurig 20 stuks in een zakje.
En ik hoef er geen vergoeding voor kan ze altijd wel gebruiken. :-p

Ik ben gestopt met roken nu mijn schakelingen nog.
big_fat_mama

Zie Paulinha_B

In het order overzicht kan je bij de order 'view detail' aanklikken. Op de pagina die dan opent heb je wel de knop 'Confirm Goods Received'.

Dankje, zo is het inderdaad. Die wijziging aan de webstek mochten ze wel eens gemeld hebben.

hoe beter de vraag geschreven, zoveel te meer kans op goed antwoord

Op 21 maart 2019 18:04:31 schreef pa3gws:
Zojuist de spacers ontvangen keurig 20 stuks in een zakje.
En ik hoef er geen vergoeding voor kan ze altijd wel gebruiken. :-p

:-) Ok. Thanks voor de feedback en de deelname aan het experiment. :-)

four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/
Lucky Luke

Golden Member

Op 20 maart 2019 20:49:33 schreef Chris Kino:
Dit moet een record zijn. Pakketje verzonden op 24-06-2018 en vandaag ontvangen!
Ik moest al twee keer nadenken waar ik het voor nodig had. (maar dat kan ook de leeftijd zijn ;) )

Nou, dat schiet op... :+ Ik wacht al sinds december op H34A 433Mhz transmitters van e_goto_store. Ze verlengen elke keer de kopersbescherming, maar dat pakje schiet niet op.

Ik overweeg sterk ze nogmaals te bestellen bij een andere verkoper. Maar die doen er dan ook minimaal 2 weken over...

(Doet aliexpress "Chinese dingen" als je teveel claimt? Zo van "dat is geen modelburger, die krijgt strafpunten"?)

Eluke.nl | De mens onderscheid zich van (andere) dieren door o.a. complexe gereedschappen en bouwwerken te maken. Mens zijn is nerd zijn. Blijf Maken. (Of wordt, bijvoorbeeld, cultuurhistoricus)

Op 15 maart 2019 21:40:26 schreef Arco:
Sommige vertalingen zijn wel amusant.
'Spring loaded encoder switch' wordt: 'Met lente-geladen encoder met zelfsluitende drukknop'... ;)

Ik kwam gisteren "marmeren ras bouwblokken" tegen, ofwel "marble race building blocks"

Meep! Meep!
Lucky Luke

Golden Member

Ah! Knikkerbaanbouwblokjes! Tsja, met zo'n aanelkaarplaktaal als Nederlands (of Duits) is het ook lastig vertalen natuurlijk...

Voor wie van Chinglish houd, heb ik nog een prachtige handleiding van een USB -> Sata-CD-rom drive kabeltje.

"Using pure-copper network weaving technology for data cable, the product has strong anti-jamming ability, small signal attenuation, and more stable data transfer"

"after clicking this icon, please right click"

"Please select "pop". "

"In order to ensure the machine functions, be sure not to place the product in a position where is vulnerable to squeeze".

Eluke.nl | De mens onderscheid zich van (andere) dieren door o.a. complexe gereedschappen en bouwwerken te maken. Mens zijn is nerd zijn. Blijf Maken. (Of wordt, bijvoorbeeld, cultuurhistoricus)

De aneng 8008-familie van multimeters heeft kennelijk een "10A" stroomlimiet. Je kan officieel tot 10s lang 20A meten, maar dan maakt ik wel herrie: "beep beep beep".
Omdat we precies 10.1 aan het meten waren moest ie het wel enige tijd volhouden. Anyway: vriendje: "Kan dat ding niet stil gezet worden?" en begint op de knoppen te drukken. Gevonden!

Als ie op AC staat dan meet ie <weinig> en is ie stil, ook al loopt er 10A DC door de shunt...

four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/
High met Henk

Special Member

... En langzaam veranderde de Aneng meter in een hoopje gesmolten kunstof....

E = MC^2, dus de magnetische compatibiliteit doet kwadratisch mee???

Ervaring met CACAZI draadloze deurbellen: Eerst een wireless doorbell gekocht met 1 zender en 2 ontvangers. 1 zender en 1 ontvanger werkten direct. de 2e ontvanger kon wel alle beltonen genereren maar reageerde niet op de zender. Codelearning door het ingedrukt houden van de volumeknop werkte niet. Gereclameerd via ebay. Na enkele weken een nieuwe ontvanger thuisgestuurd gekregen. Uiterlijk precise hetzelfde als de niet werkende ontvanger, maar inwendig toch van een ander type met afwijkende beltonen en mogelijk een andere ontvangstfrequentie (er zit een ander kristal in, en een ander type ontvangstantenne voor een lagere frequentie in), mogelijk 315 MHz ipv 433 MHz. De codelearning van deze ontvanger werkt waarschijnlijk wel, maar is nog steeds niet bruikbaar op mijn werkende 1e combinatie (1e zender). Nu maar weer een set met 1 zender en 2 ontvangers besteld, om te bezien of de laatst geleverde ontvanger nog erbij te gebruiken is. Zo blijf je bezig.

Snapt iemand wat hier staat...

... zonder eerst naar het engels te vertalen en het dan te begrijpen?

four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/
Arco

Special Member

Da's het nadeel van die letterlijke vertalingen: ze kloppen vaak niet. (No had in dit geval niet 'nee' maar 'geen' moeten worden...)
Ik vind die 'vernieuwde' farnell site geen verbetering. (o.a. die zwevende balk bovenin die het scherm nog kleiner maakt als het al is... :( )

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com
Lucky Luke

Golden Member

Dan alsnog... "Geen filters toegepast" gevolgd door de keuze "blijf filters toepassen" of "toon alles ongefilterd" is tegenstrijdig...

Anyway.

De bestelde radiomoduletjes zijn er nog steeds niet. besteld bij een 2e, en bij de eerste verkoper verteld dat het wel érg lang duurt.

Eerste verkoper (e_goto Processors Store) bied eerst aan ze opnieuw te sturen. Ja, graag.

Vraagt dan of ik wil checken of ze niet al bij de post liggen op het postkantoor. Ben zo aardig geweest dat echt te checken, maar helaas...

vraagt nu of ik wil bijbetalen zodat 'ie een betrouwbaarder verzendmethode kan kiezen. 2 euro, op 5 euro aan radiomodules. is in absolute zin natuurlijk niet veel, maar ik had ook gewoon mijn geld terug kunnen vragen onder die 60-dagen garantie... dus hij stuurt ze maar met whatever postbode hij geschikt acht, ik ga niet bijbetalen.

Eluke.nl | De mens onderscheid zich van (andere) dieren door o.a. complexe gereedschappen en bouwwerken te maken. Mens zijn is nerd zijn. Blijf Maken. (Of wordt, bijvoorbeeld, cultuurhistoricus)
flash2b

Special Member

Heb in het verleden een aantal keer bij "e_goto Processors Store" op Ali besteld en netjes alles geleverd tegen de goedkoopste prijs die ik kon vinden. Als €2 voor Ali Standard shipping extra, dan zou ik dat doen als je het snel wilt hebben.

Op 9 april 2019 20:28:16 schreef Lucky Luke:
Eerste verkoper (e_goto Processors Store) bied eerst aan ze opnieuw te sturen. Ja, graag.

ik heb een heel lage succesrate bij het hersturen. Ik krijg de indruk dat ze dat gewoon nooit doen.

four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/
Lucky Luke

Golden Member

Die shop is vast OK, maar de postbode (cainiao) die ze kiezen lijkt het pakje toch echt te hebben opgegeten...

Ik heb nu maar om een refund gevraagd. Want ik heb er ook weinig vertrouwen meer in.

flash2b, dat klinkt heel redelijk, maar ik zit al sinds december vorig jaar te wachten, dus ruim langer dan de 60 dagen waarna Ali je "refund" als je er om vraagt. Maargoed, (chinees) nieuwjaar, kan wat langer duren, ik wacht wel ff ook al staat mijn project stil. Leven en laten leven, Chinees moet ook verdienen.

Maar dan nog eens bijna 50% bijbetalen is me een beetje te lief. 't is een grote shop, bij een particulier zou ik ook anders reageren maar van een groot bedrijf verwacht ik gewoon service.

Overigens, als het alsnog aankomt vraag ik gewoon alsnog hoe ik kan betalen. Waarop meestal het standaard "het komt van ver, langer wachten" mailtje komt...

[Bericht gewijzigd door Lucky Luke op woensdag 10 april 2019 14:46:34 (43%)

Eluke.nl | De mens onderscheid zich van (andere) dieren door o.a. complexe gereedschappen en bouwwerken te maken. Mens zijn is nerd zijn. Blijf Maken. (Of wordt, bijvoorbeeld, cultuurhistoricus)

Mogen Nederlandse shops en hun rariteiten hier ook in?

Vanavond TV-reclame voor een Giant elektrische fiets met gratis accu upgrade.

"Nu met 500 Watt accu".

Ik was nog even confuus omdat je toch echt maar een 250Watt motor mag hebben zonder rijbewijs dus een upgrade naar 500Watt is totaal onlogisch. Maar toen ik de gebufferde uitgesproken tekst nog even afspeelde in mijn hoofd, ging het toch echt over de accu. En ik hoorde echt Watt en geen Watt uur...

Ik hoop dat ik iets heb gemist, maar weet toch echt 99,99% zeker dat dit gezegd werd... Een foutje kan altijd gemaakt worden, maar het lijkt me toch dat er iemand aan de rem had moeten trekken om dit te corrigeren voordat het op landelijke TV wordt uitgezonden.

rob040

Golden Member

Inderdaad, accu upgrade naar 500 watt wordt er gezegd. Ik had het nog opgeslagen staan na Das Boot...

Dat is het gemene van reclamejongens.
Ze leveren je een 50Wh accu. Je maakt bezwaar en zegt dat je een 500Wh accu wilt hebben omdat ze dat in de reclame zeggen. 'Oplichter' zegt dat in de reclame gesproken wordt over 500W en niet over 500Wh. En geleverd 50Wh accuutje kan gemakkelijk 500W gedurende een korte tijd leveren. 'Oplichter' gaat vrijuit.

Dit topic is gesloten